XP2500+ doorgebrand?

Pagina: 1
Acties:

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 14:15
Sorrie dat ik een nieuw topic open maar bij de search kan ik niks bruikbaars vinden.
En de faq's hielpen ook niet echt dus...

Ik heb gisteren mijn xp2500+ overgeklokt naar 10,5x217@1,95V
Dit werkte zo dik een half uur. Ik ben teruggegaan naar de bios en de fsb op 220 gezet. Toen bootte de pc niet meer dus cmos clearen. Daarnaa werkte alles wel weer. Ik heb de fsb weer op 217 gezet (want dat werkte wel). Volgens mij had ik op dat moment mijn proc naar de eeuwige jachtvelden geholpen. Ik heb er een Aero 7+ koeler op zitten (en nee mijn koeler is niet doorgefikt). Is 1,95V nou zoveel dan? De processor werd niet meer dan 57 graden prime95 dus dat lijkt me ook geen probleem.

Geprobeerde oplossingen:

1. alleen met proc, geheugen en vga draaien [werkt niet]
2. alleen met proc en geheugen draaien [werkt ook niet]
3. alleen met proc draaien [werkt ook niet]

Uiteraard alles met koeler (duh ;) )

Ik heb de processor bekeken maar ik zie geen brandplekken noch ruik ik iets vreemds. Waar kan het aan liggen? De proc? En zoja, kan ik er garantie op krijgen? (weet bijna zeker van niet)

Verwijderd

heb je dat in 1 keer gedaan, want dat lees ik af uit dit verhaal :| :|
Wat ook het probleem kan zijn is het minder snelle geheugen dat je hebt.
Aan je vid kaart ligt het iig niet :)

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om je cmos nogmaals te clearen (batterij en netspanning er 10 minuten aflaten)?

CPU al getest in andere pc (indien mogelijk).

Als er niks te zien is aan je CPU dan terug naar leverancier!

• Oguz286
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 08:48:
heb je dat in 1 keer gedaan, want dat lees ik af uit dit verhaal :| :|
Wat ook het probleem kan zijn is het minder snelle geheugen dat je hebt.
Aan je vid kaart ligt het iig niet :)
Ja het is allemaal gisteren gebeurd, en trouwens gehugen loopt 80% mee (kheb het al eens op 200 gedraaid en dat was geen probleem) Een paar dagen geleden probeerde ik het ook en toen ik bij de 210 fsb kwam kreeg ik geen beeld meer en gisteren haalde ik de 217 :/

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:56
Wat voor mobo heb je en welke bios-versie?

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

• Oguz286
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 08:50:
Heb je al geprobeerd om je cmos nogmaals te clearen (batterij en netspanning er 10 minuten aflaten)?

CPU al getest in andere pc (indien mogelijk).

Als er niks te zien is aan je CPU dan terug naar leverancier!
Tsja daar dacht ik ook aan. Er is helemaal niks te zien aan de proc, maar ik heb de cmos maar 10 sec. gecleared is dat niet genoeg :? Naja ik ga dat even proberen.

• Oguz286
Swinnio schreef op 05 augustus 2003 @ 08:51:
Wat voor mobo heb je en welke bios-versie?
Ach ja stom van me 8)7

Ik heb een chaintech 7NJL1 Nforce2 mobo met het nieuwste bios (dacht 4.0)

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:56
Oguz286 schreef op 05 August 2003 @ 08:52:
[...]

Ach ja stom van me 8)7

Ik heb een chaintech 7NJL1 Nforce2 mobo met het nieuwste bios (dacht 4.0)
Heb in het Asus A7N8X Nforce2 topic wel gelezen over problemen over PC's die niet meer booten na bepaalde veranderingen in de BIOS. Daar was ook de BIOS zelf het probleem en niet de CPU. Het trad alleen op bij oudere BIOS-versies.

[ Voor 36% gewijzigd door Swinnio op 05-08-2003 09:00 ]

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

• Oguz286
Swinnio schreef op 05 August 2003 @ 08:59:
[...]

Heb in het Asus A7N8X Nforce2 topic wel gelezen over problemen over PC's die niet meer booten na bepaalde veranderingen in de BIOS. Daar was ook de BIOS zelf het probleem en niet de CPU. Het trad alleen op bij oudere BIOS-versies.
Ik had versie 2 toen ik hem kocht. Heb direct naar updates gekeken en versie 4 gedownd, geflasht en hij werkte perfect tot gisteren.

Kijk mensen ik kan natuurlijk wel de n00b uithangen en zeggen dat "ie gewoon niet doet" maar wil wel eerst een paar oplossingen proberen (met jullie hulp ;) ) Maar als ik echt geen keus meer heb... })

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Als je met zo'n hoge fsb draait, krijgen alle onderdelen een flinke mep. Echter, het onderdeel dat het best kan hebben... is je proc ;). Voor een Barton 2500+ is 217fsb niet extreem veel, en ook 1,95v valt mee, want met echt oc'en wordt er zelfs gewoon 2,1 of 2,2v op gegooid. Dus het lijkt me juist niet dat je proc naar de eeuwige Athlon-jachtvelden is, maar een ander onderdeel.

Je North- en Southbridge krijgen bij zo'n hoge FSB flink wat te verduren, en zeker de Southbridge die niet actief of zelfs passief gekoeld wordt op dat mobo, kan gauw 60 a 70 graden of zelfs meer worden. Aangezien je in je startpost niet aangeeft of je speciale/extra koeling hebt, gok ik dat je alleen een proc-koeler hebt. En dan is het niet echt handig om zo'n hoge FSB te draaien :)

Maar het kunnen ook best andere onderdelen zijn, dus probeer het voor elkaar te krijgen dat je alles afzonderlijk kan testen. Alleen dan kan je 100% zekerheid krijgen over wat er precies kapot is.

LinkedIn
Instagram

• Oguz286
ReemF schreef op 05 August 2003 @ 09:16:
Als je met zo'n hoge fsb draait, krijgen alle onderdelen een flinke mep. Echter, het onderdeel dat het best kan hebben... is je proc ;). Voor een Barton 2500+ is 217fsb niet extreem veel, en ook 1,95v valt mee, want met echt oc'en wordt er zelfs gewoon 2,1 of 2,2v op gegooid. Dus het lijkt me juist niet dat je proc naar de eeuwige Athlon-jachtvelden is, maar een ander onderdeel.

Je North- en Southbridge krijgen bij zo'n hoge FSB flink wat te verduren, en zeker de Southbridge die niet actief of zelfs passief gekoeld wordt op dat mobo, kan gauw 60 a 70 graden of zelfs meer worden. Aangezien je in je startpost niet aangeeft of je speciale/extra koeling hebt, gok ik dat je alleen een proc-koeler hebt. En dan is het niet echt handig om zo'n hoge FSB te draaien :)

Maar het kunnen ook best andere onderdelen zijn, dus probeer het voor elkaar te krijgen dat je alles afzonderlijk kan testen. Alleen dan kan je 100% zekerheid krijgen over wat er precies kapot is.
DANKU :)

Kijk ik heb passieve koeling op mijn northbridge en south... tsja stomme chaintech :P Maar ff serieus ik heb verder geen pc om alle onderdelen apart mee te testen. Het zou best mijn mobo kunnen zijn maar waarom maken ze dan een mobo die een fsb kan hebben van 250 :? Naja het zal wel, maar nu je het zegt iets valt me op. Op een mobo zitten toch van die ontstorings dingen, waar van die metalen dingen zijn gewikkeld. 1 daarvan heeft een normale kleur en twee wat donkerder :?

• Oguz286
Er zijn 3 opties (zover ik zie)

1. proc
2. mobo
3. vga

Wat zou het kunnen zijn?

Ik heb al iemand gevonden bij wie ik kan testen :D
Ik neem alleen mijn geforce en proc mee en als die twee het wel doen dan mag ik toch aannemen dat het mijn mobo is toch?

[ Voor 51% gewijzigd door Oguz286 op 05-08-2003 10:17 ]

• Oguz286
Fijn ik heb net een ongeluk gehad, ben van de fiets gavallen en mijn hele linkerarm is geschaafd. :( Kan ik dus niets proberen. Komt morgen wel (ben nou eenmaal een tweaker in hart en nieren ;) )

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Wat gebeurt er met je pc als je de stekker uit de voeding haalt, hem er daarna weer in stopt, en dan probeert je pc weer aan te zetten? Gaan de fannetjes eventjes draaien? spint de harde schijf eventjes op? start gewoon de pc op alleen krijg je geen beeld? gebeurt er gewoon helemaal nix?

Het is altijd vrij moeilijk te merken aan een pc of de proc doorgebrand is, immers, een proc brand nooit op de zelfde manier door en zal dus altijd andere 'symptonen' laten verschijnen.

Toch als je de vraag helemaal bovenaan mijn stukje zou beantwoorden, zou dat in ieder geval wel helpen...

• Oguz286
yojordi schreef op 05 August 2003 @ 16:12:
Wat gebeurt er met je pc als je de stekker uit de voeding haalt, hem er daarna weer in stopt, en dan probeert je pc weer aan te zetten? Gaan de fannetjes eventjes draaien? spint de harde schijf eventjes op? start gewoon de pc op alleen krijg je geen beeld? gebeurt er gewoon helemaal nix?

Het is altijd vrij moeilijk te merken aan een pc of de proc doorgebrand is, immers, een proc brand nooit op de zelfde manier door en zal dus altijd andere 'symptonen' laten verschijnen.

Toch als je de vraag helemaal bovenaan mijn stukje zou beantwoorden, zou dat in ieder geval wel helpen...
Nou kijk, alles spint op, ledjes gaan branden. Alles zoals het hoort te werken. Maar ik krijg geen beeld. Het zou best mijn mobo kunnen zijn, want ik hoor geen piepjes oid.

[ Voor 3% gewijzigd door Oguz286 op 05-08-2003 17:02 ]

• w0w

w0w

Ik had laatst __PRECIES__ hetzelfde probleem ([rml][ Proc] 2 XP's allebei dood?[/rml]) en toen waren gewoon allebei de proc's hardstikke dood, 2 rma's aangevraagd, en de week erna de 2 procs gewoon weer gekregen. Ik zou zeggen probeer gewoon je proc in een andere pc (of een andere proc in jouw pc) en als het dan aan de proc ligt gewoon terugschoppen }) (naar de winkel _niet_ naar AMD zelf)

[ Voor 3% gewijzigd door w0w op 05-08-2003 17:36 ]

• Oguz286
yojordi schreef op 05 August 2003 @ 17:35:
Ik had laatst __PRECIES__ hetzelfde probleem ([rml][ Proc] 2 XP's allebei dood?[/rml]) en toen waren gewoon allebei de proc's hardstikke dood, 2 rma's aangevraagd, en de week erna de 2 procs gewoon weer gekregen. Ik zou zeggen probeer gewoon je proc in een andere pc (of een andere proc in jouw pc) en als het dan aan de proc ligt gewoon terugschoppen }) (naar de winkel _niet_ naar AMD zelf)
dankjewel, maar wat is rma :?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Oguz286 schreef op 05 August 2003 @ 09:23:
[...]

DANKU :)

Kijk ik heb passieve koeling op mijn northbridge en south... tsja stomme chaintech :P Maar ff serieus ik heb verder geen pc om alle onderdelen apart mee te testen. Het zou best mijn mobo kunnen zijn maar waarom maken ze dan een mobo die een fsb kan hebben van 250 :? Naja het zal wel, maar nu je het zegt iets valt me op. Op een mobo zitten toch van die ontstorings dingen, waar van die metalen dingen zijn gewikkeld. 1 daarvan heeft een normale kleur en twee wat donkerder :?
Je mobo kan officieel helemaal geen 250 hebben. 200 is officieel echt het max van een rev2 Nforce2.

Alles daarboven is overclocken en dus eigen risico.

• w0w

w0w

dankjewel, maar wat is rma
een RMA (Return Merchandise Authorisation) is hetzelfde als garantie vragen, als je de proc via internet hebt gekocht, moet je (meestal) een mailtje sturen naar da bedrijf om te zeggen dat je de avond van te voren de pc netjes had afgesloten, en toen je vanochtend een mailtje wou tikken, dat ie het toen zomaar opeens niet meer deed! Je moet ook altijd vermelden dat je hem nooit heb overgeklokt/ge-unlockt en je moet ook zeggen dat hij altijd heel netjes gekoeld is geweest, en dat het _zeker_ geen inbouw fout kan zijn geweest. als je dit in een nette mailtje schrijft, dan krijg je een mailtje terug met het rma-nummer, dan kun je de proc in een envelop dan wel niet in een doosje terugschoppen naar het bedrijf, daar word de proc gecontroleerd en krijg je als het goed is weer een goede proc terug :)

[ Voor 4% gewijzigd door w0w op 05-08-2003 20:08 ]

• Oguz286
Dank jullie wel... maar het was m'n mobo :P

Jah, als je de southbridge niet koelt dan brand ie natuurlijk door :P

Ik heb een nieuw mobo gekregen en alles werkt weer (en nu ff niet overklokken ;) )

Allemaal bedankt, en er mag van mij wel een slotje op ;)

• w0w

w0w

Jah, als je de southbridge niet koelt dan brand ie natuurlijk door
Ik neem aan dat je de northbridge bedoelt? Ik overclock zelf ook maar mn southbridge word niet eens zo warm, laat staan dat ie koeling nodig heeft o_0

• Oguz286
[quote]yojordi schreef op 07 August 2003 @ 19:50:
Jah, als je de southbridge niet koelt dan brand ie natuurlijk door[/qupte]
Ik neem aan dat je de northbridge bedoelt? Ik overclock zelf ook maar mn southbridge word niet eens zo warm, laat staan dat ie koeling nodig heeft o_0
Nou op mijn northbridge zit zo'n koelblok, maar dat moet zo'n blokje toch wel kunnen hebben :?
Op mijn southbridge zit idd niks en jah die word op zich niet zo heel warm nee.

Verwijderd

Je SB _hoef_ je niet te koelen..maar beter van wel. Niet dat het stuk gaat anders want 200MHz is niks man.

Wat wel kan is dat je NB te heet is geworden. Zeker met dit warme weer lekker klokken zonder fan..mja..niet echt slim imo :o Ik tweak nu ook niet..ik wacht wel ff. Lekker lage settings draaien met weinig voltage.

Het gebeurd mij ook wel es dat het mobo niks meer doet, maar stuk gaan ze niet. Meestal gewoon de stroom eraf laten en de jumper van de Cmos clear op "clear" laten voor een tijdje. Maar ik denk dat het bij jou je NB was.. doe er maar een fan op..

• Oguz286
Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 19:56:
Je SB _hoef_ je niet te koelen..maar beter van wel. Niet dat het stuk gaat anders want 200MHz is niks man.

Wat wel kan is dat je NB te heet is geworden. Zeker met dit warme weer lekker klokken zonder fan..mja..niet echt slim imo :o Ik tweak nu ook niet..ik wacht wel ff. Lekker lage settings draaien met weinig voltage.

Het gebeurd mij ook wel es dat het mobo niks meer doet, maar stuk gaan ze niet. Meestal gewoon de stroom eraf laten en de jumper van de Cmos clear op "clear" laten voor een tijdje. Maar ik denk dat het bij jou je NB was.. doe er maar een fan op..
Raad je me een bepaald type aan dan (van zalman bijv. : :9 ), BTW ik ga ook mijn vga koelen want mijn GF FX is passief gekoeld :/ EN DAT DING WORD HEEEEL ERG WARM 8)7

EDIT: sorrie van dat reposten van mijn score voor de pifast challenge :)

[ Voor 6% gewijzigd door Oguz286 op 07-08-2003 20:11 ]

• w0w

w0w

Raad je me een bepaald type aan dan (van zalman bijv. : ), BTW ik ga ook mijn vga koelen want mijn GF FX is passief gekoeld EN DAT DING WORD HEEEEL ERG WARM
Met waterkoeling kun je EN je CPU EN je VGA EN je NB koelen :P

• Oguz286
yojordi schreef op 07 August 2003 @ 20:16:
[...]

Met waterkoeling kun je EN je CPU EN je VGA EN je NB koelen :P
Tsjah, als jij wil betalen ;) Daar heb ik geen geld voor (ik ben een 16 jarig atheneum student :? ) Ik wil er gewoon een fatsoenlijk koelblok op zetten :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Oguz286 schreef op 07 August 2003 @ 20:32:
[...]

Tsjah, als jij wil betalen ;) Daar heb ik geen geld voor (ik ben een 16 jarig atheneum student :? ) Ik wil er gewoon een fatsoenlijk koelblok op zetten :)
Als je geld hebt voor een koelings oplossing voor all die losse onderdelen..dan moet het ook mogelijk worden om waterkoeling te nemen.....

There is no place like ::1

• Oguz286
swampy schreef op 07 August 2003 @ 20:36:
[...]

Als je geld hebt voor een koelings oplossing voor all die losse onderdelen..dan moet het ook mogelijk worden om waterkoeling te nemen.....
Eh een fatsoenlijk waterkoelingssetje kost al gauw 200 Euro en dat kosten losse koelertjes denk ik niet ;)

• w0w

w0w

nou als je geen geld hebt, dan kun je proberen je pc in een koelkast te bouwen :P

• Oguz286
yojordi schreef op 07 augustus 2003 @ 20:47:
nou als je geen geld hebt, dan kun je proberen je pc in een koelkast te bouwen :P
WOW YOU RULE, dat word een CiP :P

Hmm, ik heb ooit wel m'n PII-400 in de koelkast gelegd, een dag later erin gezet en hij werkt perfect :D

[ Voor 20% gewijzigd door Oguz286 op 07-08-2003 22:13 ]

• Oguz286
Ik denk dat een slotjuh wel handig zou zijn omdat het hier een chatruimte wordt ipv een forum (lees kan me bijna niet inhouden ;) )

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Laat het topic dan gewoon met rust :P

Voor de rest raad ik je aan om OC-talk gewoon in DOC voort te zetten B)
Pagina: 1