Toon posts:

[p4, 3 GHZ] Intel koeler maakt meer lawaai

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zelf heb ik een p4 2400 met zon heerlijk stille koeler van intel.

maar net sloot ik een p4 3 GHZ aan nadat ik em gebouwd had en terwijl ik em aansloot hoopte ik op een stille pc. Toen hij net aanstond was et een meejvaller, geluid viel mee. Maar na een tijdje begon hij steeds harder te blazen, geluid was al harder maar ik zou er mee kunnen leven. :|

Toen de CPU echt warm was, dus na een paar min. maakte die intel koeler zon lawaai, dat was dus echt een zware tegenvallen... ;(

de rede waarom ik dit topic open =, omdat ik me afvraag waarom ze dit gedaan hebben.. ik bedoel er zijn wel stille koelers op de markt voor de p4 3 ghz.. waarom dan zo'n blaasding??? :X

/me mist de oude trouwe intel koeler :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 08:50 ]

Verwijderd

Ik heb gemerkt dat er twee typen "Intel P4 3 Ghz" koelers zijn. Een type bevat zelf al de pasta op de koeler en ziet er wat simpeler uit. Deze versie maakt erg veel lawaai. Er is een tweede type waar een tube met grijze pasta wordt bijgeleverd die er bovendien wat ingewikkelder uitziet (met wat koper aan de onderkant en in vierengedeelde vinnen). Deze maakt een stuk minder lawaai.

Daarnaast zijn er koelers van Zalman die een stuk minder lawaai maken,

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 09:43:
Ik heb gemerkt dat er twee typen "Intel P4 3 Ghz" koelers zijn. Een type bevat zelf al de pasta op de koeler en ziet er wat simpeler uit. Deze versie maakt erg veel lawaai. Er is een tweede type waar een tube met grijze pasta wordt bijgeleverd die er bovendien wat ingewikkelder uitziet (met wat koper aan de onderkant en in vierengedeelde vinnen). Deze maakt een stuk minder lawaai.

Daarnaast zijn er koelers van Zalman die een stuk minder lawaai maken,
er zat idd. een tube pasta bij, maar hij maakt nog steeds vreselijk veel lawaai

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 08:50:
de rede waarom ik dit topic open =, omdat ik me afvraag waarom ze dit gedaan hebben.. ik bedoel er zijn wel stille koelers op de markt voor de p4 3 ghz.. waarom dan zo'n blaasding??? :X
Vanwege de prijs? Of de koelprestatie?

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
wat ik van Intel begrepen had is inderdaad vooral dat het een stiller systeem zou zijn... zit de sink wel goed genoeg erop zodat ie de warmte wel goed weggelijd? en als die fan temperatuur controlled is licht het daaraan dat ie steeds meer lawaai maakt, CPU word warmer en warmer...