Vaste telefoonlijn van andere provider?

Pagina: 1
Acties:

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Is het in Nederland inmiddels mogelijk om een vaste (spraak) telefoonlijn af te nemen van een ANDER bedrijf dan KPN? En dan niet via de TV kabel zoals Priority Telecom, maar ik wil nu wel eens weten of er middels het telefoonnet al concurrentie aan het ontstaan is.

Het intresseerd me verder niet of er wel/geen ADSL aan te koppelen is, ben gewoon eens benieuws of er al andere providers zijn die vaste telefoonlijnen leveren, danwel analoog, danwel ISDN.

Deed telfort niet aan ISDN-2 lijnen nog voor ze O2 heetten?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 14:38

samo

yo/wassup

Telfort had telefoonlijnen voor bedrijven inderdaad... Daar waren er wel meerdere aanbieders geloof ik (of ik ben in de war). Of ze dat nogsteeds doen, en of het ook voor particulieren is weet ik niet).
Wat ik zel weet is dat Telfort zn lijnen langs het spoor had liggen, en kpn verplicht was de verbinding gebouw<->telfortlijn te voorzien. Dus dat het zo wel mogelijk is...
Ik geloof dat tele2 nu wel zoiets non-carrier-select aanbied...
bekijk hun website zou ik zeggen...

edit: ben ik nu gek dat ik versatel en telfort door mekaar haal, of zijn die van de zelfde?

[ Voor 10% gewijzigd door samo op 05-08-2003 16:08 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-11 07:36
Colt levert soms ISDN-2 aan bedrijven. Verder kan Versatel dat ook geloof ik. Behalve deze 2 is er verder niemand die het kan denk ik. Of je moet een ISDN30 willen hebben. Dan kan je bij veel bedrijven terecht.

MCI, Colt, Versatel, Enertel, KPN

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:22
Telt het ook als ik ADSL via bbned heb, KPN tel.abo is al opgezegd en mijn vaste telefoon loopt via Pilmo (www.pilmo.nl)? :D

No production networks were harmed during this posting

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
TrueDSL leverd dedicated DSL telefoonlijnen :)

Maar hoe ze het doen weet ik niet, want de fysieke kabels zijn uiteraard van KPN. Mischien kopen ze meet een afkoopsom gewoon de lijnen 'over' ?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik bedoel dus niet een DSL of Pilmo telefoonlijn, want in principe is dat gewoon een VoIP verbinding over een DSL en/of kabelverbinding. :) Ik was dus meer op zoek naar het antwoord van kevertje en samo. Het gaat inderdaad puur om spraak verbindingen, danwel analoog, danwel ISDN.

Het lijkt er dus op dat als je als consument een gewone spraaklijn wilt afnemen je nog steeds veroordeeld bent tot de KPN? Of is er meer? Ik kan me voorstellen dat je als nieuwkomer op de markt maar meteen ISDN wil gaan aanbieden voor een concurerende prijs omdat startende eenmanszaakjes daar ook nog wat aan hebben. Analoge lijnen zijn dus helemaal niet beschikbaar?

Dit is trouwens puur uit interresse omdat ik hier in de VS wel bij meerdere aanbieders terecht kan, en ik wel eens wil weten hoe de situatie nu in Nederland is.

offtopic:
CuteBritney, hoelang ben jij al van idool gewisseld? Tijd voor een nieuw blondje? :D

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1