[XP] Snelkoppeling userpassword wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Topicstarter
Hoe kan ik een (vrij domme) user zijn/haar password laten wijzigen zonder ze helemaal door het menu van het configscherm te loodsen? Jammergenoeg krijg je in XP niet zo'n venster als in NT / 2k als je op control-alt-del drukt...

Wie weet er een shortcut zodat je direct in dat schermpje komt waar de gebruiker zijn password kan wijzigen?

[edit] Heb natuurlijk al gezocht, maar hier kom je alleen dingen tegen over wijzigen van adminpassword, en de kb geeft ook geen uitsluitsel.

Ik denk zelf dat het met een aanroep van "control userpasswords change" of zoiets zou moeten, maar zodra ik iets achter userpasswords plak doet hij het niet meer. Helaas zijn de gebruikers niet zo slim met computers en ik zou dus echt het liefste een directe oplossing hebben

[ Voor 39% gewijzigd door hufkes op 05-08-2003 12:46 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

hufkes schreef op 05 August 2003 @ 12:30:
Hoe kan ik een (vrij domme) user zijn/haar password laten wijzigen zonder ze helemaal door het menu van het configscherm te loodsen? Jammergenoeg krijg je in XP niet zo'n venster als in NT / 2k als je op control-alt-del drukt...
bij mij wel (XP pro). Kijk eens bij de beheerderinstellingen, kan me niet meer herinneren of ik het veranderen moest.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

hufkes schreef op 05 August 2003 @ 12:30:
Jammergenoeg krijg je in XP niet zo'n venster als in NT / 2k als je op control-alt-del drukt...
Dat kan wel. Je moet dan alleen de manier waarop gebruikers inloggen veranderen.

Dus: Start > Configuratiescherm > Gebruikersaccounts > De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen > Vinkje bij Welkomsscherm weergeven weghalen en klaar is K33s.

Nu krijg je natuurlijk wel het probleem dat de gebruikster eerst haar inlog naam en password moet intypen voordat ze kan inloggen, maar dat is na één keer uitleggen ook wel begrepen. Als ze dan is ingelogd is het net als bij 2k een kwestie van ctrl-alt-del indrukken en je krijgt een mooi schermpje waar je kan aanklikken dat je je password kan veranderen.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Topicstarter
mmm, tja, ik heb het toch maar via een shortcut op de desktop naar "control.exe userpasswords" gedaan, ik had het voordat ik hier gepost had niet onder een restricted account gedaan waardoor je dus nog veel te veel mogelijkheden had om te veranderen. Vanuit een restricted account kom je mooi direct in het schermpje van je eigen account en kun je dus door gewoon te lezen op de link password wijzigen drukken. Nou ja, dat was nog wel uit te leggen :)

Het inlogtype veranderen was nu juist niet de bedoeling omdat ze zo'n godsgruwelijke moeite hebben met uitloggen, door het welkomstscherm te gebruiken kunnen de broertjes en zusjes die erna komen gewoon toch onder hun eigen account inloggen itt wanneer de win2k/NT inlogmethode gebruikt.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

ctrl + alt + del >>> change password

edit: hmmm home edition misschien? in prof krijg je dat iig wel...

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 17:58 ]