Toon posts:

Kan bestanden niet delen

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een thuisnetwerk aangelegd met 3 netwerkkaarten en een crosskabel maar ik kan de bestanden niet delen. Als ik op de client (xp) in mijn verkenner netwerkverbinding maken kies, vind ik in de workgroup mijn hostcomputer maar ik kan geen bestanden browsen. Ik krijg de melding "Computer is niet toegankelijk, u heeft waarschijnlijk niet de juist machtigingen voor deze netwerkbron, contacteer de beheerder" En toch ben ik ingelogd als administrator.

Nochtans staan beide computers in dezelfde workgroup, netbios staat aan, NETBEUI is geïnstalleerd en de schijven zijn gedeeld op beide computers. Het rare is dat mijn internet op beide computers werkt maar ik kan niet pingen naar mijn host. De foutmelding is "verzenden mislukt foutcode 65"

Host: Pentium 3, Windows 98second edition, 2 netwerkkaarten Unex en realtek, delen van de inernetverbinding is geïnstalleerd

Client: Win XP pro, 3com netwerkkaart,

PS: Ik heb alles al naar oplossingen gezocht maar niets gevonden wat mijn probleem oplost.

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Ik neem aan dat de ipadressen ook goed staan op zowel de host als de client? Beiden in het zelfde subnet?

Kan je wel vanaf de host naar de client pingen?

Kijk anders hier eens, Microsoft Knowledge Base Article - 316414: "Ping: Transmit Failed, Error Code 65" Error Message When You Attempt to Ping Another Computer"

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;316414

[ Voor 43% gewijzigd door LordMorgoth op 05-08-2003 12:18 ]

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 12:08:
Ik heb net een thuisnetwerk aangelegd met 3 netwerkkaarten en een crosskabel maar ik kan de bestanden niet delen. Als ik op de client (xp) in mijn verkenner netwerkverbinding maken kies, vind ik in de workgroup mijn hostcomputer maar ik kan geen bestanden browsen. Ik krijg de melding "Computer is niet toegankelijk, u heeft waarschijnlijk niet de juist machtigingen voor deze netwerkbron, contacteer de beheerder" En toch ben ik ingelogd als administrator.
Het lijkt erop dat je een firewall aan hebt staan. Zo ja, dan moet je je netwerkrange toevoegen aan een veilige lijst.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Tja, op Win98 zal je waarschijnlijk niet als administrator zijn ingelogd...

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
LordMorgoth schreef op 05 August 2003 @ 12:15:
Ik neem aan dat de ipadressen ook goed staan op zowel de host als de client? Beiden in het zelfde subnet?

Kan je wel vanaf de host naar de client pingen?

Kijk anders hier eens, Microsoft Knowledge Base Article - 316414: "Ping: Transmit Failed, Error Code 65" Error Message When You Attempt to Ping Another Computer"

De ip adressen staan goed 192.168.0.1 en 192.168.0.2

Van de host naar de client gaat ook niet, foutmelding is daar time out bij opdracht

Ik zal eens kijken op de link

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 12:20:
[...]

Het lijkt erop dat je een firewall aan hebt staan. Zo ja, dan moet je je netwerkrange toevoegen aan een veilige lijst.
Geen firewal

Verwijderd

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 05 August 2003 @ 12:21:
Tja, op Win98 zal je waarschijnlijk niet als administrator zijn ingelogd...
Euh?? Tis lang geleden dat ik nog met win 98 gewerkt heb, hoe moet dat dan. Gewoon bij het inloggen administrator ingeven. Heb ik net geprobeerd, zonder resultaat.

Verwijderd

Had je de mappen/schijven die je wilt delen al zo staan voordat je de andere pc`s eraan hebt gehangen? Even de machtigingen opnieuw erop zetten.

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Staat je ICS en je firewall uit op je XP client?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 12:34:
Had je de mappen/schijven die je wilt delen al zo staan voordat je de andere pc`s eraan hebt gehangen? Even de machtigingen opnieuw erop zetten.
Ja, ik heb ze nu opnieuw gedeeld, zonder resultaat. Maar in 98 moet je toch geen machtigingen geven, niet? Gewoon op de schijf gaan staan, rechtermuisknop en delen.

Verwijderd

Ja opnieuw delen bedoelde ik.

Verwijderd

Topicstarter
LordMorgoth schreef op 05 August 2003 @ 12:38:
Staat je ICS en je firewall uit op je XP client?
Firewall staat zeker uit.

ICS, tja dat kan wel zijn dat ik dat per ongeluk heb aangezet, ik heb al zoveel geprobeerd. Hoe kan je dat weer controleren.

Verwijderd

Staat het account Gast enabled op de XP / win2k machines.

En op de windows 98 machines moet (ff uit mijn hoofd is alweer zooo lang geleden hehe) client voor microsoft netwerken en bestand en printerdeling geinstalleerd staan.

Matthey

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:01
heb je niet zonealarm geinstaleerd GEHAD, toen kreeg ik namelijk ook die foutcode 65 :) hele windows opnieuw mogen instaleren,

maar idd even het guest account aanzetten

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
laurens0619 schreef op 05 August 2003 @ 18:51:
heb je niet zonealarm geinstaleerd GEHAD, toen kreeg ik namelijk ook die foutcode 65 :) hele windows opnieuw mogen instaleren,

maar idd even het guest account aanzetten
Guest account is aangezet, ik had dat al ergens gelezen. Maar ik begrijp echt niet wat dat ermee te doen heeft.

Zonealarm is nog altijd geïnstalleerd maar ik heb hem uitgezet. Misschien kan het dat wel zijn.

In ieder geval alvast bedankt aan iedereen voor de geboden hulp. Ik ga nog wat verder aanmodderen en als het niet lukt smijt ik 98 van de host.

Verwijderd

Topicstarter
Ongelooflijk maar waar.

Ik heb het gevonden. Ik had zonealarm op de client al die tijd uitgeschakeld. Logischerwijze zou dit de beste oplossing zijn. Als laatste actie heb ik dan toch ZA geactiveerd en mijn ip adres van mijn gedeelde netwerkkaart toegevoegd en wat blijkt HET WERKT!!!!

Blijkbaar blijft er toch iets van ZA hangen, ook al is hij niet geactiveerd.

Nogmaals aan iedereen, bedankt voor de tips.

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 11:19:
[...]

Zonealarm is nog altijd geïnstalleerd maar ik heb hem uitgezet. Misschien kan het dat wel zijn.

CAUSE
This behavior can occur if the following conditions are true:

* The Internet Connection Sharing (ICS) feature is enabled.

-and-
* Firewall software from Zone Labs such as ZoneAlarm or ZoneAlarm Pro is installed on the computer.

-and-
* The ZoneLabs program is not correctly configured for ICS.

RESOLUTION
To resolve this behavior, do one of the following as appropriate to your situation:

* Configure ZoneAlarm for ICS support. Please consult the program documentation or see the Zone Labs Web site for more information about how to configure ZoneAlarm for ICS. -or-

* Remove the Zone Labs firewall software from the computer. Please consult the program documentation or contact Zone Labs at the ZoneLabs Web site for more information about how to do this.

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

en?

Pagina: 1