Ik heb net een thuisnetwerk aangelegd met 3 netwerkkaarten en een crosskabel maar ik kan de bestanden niet delen. Als ik op de client (xp) in mijn verkenner netwerkverbinding maken kies, vind ik in de workgroup mijn hostcomputer maar ik kan geen bestanden browsen. Ik krijg de melding "Computer is niet toegankelijk, u heeft waarschijnlijk niet de juist machtigingen voor deze netwerkbron, contacteer de beheerder" En toch ben ik ingelogd als administrator.
Nochtans staan beide computers in dezelfde workgroup, netbios staat aan, NETBEUI is geïnstalleerd en de schijven zijn gedeeld op beide computers. Het rare is dat mijn internet op beide computers werkt maar ik kan niet pingen naar mijn host. De foutmelding is "verzenden mislukt foutcode 65"
Host: Pentium 3, Windows 98second edition, 2 netwerkkaarten Unex en realtek, delen van de inernetverbinding is geïnstalleerd
Client: Win XP pro, 3com netwerkkaart,
PS: Ik heb alles al naar oplossingen gezocht maar niets gevonden wat mijn probleem oplost.
Nochtans staan beide computers in dezelfde workgroup, netbios staat aan, NETBEUI is geïnstalleerd en de schijven zijn gedeeld op beide computers. Het rare is dat mijn internet op beide computers werkt maar ik kan niet pingen naar mijn host. De foutmelding is "verzenden mislukt foutcode 65"
Host: Pentium 3, Windows 98second edition, 2 netwerkkaarten Unex en realtek, delen van de inernetverbinding is geïnstalleerd
Client: Win XP pro, 3com netwerkkaart,
PS: Ik heb alles al naar oplossingen gezocht maar niets gevonden wat mijn probleem oplost.