Toon posts:

[Speedtouch 510 v4] - Hij maakt ineens "lawaai"

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kep thuis een sinds een half jaar een Thompson speedtouch 510 v4. Sinds gister maakt hij ineens een zoem/brom geluid. Ik kan me echter niet voorstellen dat er een fan of iets dergelijks inzit... Iemand enig idee wat dit geluid zou kunnen zijn?
Gaat ie binnenkort stuk? Kan ik het verhelpen (is 's nachts nogal irritant :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Heb je hum altijd aanstaan?

Probeer het modem anders 's nachts eens een keer uit te laten, dan 's ochtends weer aan. misschien dat ie, als ie de tijd heeft om af te koelen, geen geluid meer maakt.

Mijn speedtouch staat de laatste 2 maanden vrijwel non-stop aan, maar zoemen heb ik nog nooit gehoord.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambroos
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-02 20:12
Ik ken het model zelf, niet, maar zitten er toevallig relais in? als die stuk zijn willen ze nog wel eens brommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Volgens mij zitten er wel relais in, want ik heb 'em wel eens horen klikken.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik denk toch dat je je garantiebewijs ff moet gaan zoeken.

Het kan namelijk zijn dat een van je componenten / reeks van je componenten het aan het begeven is. Is het trouwens je modem of je adapter die bromt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties :)

Ik heb hem vanacht uitgezet toen ik het hoorde. 's Ochtends weer aan, en toen was het nog steeds. tijdens het "booten" veranderde de toonhoogte ook zeg maar...

Het is dus absoluut niet me adapter (die zoemt ook wel, maar dat hoor je bijna niet).

Hij heb zo'n beetje een halfjaar non-stop aan gestaan. Dat moet toch kunnen?
Hoe zou het komen dat eventueel de relais het aan het begeven zijn? Door de warmte van afgelopen dagen? Het is ongeveer 25 graden in me kamer (:P lekker warm, maar goed)

Wat kan dat eigenlijk precies voor kwaad, als die relais stuk zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik zou hem gewoon vervangen zeker alstie halfjaar oud is want standaard is jaar garantie. (toch ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het geluid wordt nu steeds luider :? Kan iemand mij vertellen of er hierdoor kortsluiting veroorzaakt kan worden? Of houdt ier er gewoon een keertje mee op?

Als ik hem terugstuur voor garantie heb ik voor ik weet nie hoe lang geen internet... Dat kan natuurlijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 10:05:
Het geluid wordt nu steeds luider :? Kan iemand mij vertellen of er hierdoor kortsluiting veroorzaakt kan worden? Of houdt ier er gewoon een keertje mee op?

Als ik hem terugstuur voor garantie heb ik voor ik weet nie hoe lang geen internet... Dat kan natuurlijk niet...
Heb je al gebeld / gemaild met Alcatel/Thomson? Lijkt me het slimste om dat even te laten doen.

Probeer anders eens het ding te koelen, hou er een 8cm casefan op met een adapter of extra voeding en kijk of dat uitmaakt. Ze worden nl. erg warm....

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
dreeke schreef op 05 augustus 2003 @ 12:45:
Volgens mij zitten er wel relais in, want ik heb 'em wel eens horen klikken.
Lijkt me logisch, dat ding wordt aangesloten op de directe KPN lijn. Daar zit toch meestal wel een slordige 70V op ;). Ooit afgevraagd waarom er op netwerkkaarten zo'n icoontje staat van "geen telefoon hierin steken!"? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Vash schreef op 15 augustus 2003 @ 11:26:
[...]
Lijkt me logisch, dat ding wordt aangesloten op de directe KPN lijn. Daar zit toch meestal wel een slordige 70V op ;). Ooit afgevraagd waarom er op netwerkkaarten zo'n icoontje staat van "geen telefoon hierin steken!"? ;)
Weer wat geleerd :P ;)

* Speedpete zal nooit meer tegen z'n broer zeggen: stop die kabel maar in je reet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speedpete schreef op 15 August 2003 @ 11:23:
[...]

Heb je al gebeld / gemaild met Alcatel/Thomson? Lijkt me het slimste om dat even te laten doen.

Probeer anders eens het ding te koelen, hou er een 8cm casefan op met een adapter of extra voeding en kijk of dat uitmaakt. Ze worden nl. erg warm....
is idd misschien wel goed plan 8)7 om het gewoon eens aan hen te vragen... hehe :P

tenks in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik hoorde zojuist van een collega dat het eventueel ook een "lekkende condensator" zou kunnen zijn. Hier zouden dan giftige gassen uit kunnen komen :? Klinkt dit aannemelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:32

HellBeast

Oh My GoT!

Misschien is-ie gewoon sjaggerijning... ;)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 17:07:
ik hoorde zojuist van een collega dat het eventueel ook een "lekkende condensator" zou kunnen zijn. Hier zouden dan giftige gassen uit kunnen komen :? Klinkt dit aannemelijk?
Voor die giftige gassen hoef je niet bang te zijn als je maar goed ventileert en je kamer niet kleiner is dan het toilet.
Maar doe er wat mee, je blijft nu online dus dat ding staat aan, ik snap dat je het idee hebt dat je in een vacuum komt als je m uitzet en hier geen posts meer kan lezen.

Heb je geen technische pa ofzo? Hoewel ik het sterk afraad het ding zelf open te maken aangezien dan je garantie waarschijnlijk vervalt en je nog wel eens een naschok van het ding kon krijgen...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Dark Blue schreef op 15 August 2003 @ 18:21:
[...]

Voor die giftige gassen hoef je niet bang te zijn als je maar goed ventileert en je kamer niet kleiner is dan het toilet.
Maar doe er wat mee, je blijft nu online dus dat ding staat aan, ik snap dat je het idee hebt dat je in een vacuum komt als je m uitzet en hier geen posts meer kan lezen.

Heb je geen technische pa ofzo? Hoewel ik het sterk afraad het ding zelf open te maken aangezien dan je garantie waarschijnlijk vervalt en je nog wel eens een naschok van het ding kon krijgen...
True...

Tijz, tik een 56k modem op de kop en laat dat ding repareren. Als ie bij niemand bromt en alleen bij jou, dan is het ding kapot, productiefoutje of whatever. Terug ermee en een nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 14:37
Ga langs een KPN business centre o.i.d. Daar hebben ze die dingen wel liggen denk ik. Wij hadden eerst ook een kapotte telefooncentrale, we kregen meteen een nieuwe mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_elmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 09:43
ik heb hier een 3com switch staan die lawaai maakt veroorzaakt door de warmte van de componenten. op het plastik dak plaatje zit aan de binnenkant een stalen plaatje om de warmte te verdeelen over het gehele opervlak en die trilt. maar verder niets aan de hand
bij mij het klinkt trouwens als een fannetje maar er zit er geen 1 in
maar het kan dus zijn dat er niets mee mis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speedpete schreef op 15 August 2003 @ 18:29:
[...]

True...

Tijz, tik een 56k modem op de kop en laat dat ding repareren. Als ie bij niemand bromt en alleen bij jou, dan is het ding kapot, productiefoutje of whatever. Terug ermee en een nieuwe...
Me buurjongen heeft ook zo'n ding en die piept al sinds een 1,5 maand ofzo... Terwijl die modem nieuwer is (maandje ofzo). Een vriend van mij heeft ook wel eens verteld dat ie dat ding 's nachts uitzen sinds kort... het lijkt er dus op dat ik niet de enige ben, maar het is wel raat dat deze dingen opeens allemaal lawaai beginnen te maken na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Laatst online: 19:04

Copycat

Stamgast @ HGGCT

ff een kickje !

Ik heb hier nou ook last van en sinds vanavond valt aldoor de line-sync. weg.
En zelfs als die er wel is kan ik soms niet internetten :( :(
Ik heb al met kabels zitten prutsen maar en met m'n modem en uiteindelijk die KPN-CD er maar ingeflikkert en dat diagnose-progje gerunt, et vouila het werkt weer.

Modem staat hier normaal ook altijd aan maar nadat ik hem vanavond een 1/2 uurtje uit had gedaan werden alle lampjes zelfs rood , iemand een idee wat dat betekent ?? Ben de manual nl. kwijt.

Maar nu is de vraag moet ik hem nu inruilen of niet en zo ja ,
Waar moet ik dan garantie claimen ISP of KPN :?

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

http://www.speedtouch.com/pdf/510/st510_guide_nl.pdf

Alsje, de manual :)

Het enige wat ik er uit kan halen is dat de Post is mislukt... Verder gewoon een mailtje naar ISP sturen en afwachten. Anders ff bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Laatst online: 19:04

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Hmmm had [rml][ speedtouch] irritante piep en andere kwalen[/rml] nog niet gezien. Maar ik kan dus maar beter gauw een nieuwe regelen !!

Als ik nu maar geen last krijg van afkickverschijselen :+

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik nieuwsgierig na jullie bevindingen, ook meer is ff geluisterd
en idd, dat ding maakt bij mij een hoge piep toon, d8 eerst dat het de monitor
was, maar na die uit te hebben gezet, bleek het toch de modem te zijn.
Ik weet ook 100% zeker dat ie dat eerst niet deed. ff in de gaten houden dus.
Pagina: 1