Toon posts:

SMC 7404 WBRA werkt niet met Zonnet Family

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen de beschikking over een mooie wireless adsl-router maar ik krijg hem niet aan de praat. Ik heb al op internet gezocht, maar ik kan er werkelijk helemaal niets over vinden.

De router is een SMC 7404 WBRA en mijn adsl aansluiting is van Zonnet Family, dus met Versatel. Ik heb volgens mij alle instellingen geprobeerd, maar niets lijkt te werken.

Heeft iemand eenzelfde modem en er ervaring mee? Kan iemand dan zijn werkende instellingen hier posten zodat ik de juiste instellingen eens kan proberen?

DANK! _/-\o_

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:24
ik heb dezelfde router in combinatie met zonnet-lite
werkt als een zonnetje
ben alleen nu niet thuis dus ook geen instellingen :(

Tijd van werken, tijd van rusten

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 14:13
ik heb dezelfde, alleen geen zonnet, misschien als duidelijker bent over wat er niet werkt dat ik je kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat de router geen ip-nummer van Zonnet krijgt. Het lampje voor de adsl verbinding brand prachtig, maar het lampje voor de data zwijgt op een een voorzichtige knippering bij het herstarten van de modem.

Het interne netwerk wert prima, maar bij de ADSL verbinding staat steevast "DISCONNECTED".

Ik heb al een standaard door Zonnet geleverde E-tech router die het prima doet, dus de verbinding is prima. (Waarom ik dan toch een ander wil is een lastig verhaal.)

Graag zou ik de modem testen met de juiste instellingen zodat ik uit kan sluiten dat het aan de instellingen ligt. Doet ie het dan nog steeds niet, dan moet ik het waarschijnlijk in de hardware gaan zoeken. (Waarschijnlijk koop ik dan een andere.)
Daarom zou ik graag de instellingen van iemand hebben die eenzelfde modem wel aan de praat heeft gekregen met Zonnet Family.

• Driek
nou post ik hierboven mooi dat t werkt
maar sinds gisterenmiddag heb ik mijn kikker weer uit de kast moeten halen
router doet ineens niets meer

het lampje van syn en data blijven mooi dood
terwijl mijn instellingen dus zeker goed zijn, omdat het altijd gewerkt heeft

• Siliakus
Misschien onderhoud in de centrale ofzo.... heb je je laatste rekening wel voldaan???

• Driek
mijn adsl werkt gewoon
aangezien mijn oude modem (speed touch USB gratis) wel gewoon werkt
het ligt dus ook niet aan de kabel

• Siliakus
heb je iets van een firmware upgrade gedaan ofzo? of gingdie echt van het 1 op het andere moment dood

• Driek
ik heb idd een firmware update gedaan

kan het daaraan liggen?
instellingen heb ik daarna weer goed ingevoerd

Verwijderd

Heb je hier nog een oplossing voor gevonden

Ik heb een SMC 7404BRB Router en hier is het ADSL lampje ook dood :'( :'(

• Driek
ik heb er een andere versie firmware upddate geinstalleerd
daarna werkte t weer

Verwijderd

hallo dan ik heb er ook zoeen maar welke firmware versie gebruiken jullie???
want ik krijg hem namenlijk ook niet aan de gang...

Verwijderd

Ik zit ook precies met hetzelfde probleem. Ik heb smc gebeld, maar zij zeiden dat ik op een of andere manier moest resetten. Het probleem begon ook nadat ik de firmware had upgedated. Ik weet nou helemaal niet wat ik moet doen...
Ik heb ook weer een oudere firmware erop gezet (0.20b) maar die werkt ook nog niet :(

• Siliakus
jullie weten wel dat je nadat je een nieuwe firmware erop gezet heb alles opnieuw ingesteld moet worden? (encapsulatie, evt login+wachtwoord, dns servers etc etc)

Verwijderd

ja, dat heb ik ook gedaan. Maar toch werkt ie niet meer. Ik zie op verschillende forums dat dit probleem steeds vaker voorkomt. Ik heb net ook een oudere firmware geinstalleerd (0.20b). En toch werkt het nog steeds niet. Is er misschien een mogelijkheid om de router helemaal te resetten?? ook naar de gewone firmware versie (0.1) zodat ik mijn backup kan gebruiken. Of is die misschien ergens te downloaden?

Ik ga er nou ook mee terug naar de winkel en misschien dat ze daar er iets mee weten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 13:54 ]

Verwijderd

Ik heb nu de SMC2404 te leen gekregen. Maar hiermee kan ik ook niet connecten!!
Ik heb het geprobeert zonder splitter ertussen maar nee ik kan nog steeds niet naar ADSL connecten. Ik zou haast denken dat ik afgesloten was of dat ik het verkeerde ww of inlog heb ingevult. Maar als dat zo was zou ik niet online kunnen!
WAAR KAN DIT AAN LIGGEN?!?

• Siliakus
ik snap er nix meer van. Je kan niet adsl-en maar je kan wel online???

Verwijderd

ik kan alleen online met mijn alcatel speedtouch, niet met mijn barricade

• Siliakus
En zelfs na een harde reset werkt het niet? Lijkt me dan dat je smc gewoon verneukt is.
Oudere firmware erop en dan harde reset ook niet?? (met knopje achterop de modem)

Verwijderd

Kan je hem dan terug zetten naar 0.1?? Hoe?
Pagina: 1