Toon posts:

Palm M130 of HP ipaq 1915 voor msn ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een pda voor de volgende reden.
Mijn vriendin woont in australie, en na 15 maanden samenwonen,
moet ik volgende week helaas weer terug naar nederland :'( .
Om een permanent visum voor australie te krijgen zal ik eerst mijn studie moeten afronden, wat zo'n 12 maanden zal duren.
Omdat ik nogal wat op en neer aan het reizen zal zijn tussen school en thuis,
en met het tijdsverschil met australie zal contact houden nogal moeizaam verlopen.
Nu wil ik dus een pda aanschaffen zodat ik op msn messenger online kan zijn als ik niet thuis ben.
Ik weet eigenlijk vrijwel niets van pda's, en heb wat rondgezocht op GoT en enkele andere sites, en nu twijfel ik tussen de volgende 2 pda's.
De Palm M130 en de HP ipaq 1915.
Ze zijn allebei rond de 200 euro, en dat is zo'n beetje mijn limiet.
De ipaq klinkt wat beter met 200 Mhz en 64 Mb ram, tegenover 33 Mhz en 8 Mb voor de M130, maar ik heb gehoord dat de accu van de Palm gemakkelijk een week kan meegaan, terwijl de Ipaq na 4/5 uur al leeg zou zijn.
Wat is nu de betere keus?
Ik heb liever een accu die langer meegaat, dus ik wil graag weten of die van de m130 dan inderdaad beter is, en werkt msn messenger goed op een m130 met 33 Mhz?
En dan vroeg ik me ook nog af, kan ik met beide pda's verbinding maken met het internet via mijn nokia 3510i?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben zelf hardcore PalmOS fan, maar volgens mij is er nog steeds geen goeie oplossing om op een Palm te MSNnen, dus dan zou je toch de iPaq moeten nemen.

Verwijderd

Ik weet iig dat ik met mijn Ipaq 3950/70 en mijn SE t68i/t610 makkelijk verbinding kan maken met internet, en msn staat al standaard op de ipaq's.
Hoe het met de palm zit weet ik verder niet, maar ik weet wel dat de palm met minder mem/cpu speed wel hetzelfde kan als een pda, houd daar rekening mee.
Mijn ipaq kan makkelijk een 6-8 uur mee als ik hem behoorlijk intensief gebruik.
Een palm echter moet meer kunnen halen zoals je zelf al zegt.
Voordeel ook is dat alles voor de palm vaak gratis te downloaden is terwijl voor de pocket pc bijna alles betaald is.
Wel vind ik alsdat je divx filmpjes onderweg kijkt je meer aan een Pocket PC hebt, maar ik moet bekennen dat ik geen recente palm heb gebruikt om een eerlijke vergelijking te kunnen maken, maar er is vast wel iemand hier die dat wel weet. - succes

Verwijderd

Je moet het zelf weten maar fatsoenlijk MSN'en op een PDA is echt niet te doen...
Ik heb zelf een iPAQ 5450 maar het 'intypen' van de berichten gaat erg traag, misschien wordt dat wat beter als je écht een hardcore user bent. Als je toch wil kiezen zou ik sowieso voor de iPAQ gaan, draait op PocketPC en heeft MSN al geintregeerd.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik zou bij de kijkshop een Psion Revo of een Oregon Scientific Osaris, of een tweedehands Psion series 5/mx / Ericsson MC218 halen dan voor een paar euro MSN messenger voor EPOC aanschaffen. Dan heb je een PDA met toetsenbord waar je makkelijk 100 aanslagen per minuut op kan halen en de batterij ook nog eens heel lang mee gaat.

Hoe wil je eigenlijk verbinden met internet? Via infrarood en GSM?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Sorry maar de Palm m130 is nog bejaarder dan de moeder van mijn grootmoeder. Stel dezelfde vraag eens op http://www.palmclub.nl en op http://www.pocketpcclub.nl . En weeg de antwoorden tegen elkaar af. Persoonlijk denk ik dat het uberhaupt geen doen is om reizend fatsoenlijk verbinding te maken met internet via Infrarood.

Met Bluetooth hoef je je tenminste niet in krampende posities te bewegen. Wat dat betreft moet je eens kijken naar de Palm TungstenT (door lancering van TungstenT2 zakt de prijs). Van PocketPCs weet ik niks af, maar een goeie met Bluetooth moet wel in de populaire iPaq 19xx serie te vinden zijn. Succes jongen.

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 05:41:
Je moet het zelf weten maar fatsoenlijk MSN'en op een PDA is echt niet te doen...
Ik heb zelf een iPAQ 5450 maar het 'intypen' van de berichten gaat erg traag, misschien wordt dat wat beter als je écht een hardcore user bent. Als je toch wil kiezen zou ik sowieso voor de iPAQ gaan, draait op PocketPC en heeft MSN al geintregeerd.
Dat het intypen wat traag gaat, geeft niets.
Dat neem ik voor lief, ik wil eigenlijk alleen weten of msn stabiel draait op zo'n pda,
en dat zo'n 33 Mhz niet te traag is daarvoor.
En of ik dus met mijn 3510i via de infrarood dan verbinding kan maken met het internet?

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb zelf een Acer n10. Eerst met een Ericsson T39m nu met een Nokia 6610. IR verbinding naar de foon en GPRS naar internet gaat prima maar zo gauw je gaat reizen (dus tussen 2 zendmastjes) wordt het echt minder...

Heeft je 3510i ook GPRS? Zo ja, dan neem ik aan dat je dezelfde soort verbinding kunt maken als ik met mijn 6610...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

MSN op een Palm is heel goed te doen, alleen moet je hem dan wel de hele dag aan laten staan (dus niet op 'standby') en dat kost je dus een heleboel accutijd.

Ik gebruik het niet, maar ik heb gehoord/gelezen dat VeriChat wel goed is voor de Palm.
Verder is er nog een MSN client die je in een Java VM moet draaien op Palm. Niet echt snel, maar het werkt.

En ik zou ook voor bluetooth gaan. IR is echt verrot voor dit soort dingen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1