Sorrie dat ik een nieuw topic open maar bij de search kan ik niks bruikbaars vinden.
En de faq's hielpen ook niet echt dus...
Ik heb gisteren mijn xp2500+ overgeklokt naar 10,5x217@1,95V
Dit werkte zo dik een half uur. Ik ben teruggegaan naar de bios en de fsb op 220 gezet. Toen bootte de pc niet meer dus cmos clearen. Daarnaa werkte alles wel weer. Ik heb de fsb weer op 217 gezet (want dat werkte wel). Volgens mij had ik op dat moment mijn proc naar de eeuwige jachtvelden geholpen. Ik heb er een Aero 7+ koeler op zitten (en nee mijn koeler is niet doorgefikt). Is 1,95V nou zoveel dan? De processor werd niet meer dan 57 graden prime95 dus dat lijkt me ook geen probleem.
Geprobeerde oplossingen:
1. alleen met proc, geheugen en vga draaien [werkt niet]
2. alleen met proc en geheugen draaien [werkt ook niet]
3. alleen met proc draaien [werkt ook niet]
Uiteraard alles met koeler (duh
)
Ik heb de processor bekeken maar ik zie geen brandplekken noch ruik ik iets vreemds. Waar kan het aan liggen? De proc? En zoja, kan ik er garantie op krijgen? (weet bijna zeker van niet)
En de faq's hielpen ook niet echt dus...
Ik heb gisteren mijn xp2500+ overgeklokt naar 10,5x217@1,95V
Dit werkte zo dik een half uur. Ik ben teruggegaan naar de bios en de fsb op 220 gezet. Toen bootte de pc niet meer dus cmos clearen. Daarnaa werkte alles wel weer. Ik heb de fsb weer op 217 gezet (want dat werkte wel). Volgens mij had ik op dat moment mijn proc naar de eeuwige jachtvelden geholpen. Ik heb er een Aero 7+ koeler op zitten (en nee mijn koeler is niet doorgefikt). Is 1,95V nou zoveel dan? De processor werd niet meer dan 57 graden prime95 dus dat lijkt me ook geen probleem.
Geprobeerde oplossingen:
1. alleen met proc, geheugen en vga draaien [werkt niet]
2. alleen met proc en geheugen draaien [werkt ook niet]
3. alleen met proc draaien [werkt ook niet]
Uiteraard alles met koeler (duh
Ik heb de processor bekeken maar ik zie geen brandplekken noch ruik ik iets vreemds. Waar kan het aan liggen? De proc? En zoja, kan ik er garantie op krijgen? (weet bijna zeker van niet)