Intel 21140 NIC probleem & winXP

Pagina: 1
Acties:

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 09:21
Ha luitjes,

Een vraagje, ik heb windows XP geinstalleerd op een machine van me. Deze machine heeft een netwerkkaart met een Dec Alpha 21140 chip erop.

Nou, ik heb hiervoor windows 2000 gehad en de kaart wordt netjes standaard herkent als een intel 21140 NIC kaartje. Werkte goed. Nu heb ik Windows XP geinstalleerd en de HCL driver van windows voor de Intel 21140 werkt gewoon niet goed.

De problemen die ik hier mee heb is als volgt:
- Op mijn switch heb ik 3 lampjes: Link/act, 100mbit en Full/Coll.. Het probleem is is dat het Full / Coll lampje of uit staat of knippert. Ik heb al een andere kabel geprobeerd en een ander switch poortje, er hangen nog meer PC's aan deze switch (Linksys 5 poort switch) en die werken perfect.

- Die standaard HCL driver van Windows heeft heel veel opties, ik vroeg me af of medetweakers ongeveer weten wat ik in die opties kan proberen om toch een stabiele goede verbinding te krijgen en natuurlijk lieftst 100 mbit, aangezien ik redelijk veel erop kopieer :-) Als ik de type verbinding verander naar bijvoorbeeld 100BaseFX of 100baseTX of 10BaseTX dan werkt het nog steeds niet !!

Iemand ideeen?

Bedankt alvast,
Greetz,
moi

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
FX is over glas, dat is het zo ie zo niet. Probeer gewoon eens auto detect snelhied en connector type op tx ipv fx te zetten.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Werkt het wel op als de de NIC op half-duplex forceert?

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

• CronoS76
Ik heb gezien dat dat FX glas is, ik heb elke stand eigenlijk al wel geprobeerd waarbij de 10 Mbit (twisted pair) alleen werkt (ik verwacht dat dit half duplex is)

Ook heb ik de auto detect aangezet. Als ik deze aanzet dan geeft XP aan dat ik geen verbinding heb met mijn switch. Ook op de switch zijn al mijn lampjes uit.

Ik ga ook eventjes kijken of we misschien iets met de Inf driver kunnen doen, dit vergelijken met die XP driver ... Weet iemand of in dit soort gevallen die 2000 en XP drivers uit te wisselen zijn?

• CronoS76
Ben nu van ellende maar XP opnieuw aan het installeren. Die 2000 driver heb ik geprobeerd te installeren, dat ging goed, maar ik hield hetzelfde probleem.

Ik vrees dat na de installatie van XP ik weer hetzelfde probleem heb... iemand nog ideeen? anders koop ik maar binnenkort een nieuwe nic he

• CronoS76
Na herinstallatie XP weer hetzelfde probleem...

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
Ik heb ook ervaren dat de 2k/XP drivers voor die kaart erg brak zijn. Onder linux doet die kaart het overigens ERG goed.
Ik zou anders gewoon n Realtekje halen of als je wat meer te besteden hebt n Intel Pro/1000MT ofzo.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• CronoS76
Yups, ik denk het ook, ik heb het maar opgegeven, het gaat inderdaad niet werken. Blijft vaag dat microsoft zulke brakke drivers heeft uitgebracht. Momenteel werkt hij op 10 mbit en kan gelukkig wel door met installeren, maar ik ga ik wel een nieuw kaartje halen, zit te twijfelen tussen 3com, linksys of intel... Waarbij de eerste 2 de meeste kans maken (al mijn nics zijn nu al linksys en die bevallen goed :-)
Pagina: 1