http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/index.html
Wat ik nu tegen kwam is wel erg mooi, een benchmark voor nieuwe direcX 9 kaarten die HELE coole effecten doet, die ik alleen ken van dure renderers in 3d paketten (vray en brazil en mental ray enzo)
True HDR (High-Dynamic Range) Rendering
IBL (Image-Based Lighting)
Glare Generation (Afterimage, Bloom, Halo, Ghost, and Star)
Automatic Exposure Adjustment
Iris shaped Depth of Field blur
Realistic Motion Blur
FSAA (Full-Scene Anti-Alias)
Fresnel Effect (Specular Reflectance) etc.
Ten eerste doet ie image based lighting, dat wil zeggen, de scene belichten met de lichtinformatie uit een plaatje. En niet zo maar plaatjes, maar ook nog es High dynamic range images, dus floating point formaten. (Dit zijn plaatjes die de lichtinformatie veel realistischer weergeven, door middel van een veeeeeel groter dynamisch bereik)
Dan glares en halo's en andere effecten door het schijnen van het high dynamic licht op de objecten, dus bijvoorbeeld de gloed die je ziet als de zon op autolak weerkaatst, dan gaat dat "gloeien"
realtime de exposure berekenen
Dan doet ik ook nog real time Depth op Field, dus DOF, heel cool, DOF met renderen is altijd beswel traag geweest, en deze kaarten doen het gewoon real time.
En motion blur, ook iets realisme verhogends, de vervaging van objecten door snelheid.
AA kennen jullie allemaal al natuurlijk
En fresnel reflecties. Bijvoorbeeld, de bollen in de Demo reflecteren meer aan de zijkanten, dus de vlakken die niet recht op je ogen staan, zoals veel echte reflecties zich gedragen.
Dus dit kan de toekomst van spellen zijn , hele gave effecten, Dit laat toch zien dat dit hele krachtige kaarten zijn, want dit soort dingen koste tot voor kort een hoop rendertijd. Helaas werkt het bij mij niet (quadro 2 pro)...
System Requirements
Intel(R) 80x86-compatible CPU
Microsoft(R) Windows(R) 98, ME, 2000, or XP
DirectX(R) 9.0 or later
A video card that supports Vertex Shader 2.0 and Pixel Shader 2.0
hier te downloaden
http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/index.html
[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 05-08-2003 09:20 ]