Toon posts:

Alles via de reciever aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het een en ander hier al gelezen maar het is me nog niet helemaal duidelijk,en de handleiding is hierin ook niet echt duidelijk

Situatie:
TV met 1 scart
VCR met 1 scart
DVD met 1 scart (DV360 van pioneer)
reviever van pioneer (VSX-712)

Ik heb nu het volgende aangesloten:
DVD - > TV met scart
VCR -> scart met tulp uitgangen naar reciever
DVD -> reciever met interlink
VCR -> TV coax voor beeld

Alleen nu kan ik geen VCR beeld selecteren. DVD gaat goed, alleen bij gewoon tv kijken gaat het geluid niet over de Front-speakers. Ik heb begrepen dat ik daarvoor een 6-aderige scart naar tulp kabel moet hebben.

Hoe krijg ik nu toch alles aan elkaar zonder switch kastje als dat uberhaupt mogelijk is, dus dat ik met de reciever kan schakelen tussen VCR en DVD, want nu komt op het NUL-kanaal van de TV alleen DVD beeld...

(Het is geen probleem om altijd de reciever aan te laten.)

Hoe kan ik best beeld en geluidtechnisch alles aansluiten. Dus liever niet s-video toch? :X

Aansluitingen reciever

Multi-Channel Ingang 5.1 ch (DVD)

Digitale Ingang 3 (toewijsbaar)

Digitale Coaxiale ingang 2

Digitale Optische ingang 1

Digitale Uitgang (Optisch) 1

Cinch Audio/Video Ingangen 3 A / 4 AV

Audio/Video Uitgang 1A / 1AV+1V

S-Video Ingang/Uitgang 4/2

Voorversterker Uitgang voor SubWoofer en Surround Back

A/V Ingang op voorzijde

SR (System Remote) In/Out

Luidspreker A/B onafhankelijk

• BWzes03
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07-2021

BWzes03

B&Wee all the way!

Het probleem zit in het feit dat de TV slechts 1 video/SCART ingang heeft.
Kijk even in je handleiding van je TV of de SCART ingang RGB signalen aankan.
Als dat niet het geval is, kun je alles via je versterker koppelen met composite kabels. Vanuit de SCART van de videorecorder gaan dan 3 tulpstekkers, 1 wit,1 rood en 1 geel (video) naar je versterker in de vcr 1 aansluiting.

Dan van de DVD de composite aansluiting naar de DVD composite video ingang van de versterker, vervolgens vanuit de versterker een composite kabel vanuit de monitor 1 aanluiting naar een SCART aanluiting naar je TV.

Als je TV wel RGB aankan is er een probleem, want het beeld van je DVD speler is tig keer strakker als je hem via een RGB SCART aansluiting gebruikt i.p.v. composite en RGB SCART kan je niet via je versterker schakelen.

view;touch;unzip;finger;mount;yes;yes;yes;umount;sleep