mm beetje vage titel, maar wist niks anders
wat is mijn probleem
ik heb een form met gebruikersnamen
achter iedere naam staat een checkbox en een textfield
ik bouw het form zo op:
zoals jullie zien is de checkbox en het textveld een array... zo kan ik na de $_POST de gegevens makkelijker verwerken
maar wat wil ik nu:
als je op de checkbox klikt en het vinkje ='on' dan moet in het textfield wat erbij hoort (is wel een andere array) de waarde 100 worden, en is vinkje='of' dan moet het 0 worden
dus klik je op deelname[3] dan moet percentage[3] = 100 worden
alleen heb ik dus een onclick js functie waarbij ik in die geval dus '3' meegeef, maar ik krijg het met geen mogelijkheid veranderd
zou dus iets moeten zijn van
document.bill.percentage[id].value=100;
bill= formnaam
maar dit werkt dus niet.. en ik heb dus geen idee hoe wel...
wat is mijn probleem
ik heb een form met gebruikersnamen
achter iedere naam staat een checkbox en een textfield
ik bouw het form zo op:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| $sql = "SELECT bewonerid, naam FROM bewoner WHERE ". "huisid = $HTTP_SESSION_VARS[huisid] and naam<>'admin'"; $result = mysql_query($sql); $i=1; while ($row = mysql_fetch_row($result)){ echo "<tr><td>"; echo "$row[1]:"; echo "</td><td>"; echo "<INPUT TYPE=checkbox NAME=deelname[$row[0]] onclick=\"change($row[0]);\">"; echo "</td><td>"; echo "<INPUT TYPE=text NAME=percentage[$row[0]] value=0 size=5>"; echo "</tr>"; $i++; } |
zoals jullie zien is de checkbox en het textveld een array... zo kan ik na de $_POST de gegevens makkelijker verwerken
maar wat wil ik nu:
als je op de checkbox klikt en het vinkje ='on' dan moet in het textfield wat erbij hoort (is wel een andere array) de waarde 100 worden, en is vinkje='of' dan moet het 0 worden
dus klik je op deelname[3] dan moet percentage[3] = 100 worden
alleen heb ik dus een onclick js functie waarbij ik in die geval dus '3' meegeef, maar ik krijg het met geen mogelijkheid veranderd
zou dus iets moeten zijn van
document.bill.percentage[id].value=100;
bill= formnaam
maar dit werkt dus niet.. en ik heb dus geen idee hoe wel...