Toon posts:

C# download DataGrid als excel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een datagrid, de gegevens in dit grid worden na een druk op de knop in een browser in een excel sheet gezet. (zie onderstaande code)

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
Response.ContentType = "application/vnd.ms-excel";
Response.Charset = ""; 
Page.EnableViewState = false; 
System.IO.StringWriter tw = new System.IO.StringWriter();
System.Web.UI.HtmlTextWriter hw = new System.Web.UI.HtmlTextWriter(tw);
DataGRid.RenderControl(hw);                 
Response.Write(tw.ToString());
Response.End();      

Nu wil ik eigenlijk dat wanneer ik op de knop druk dat het bestand in 'gewoon excel' wordt geopend, niet in een browser, of dat het direct wordt gedownload als een excel bestand.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 09:33 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hier heb je geen invloed op zover ik weet. Dit ligt aan de browser. Het enige dat je zou kunnen doen is het geforceerd downloaden (bezoekers krijgen dan de 'Save as' dialogbox)

Hoe je dit moet doen kun je vinden op de Microsoft KB site, zoek even op 'Force download for accepted MIMI type'

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

je zou met een javascriptje excel kunnen openen en het bestand dan pushen... Nadeel is dan als er geen excel aanwezig is dat je een fout krijgt, natuurlijk moet javascripts dan wel aanstaan.

Verwijderd

Kan je met javascript Excel starten? :o
Zeker IE-only

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 10:18:
je zou met een javascriptje excel kunnen openen en het bestand dan pushen... Nadeel is dan als er geen excel aanwezig is dat je een fout krijgt, natuurlijk moet javascripts dan wel aanstaan.
Dat is niet een echt propere manier van sites maken, ik denk dat niet iedereen dat zal appreciëren.
Ik in ieder geval niet!

Als je het toch wilt doen: zoek eens op google naar execute + javascript + exell ofzo