[samba pdc w2k] logon problemen na wisseling IP range

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi

Ik heb laatst een klant verhuisd, die hebben een samba server staan voor domain logon etc.
Nu zijn de ip adressen gewijzigd (omdat ze een draytek hebben nu ipv adsl via de server), en hierna zijn er erg veel problemen met PC's die niet meer kunnen aanloggen op het domain.
Errors in de trent van domain controller niet gevonden enzo.
Gesharede printers op werkstattions kunnen ook niet meer gebruikt worden: "er is geen aanmeldingsserver gevonden blah blah".

IK heb gisteren twee PC's uit het domein gehaald en weer opnieuw toegevoegd aan het domein, dat leek te helpen.

Klinkt dit probleem iemand bekend in de oren?

Zo ja wat is er aan te doen ?

thanks,

Verwijderd

dns problemen / dhcp problemen (draytek GEEN dhcp laten uitdelen)

Verwijderd

Opzich wel interessant, dhcp staat toch los van het domein? Domein-authenticatie gaat toch op computer-account niveau?

Verwijderd

dhcp staat niet los van een domain in win2k... de dhcp moet namelijk authorised zijn en dat lukt je nooit met een draytek!!!
hiermee hangt ook ddns mee samen, je domain controller kan je alleen vinden als je dns goed werkt (of wins voor pre win2k clients).

verder veel te weinig info om werkelijk iets zinnigs te zeggen, behalve de meest gemaakte fouten...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 15:01 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

staat de domain controller ook op DHCP? want dan heb je echt een mega probleem....

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 14:25:
dns problemen / dhcp problemen (draytek GEEN dhcp laten uitdelen)
Als ik het goed begrijp dan moet de domain controller (in dit geval samba-2.2.8a) ook de IP nummers uitdelen?
Pagina: 1