Toon posts:

algemene frame rate vraag/je spel zo soepel mogelijk spelen

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een hardcore first person shooter gamer.
een heel belangrijk punt in first person shooters is frame rate p/s
nu weet ik uit ervaring dat als je net je computer hebt geformateerd je het alleen dan tegen de topsplerers kan opnemen omdat dan je spel lekker soepel loopt en je frame rate dus ook, een halve frame die hapert en dat betekend dat je fragvoer bent!.
zodra ik kazaa heb geinstaleerd en wat filmpjes heb gedownload ben ik frag voer voor de topspelers.. ik heb nu een keuze: mn comp zo goed als leeg laten met 3 spellen er op of lekker gaan kazaaen en lekker veel filmpies checken.

nu komt mn vraag: met een externe harde schijf kan ik daar rechtstreeks op downloaden en kan ik daar ook kazaa op installeren? is het nu zo dat alle proggies en filmpjes op een externe harde schijf mn windows register of wat dan ook helemaal niet aanast? zodat mn windows net zo soepel loopt als de eerste dag dat je hem hebt geformateerd?
of is een dual boot de beste oplossing?

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
als je geen extra geld wilt uitgeven is een dualboot de oplossing.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Beaves

Usque ad Finem

Je kan geen apps zoals KaZaA installeren zonder dat je het register nodig hebt, dus ook al pak je een externe HDD, je schiet er niets mee op.

Het lijkt me trouwens sterk dat je pc zoveel trager wordt van KaZaA dat je niet meer normaal gaan gamen hoor, beetje overdreven dat fragvoer verhaal....

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:39

Fuelke

Forza Ferrari

No offence, maar je bent wel een prutsgamer als je door een paar frames minder meteen gefragt wordt. Als je je framerate zo belangrijk vindt ga dan op 800*600 spelen en haal alle details omlaag.
Als je nou nog last had van lag, dan zou ik begrijpen dan je dan wat meer gefragt maar niet door een paar fps minder hoor.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:45
misschien moet je kazaa eens uitzetten als je gaat gamen 8)7

=edit=
andere oplossingen om er een echte post van te maken: O-)

- je systeem upgraden
- details omlaag gooien van je spel
- FSAA en texture detail etc omlaag gooien in controllpanel van je videokaart
- overbodige software uitzetten als je gaat gamen
- drivers van je videokaart upgraden

[ Voor 75% gewijzigd door Ramon op 05-08-2003 13:14 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Sowieso moet kazaa en emule uit als je gamed anders is je ping klote :P

maar het verhaal dat je fps vet omlaag gaan als je veel films etc. op je schijf hebt staan is echt complete onzin IMO.

Ik merk er nooit iets van iig.het enige dat veel effect heeft op je FPS is je cpu belasting en hoe goed je grafische kaart is.

enne, die topspelers winnen neit omdat ze een hogere fps hebben, maar omdat ze meer geoefend hebben of een hack gebruiken :)

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
voordat ik ga gamen druk ik op crtl alt delete en sluit alle programmas die windows niet nodig heeft om te draaien.
beaves dit verhaal is niet overdreven tuurlijk kan ik gewoon de noobs killen maar tegen pro's moet hij gewoon subliem draaien...
@fuelke ik heb mn cfg zo ingesteld dat het eruit ziet als een n64 spel mischien nog wel lelijker.
ik heb p3 933 mhz geforce 3 ti 200 512 sdram

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 13:33 ]

Verwijderd

draai het spel gewoon op het aller laagste van het laagste. Dan heb je ook nergens last van. Veel goede spelers spelen shooters gewoon op een lagere resolutie. Dan zijn ze er zeker van dat ze minder last hebben van lag en schokken.

Oja, wat voor shooters speel je? Ben ik wel benieuwd naar.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 13:35 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
over wat voor fps praten we hier nu?
(voor de duidelijkheid, fps als in frames per seconde, welke first person shooter het is intreseert me niet zo ;) )

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
@ dadonator ik heb mn cfg zo ingesteld dat het eruit ziet als een n64 spel mischien nog wel lelijker...

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06-2025

H-Alien

aka Schenk

als ik kazaa open heb gehad die dag dan boot ik eerst even voordat ik ga gamen dan is er niks ana de hand. Als ik dat niet doe dan merk ik het duidelijk, beetje vaag maar goed.

www.simsport-racing.com

Verwijderd

Topicstarter
alien speel dat spel nog een keer wanneer je comp net hebt geformateerd en je dan alleen dat spel drop instaleerd dan voel je ook een heel groot verschil..

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 14:10:
alien speel dat spel nog een keer wanneer je comp net hebt geformateerd en je dan alleen dat spel drop instaleerd dan voel je ook een heel groot verschil..
Ik toch niet, je moet ook wel KaZaA lite installeren he :P

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Maar wat voor spel speel je dan? Heb je ook al eens bij de eigenschappen van je videokaart gekeken? Alles op perfomance staan? Vsync uit, FSAA uit, AF uit enz

• Exar
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 14:16:
Alles op perfomance staan? Vsync uit [...]
:X
Vsync uit geeft meer performance? 8)7

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
mja ik speel UT en ik heb gewoon alles low detail ingesteld om zo smooth mogelijke gameplay te krijgen. Het werkt best hehe. Als je Q3ers bekijkt, die hebben ook erg low detail om zo stabiel mogelijke fps te halen.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:25
Je doet toch echt iets fout :P ik reinstall m'n systeem bijna nooit en toch kan ik alles draaien op een stabiele FPS rate. En als je dan echt zo belangrijk vind dat je geen rotzooi @ je windows install krijgt koop dan een nieuwe hdd en maak een dualboot, eentje game os en andere werk os oid. :z

Last.fm
Films!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit is gelul man :D als je door dat je pc 0.0001% minder speelt al gefragged word ben je gewoon niet goed genoeg...Denk je dat hun elke keer als ze gaan gamen hun pc formatteren?
Gimme a break zeg :D

Verwijderd

lol wie gaat nou met ctrl alt del al zijn programma's afsluiten. Het enige wat performance verlies geeft is kazaa of andere p2p software en die sluit je gewoon in de systray.

Oh ja. Het algemene antwoord op de algemene vraag "je spel zo soepel mogelijk spelen", is een nieuwe computer kopen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 16:40 ]

Verwijderd

Mijn pctje draait vrijwel altijd even goed, je moet gewoon leren je pc te onderhouden...

Verwijderd

Installeer Regcleaner, Evidence Eliminator, Adaware en eventueel een virusscanner, draai al die zooi elke dag, defragmenteer dagelijks, installeer geen zooi, tweak je configs, schakel AA, AF e.d. en gebruik je verstand...

Zo kun je de goede performance die je na het formatteren hebt behouden

Verwijderd

Exar_Kunn schreef op 05 August 2003 @ 14:29:
[...]
:X
Vsync uit geeft meer performance? 8)7
Bij mij levert het dus wel enige snelheidswinst op. Met 3d Mark 2001 haal ik meer punten als Vsync uitstaat. Met de 2003 versie heb ik het niet getest.

Misschien zit ik wel fout, maar ik dacht altijd dat Vsync juist wel prestatiewinst oplevert.

En nu weet ik nog steeds niet wat voor spel je speelt. Misschien is het wel te zwaar voor je pc of het is het een spel dat je eerst altijd speelde en in 1 keer begint te schokken ofzo.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 20:46 ]

Verwijderd

klein edit foutje.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 20:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
sv3n schreef op 05 August 2003 @ 14:44:
Je doet toch echt iets fout :P ik reinstall m'n systeem bijna nooit en toch kan ik alles draaien op een stabiele FPS rate. En als je dan echt zo belangrijk vind dat je geen rotzooi @ je windows install krijgt koop dan een nieuwe hdd en maak een dualboot, eentje game os en andere werk os oid. :z
ik denk dat ik dat ga doen.. ik heb 2 dikke harde schijven in mn comp dus een nieuwe hoef ik niet te buyen....indeed ik vind rotzooi cool om te downloaden kazaa en shit ruled! tnx 4 de tip!

@ Liquid_Lizard ik neem me altijd voor om geen zooi te instaleeren maar na een tijdje roept kazaa me en moet ik shit gaan downloaden!!! aargh

blij dat jullie begrijpen dat die shit je comp wat vertraagd en dat nou precies het gene is waar je ass door wordt gefragged..

en cream IK sluit al die programmas eerst af waarom onnodig geheugen gebruiken? alle beetjes helpen..

vsync moet je altijd uitzetten anders is je max fps 60 ofzo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 19:57 ]

• Ramon
als je nou eens vertelt wat voor pc je hebt en wat voor spel je speelt?

• Fuelke
  • Laatst online: 10:39

Fuelke

Forza Ferrari

Tampie schreef op 05 August 2003 @ 19:27:
als je nou eens vertelt wat voor pc je hebt en wat voor spel je speelt?
Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 13:31:
...
ik heb p3 933 mhz geforce 3 ti 200 512 sdram

[ Voor 35% gewijzigd door Fuelke op 05-08-2003 19:39 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 19:39 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11-2025

DeMoN

Pastafari

Als je nou zegt welk spel je speelt idd... of durf je het niet te zeggen? Sjonge jonge.. Misschien kan ik je wel veel tips geven als ik het spel ken, ken ik ook veel tips voor...

ik speel ook maar 1 spel :P

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Ramon
pardon, ken jij een spel wat Ti200 heet?

Verwijderd

zet je max fps op een aantal dat stabiel blijft, dus niet 999 ofzo dat hij zo hoog mogelijk is, want dan is hij niet stabiel, zet hem bijvoorbeeld op 125 (ideale aantal voor quake3) ook al kan je makkelijk de 200 halen, dan blijft hij stabiel en schiet hij niet ineens naar 50 oid.

• igg
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Hmmm, een hardcore-gamer op dat systeem? Die zich zorgen maakt over een halve fps? Daarbij ook nogeens tijd heeft voor Kazaa?

Lang geleden dat ik zo heb gelachen.

Nu even serieus, de optie dualboot is al meerdere malen genoemd, verder een sneller systeem en als klap op de vuurpijl: een snelle verbinding.

Vooral dat laatste is voor de echte die-hards een must (de freaks die ik ken hebben naast hun kabel-abbo ook nog adsl voor het geval pappie/zusje/vriendinnetje willen surfen/msn/dl)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Topicstarter
@ igg: hardcore ouwe !!!you dont believe me?? where how and how late??? ik weet zeker dat ik je ass beat zelfs als ik mn kazaa aanlaat terwijl die een filmpje download waar jij door een beer in je .... wordt genomen..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 21:00 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:41

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 20:57:
@ igg: hardcore ouwe !!!you dont believe me?? where how and how late??? ik weet zeker dat ik je ass beat zelfs als ik mn kazaa aanlaat terwijl ik een filmpje download waar jij door een beer in je **** wordt genomen..
Nou nou nou, lekkere reactie weer. Zeg nou eerst eens even welke game je speelt (voor de 20e keer ofzo :S )

[edit]
Het duitse filmpje met z'n moeder vond je ook wat ver gaan zeker ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Sick Nick op 05-08-2003 21:11 . Reden: wat zou er op de **** moeten staan :? ]

Verwijderd

Topicstarter
hey klik spaan ik speel voornamelijk quake 3 ...

hoezo lekkere reactie WEER? teveel naar het at5 nieuws gekeken ofzo?

[ Voor 180% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 21:53 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Quake III, ach als je voor de hoogste framerate will gaan, efkes je videokaart tweaken naar 500 Core, 1000 DDR Geheugen en op 640x480 gaan spelen!

Veel plezier met je 450 frames.....

yuck, geef mij maar MOOI gerenderd..meer waard dan een hoge framerate!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
swampy ddr kan niet op een p3...
het gaat niet alleen om fps maar ook om de soepelheid ervan mn fps is altijd 125 constant als ik heb net heb geformateerd of met heel veel kazaa troep erop.

Verwijderd

.

[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 21:51 ]

• White Dust
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Dit topic is ver genoeg gegaan. Als je een echt serieus probleem hebt open dan een nieuw topic, nadat je Lees dit voor je een topic opent/een reply post! hebt door gelezen, in Spielerij - Problemen & Vragen
En flame voortaan niet!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.