Linux RedHat 8.0 opstraten met bootdisk

Pagina: 1
Acties:

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik heb RedHat op een computertje staan, maar ik wil alles schoon hebben en opnieuw installeren.

Het beestje kan niet goed overweg met van CD booten dus heb ik een bootdisk gemaakt met rawrite en boot.img

Als ik nu netjes de diskette in de drive doe en opstart (met A als primary boot uiteraard), dan leest hij ff van de diskette (tenminste het lampje gaat branden) en dan start GRUB weer op! En dat is dus helemaal niet wat ik wil LOL.

Hetzelfde met een Windows opstart diskette...

Hoe kan ik Linux nu opnieuw installeren?

[ Voor 5% gewijzigd door Fles op 05-08-2003 10:29 ]

Verwijderd

Lijkt erop dat je bootdisk rot is, zou nog maar een keertje proberen de bootdisk te maken, misschien ff op een andere flop, aangezien je zegt dat het floppy lampje wel knipperd, ga ik er maar vanuit dat in de bios de boot order wel goed staat

• Fles
Graveheart schreef op 05 augustus 2003 @ 10:23:
(met A als primary boot uiteraard)

Hetzelfde met een Windows opstart diskette...
Ligt dus niet aan boot sequence en ook niet aan de diskette, heb al drie geprobeerd.

Heeft dit met het MBR te maken? Die ken ik pas wissen als ik op kan starten van een diskette.

En het leuke is, de reden dat ik alles er opnieuw op wil hebben. Ik heb het wachtwoord niet meer :*)

[ Voor 27% gewijzigd door Fles op 05-08-2003 10:32 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Aangezien je hetzelfde probleem hebt met een Windows bootdisk, ga ik ervan uit dat het een hardwarematig probleem is.. M.a.w. : Geen Non-Windows Operating Systems probleem..

Enkeltje naar Opslagmedia & I/O Controllers dus :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Graveheart schreef op 05 augustus 2003 @ 10:30:
[...]

Ligt dus niet aan boot sequence en ook niet aan de diskette, heb al drie geprobeerd.

Heeft dit met het MBR te maken? Die ken ik pas wissen als ik op kan starten van een diskette.

En het leuke is, de reden dat ik alles er opnieuw op wil hebben. Ik heb het wachtwoord niet meer :*)
Als hij eerst grub load, vanuit waarschijnlijk de MBR van je hardeschijf, laad hij dus eerst C:. Het staat dus echt niet goed in je BIOS.. kijk maar eens goed. Anders zou je Windows bootdisk echt wel booten. En anders is je BIOS gaar, maar dat lijkt me sterk :)

Als je btw ff op google zoekt het je je Linux password kan resetten.. is vaak niet zo moeilijk... zoek ff.. lukt je wel ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Fles
moto-moi schreef op 05 August 2003 @ 10:35:
Aangezien je hetzelfde probleem hebt met een Windows bootdisk, ga ik ervan uit dat het een hardwarematig probleem is.. M.a.w. : Geen Non-Windows Operating Systems probleem..

Enkeltje naar Opslagmedia & I/O Controllers dus :P
Ik wilde het net voorstellen. Het verhaaltje heeft een hele andere wending gekregen.

Voor het gemak heb ik ff de hardeschijf uitgeschakeld in het bios. Nu geeft hij dus de melding DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.

Als ik dit doe brand het lampie ff en dan weer dezelfde melding. In het bios staat het echt goed. Zou de drive het loodje hebben gelegd?
DeMoN schreef op 05 August 2003 @ 10:36:
Als je btw ff op google zoekt het je je Linux password kan resetten.. is vaak niet zo moeilijk... zoek ff.. lukt je wel ;)
Is ook niet zo moeilijk, maar dan moet ik wel eerst bij de prompt komen... Dat gaat niet lukken.

[ Voor 19% gewijzigd door Fles op 05-08-2003 10:47 ]

• Fles
Stekker los stekker vast doet soms wonderen. In dit geval ook :P

Conclusie: Hij doet het weer.
Pagina: 1