Toon posts:

bepaalde items laten zien op bepaalde datum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een weblog over opkomende radioshows op internet niet echt interresant geen spam maar wel nodig voor het verhaal
ik kan niet in de future posten maar wil het wel zo overzichtelijk mogelijk houden

nu heb ik dit bedacht op een bepaald gedeelte plaats ik de twee snelst opkomde shows maar ik wil wel in het vooruit kunnen posten omdat ik niet altijd even veel tijd heb
dus: ik heb een bestand met bijv:
060803 2000
blaat (info)
060803 2300
blaat2 (info)
070803 0500
blaat3 (info)

nu wil ik dat bijv een javascript alleen de bovenste twee dus die van 6-8 laat zien omdat dat de snelst opkomende datum is als060803 2000 is geweest moet het de laatste twee laten zien en zo steeds verder

is dit mogelijk in javascript/java
heb geen andere mogelijkheden anders had ik wel een andere weblogtool gebruik nu blogger (geen pro)
wie heeft zoiets of wie zou me kunnen helpen?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je zou een <DIV> kunnen maken en die met JavaScript op hidden zetten, dat is het enige dat ik zo snel kan bedenken.

Let wel dat mensen met een view | source nog wel alles kunnen lezen, dit zal ook zo blijven als je het perse met clientside script op wilt lossen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
met view source is niet erg
maar snap niet helemaal hoe je het bedoeld met div
wacht ik zal het in mijn volgende post ff goed proberen ui te leggen

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb een bestand tekst/html

daar staan bijv 10 items in en elk item begint met een datum +tijd in deze volgorde ddmmjj uumm met daarop gevolgd door info totdat er weer een item staat met ddmmjj uumm
ik wil dus dat een javascript alleen de twee snels komende (DATUM+TIJD) laat zien

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Ik heb niet zoveel verstand van Javascript date-functions, maar ik denk dat je het best in een extern javascriptbestand een array kunt zetten met de radioshow. Zoiets:
JavaScript:
1
2
3
4
5
var shows = new Array();
var shows[] = new Array("05","08","2003","20","00",
                        "Keesjes show","http://www.kees.fm");
var shows[] = new Array("06","08","2003","19","25",
                        "Sjaakies show","http://www.sjaak.fm");

Om de goede shows uit te kiezen zoek je met Google naar "javascript date message". Dit script kun je bijv. bewerken voor jouw doelen: The JavaScript Source: Messages: Date Message

Verwijderd

Topicstarter
ok harstikke bedankt ga het proberen
Pagina: 1