Problemen met Xvid film

Pagina: 1
Acties:

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Ik kan zonder problemen verschillende xvid films afspelen, maar bij 1 krijg ik zowel met mplayer 2 als Media Player 8 de volgende foutmelding:

- Windows Media Player has encountered a problem and needs to close....
Bij details staat "AppName: wmplayer.exe" maar ook "ModName: ac3audio.ax"
- In eventviewer staat vervolgens o.a.: faulting module ac3audio.ax

Volgens Gspot v2.21 heb ik alle codecs om deze film af te spelen:
video:
- Xvid MPEG-4 Codec
- fddshow MPEG-4 video decoder
- Xvid MPEG-4 video decoder

Audio:
- Cyberlink audio decoder
- AC3 from AVI XForm

Verder heb ik de volgende codec packs geinstalleerd:
- Divxbundle 5.05
- Nimo 60build8
- Tsunami 3.9.9

Wanneer ik de film afspeel met VirtualDub werkt het beeld wel, maar ik hoor geen geluid, terwijl dat wel het geval is bij andere films.

Verwijderd

Is de file van die niet gewoon corrupt ofzo ? Heeft ie het ooit wel gedaan ?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:32
Gaat het niet fout doordat je meerder codec packs heb geinstalleerd en hierdoor conflicten krijgt?

• Ye Greate'96
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 09:21:
Is de file van die niet gewoon corrupt ofzo ? Heeft ie het ooit wel gedaan ?
Bij mij heeft dat ding nog niet gewerkt, maar beeld werkt wel, alleen geluid blijft het op hangen...

• Ye Greate'96
MADG0BLIN schreef op 05 August 2003 @ 09:22:
Gaat het niet fout doordat je meerder codec packs heb geinstalleerd en hierdoor conflicten krijgt?
Tja, dat zou ik niet kunnen zeggen, ik heb nog nooit problemen gehad met andere films

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op 05 August 2003 @ 09:22:
Dat heb ik ook wel eens gehad. Ik had alleen nimo geinstalleerd. Herinstalleer nimo en selecteer alleen die codecs die je nodig hebt voor deze film. Toen werkt het bij mij wel.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
je speelt blijkbaar een film af met AC3 geluidsspoor. je hebt dus een softwarematige AC3 decoder nodig om het geluid weer te geven. Het lijkt alsof je er eentje hebt maar die lijkt niet helemaal goed te werken. download ac3filter (zoek maar even op GOT) en gebruik ook geen mediaplayer maar bijvoorbeeld BSplayer, dat werkt veel lekkerder met Xvid films.

iedereen die nimo codec pack opnieuw gaat installeren is echt verkeerd bezig. dat codec pack zit vol met codecs die je echt never nooit gaat gebruiken en alleen maar je systeem vertragen. xvid, divx3 en divx5 zijn voor de meeste mensen voldoende. en dan nog ac3filter voor het geluid.

[ Voor 29% gewijzigd door BuG2FiX op 05-08-2003 09:25 ]

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 19:40
drop wmp, en ga voor bsplayer.org :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Het is redelijk gevaarlijk om 2 of meer codec-packs te installeren.
Je kan beter alle codecs apart erop zetten, meestal heb je er toch maar enkele nodig (divx, xvid, ac3 komt je al een heel eind mee)
Unistall die codecpacks eens en zie wat er dan gebeurd.

• Ye Greate'96
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 09:23:
[...]

Dat heb ik ook wel eens gehad. Ik had alleen nimo geinstalleerd. Herinstalleer nimo en selecteer alleen die codecs die je nodig hebt voor deze film. Toen werkt het bij mij wel.
Nou dit is heel wazig, maar ik heb Nimo eraf gehaald, en opniew geinstalleerd met alleen:

- Xvid video codec
- AC3 audio decoder
- AC3 audio codec

en de film werkt nu wel....

Ok, bedankt, voel met nu redelijk Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/ye_greate96/bitchslap.gif

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
ACEMCP591PRO, het ideale codec-pack voor mij. Maakt voor een deel gebruik van Nimo, maar installeert veel meer (installfile is 50 MB ofzo).
Altijd problemen gehad met XVid, maar na installatie van dit pakket liep alles perfect.

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 09:29

Schonhose

Retro Icoon

Maar ook bij bovenstaande codepack geld:

INSTALLEER ALLEEN WAT JE NODIG HEBT!!!

* Schonhose heeft slechte ervaringen met de volledige install van codepacks.....

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• xzenor
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Mee eens, die AceCodecpack is echt erg goed.
Maar deselect eerst alles en klik dan alleen aan wat je nodig hebt.

Nimo zuigt gewoon.. neem Ace die is veel beter en veel flexibeler dan nimo
Wordt ook nog's vaker geupdate...

Maar niet klakkeloos alles installeren.. 99% van de codecs gebruik je toch niet.
en heb je er toevallig wel eentje nodig dan kan je gewoon bij software in je configuratiescherm bij ace codec pack op aanpassen klikken en kan je die codec gewoon toevoegen.. rebooten hoeft niet eens..

makkelijker, sneller, en flexibeler. en naar mijn idee ook gewoon 'beter' al zeggen veel tweakers dat je beter appart de codecs appart kan installeren.. Ik ben het daar niet mee eens..
Bij een codecpack is het makkelijker verwijderen als er een nieuwe versie is bijvoorbeeld..

Bij het appart installeren van die verschillende codecs heb je allerlei verschillende installaties waarvan de ene uninstall weer anders werkt dan de ander..

ace werkt gewoon met een msi (Windows Installer) en verwijderd zichzelf daardoor ook weer netjes zonder rotzooi achter te laten.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Pfff, Nimo!

Vindt je het gek...deze installeert gelijk een bunch codecs waar je u tegen zegt en dan is het maar aan je OS er uit te komen welke wanneer precies te gebruiken!

There is no place like ::1

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 20:58
één opmerking: installeer NOOIT een compleet codec pack... nimo, ace en al die anderen zetten je hele hd vol met codecs die conflicten geven met elkaar. ik heb alleen xvid, divx5 en ac3 en heb nog geen enkele film gehad die niet draait... en dat zijn er wel veel
ow ja... op doom9.org staan veel codec's en filters... daar kan je ze halen

[ Voor 13% gewijzigd door jpvk007 op 05-08-2003 10:54 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Heb zelf losse codecs gedownload, DivX, Ogg, Lame, AC3, Xvid, Gzip en zelf heb ik nooit meer conflicten

• xzenor
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Als je 'alleen' die codecs installeert met ace dan heb je ook geen conflicten.
ben je in 1 keer klaar...

Verwijderd

'k heb gewoon ffdshow (nieuwste beta), OggDS, en ac3
Nooit meer nodig gehad :)

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 18:25
Nog meer ervaring; Nimo eveneens gedeïnstalleerd na groene AVI beelden en klaar. Net als swampy alles los geïnstalleerd en klaar.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Het ergste met codec packs zijn die AVI buffer servertjes die ze vaak installeren ( tegen het vastlopen van avi's...yeah right...maar waarom mag ik nu zelf niet meer mijn Xvid's maken? )

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:15

Zym0tiC

^_^

tip: installeer SLD codec pack. Sinds ik hiervan gebruik maak kan ik alles goed kijken. Nimo gaf bij mij ook altijd problemen.

Wel eerst ff alle andere codecs deïnstalleren

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Pagina: 1