Toon posts:

Muis werkt niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds ik mijn nieuwe pc heb werkt mijn draadlose setje niet compleet meer.
Het gaat namelijk om mijn muis van logitech (Cordless desktop navigator)
http://www.logitech.com/i...ountryid=12&languageid=13
mijn toetsenbord werkt nog wel en op mijn ouwe pc werkt deze setje nog perfect.
Weet mischien iemand wat dit probleem is.
Ik heb een abit IC7-G Mobo.

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Drivers?...Batterijen?...en zit er aan de onderkant van die muis niet zo een connect button zodat ie verbinding maakt met je dockingstation?...zit je muis wel goed aangesloten?? ps2 of usb..zijn maar een paar suggesties..

Verwijderd

idd je moet eerst wat meer info geven. Op deze manier is het maar raden wat het kan zijn.

bv. dat usb uitstaat in je bios

Maar gebruik je wel eens de usb aansluiting? Dus zo schiet het niet op.

en bedoel je: werkt mijn draadlose setje niet compleet meer.
of bedoel je : werkt mijn draadlose setje compleet niet meer.

Is nogal een verschil namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
hij gaat met ps2 en het is alleen mijn muis dat zo raar doet mijn toetsenbord werkt wel. Batterijen zijn ok heb ook de nieuwste drivers, connect knopje gedrukt ook dat helpt niet.
Bij mijn ouwe moederbord kan je ps2 uit en aanschakelen heb dat op deze mobo niet of heb ik het over het hoofd gezien?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 12:15 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 12:11:
hij gaat met ps2 en het is alleen mijn muis dat zo raar doet mijn toetsenbord werkt wel. Batterijen zijn ok heb ook de nieuwste drivers, connect knopje gedrukt ook dat helpt niet.
Bij mijn ouwe moederbord kan je ps2 uit en aanschakelen heb dat op deze mobo niet of heb ik het over het hoofd gezien?
Dan zou je ramplank het ook niet doen he .. ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op 05 augustus 2003 @ 12:17:
[...]

Dan zou je ramplank het ook niet doen he .. ;)
mmm ja dat klopt :*)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Heb je mouseware draaien?

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat ding hoort al te werken zonder enige vorm van Software of Drivers.

Gewoon een paar keer op de connect knopjes raggen en het werkt weer. Als het niet werkt, batterijen vervangen (door alkaline of accu's, niet van die cheapo batterijen).

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

dreeke schreef op 05 augustus 2003 @ 12:44:

Gewoon een paar keer op de connect knopjes raggen en het werkt weer. Als het niet werkt, batterijen vervangen (door alkaline of accu's, niet van die cheapo batterijen).
Ik bedoel het ook andersom... mouseware is ZO brak dat ik dat maar eens zou uninstallen en in Windows je muis ff uit apparaat-beheer zou gooien..

Vervolgens rebooten, muis laten detecteren en idd, ff met die knoppies spelen :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb ook zo'n keyboard, maar mijn muis ging toch echt via de usb (kep andere draadloze muis erbij genomen, die van logitech is wel erg brak (nog met balletje ipv optical).

even proberen via usb?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
KarreMania schreef op 05 August 2003 @ 12:49:
Ik heb ook zo'n keyboard, maar mijn muis ging toch echt via de usb (kep andere draadloze muis erbij genomen, die van logitech is wel erg brak (nog met balletje ipv optical).

even proberen via usb?
Het is een cordless optical mouse hoor.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 12:57:
[...]

Het is een cordless optical mouse hoor.
Ja, dat weten we al, dus? :)

Maar.. geef eens antwoord op bovenstaande andere mogelijke oplossingen :)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:51

Robtimus

me Robtimus no like you

Probeer eens een andere muis, misschien is je muisconnector op je mobo een beetje dood.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
IceManX schreef op 05 augustus 2003 @ 13:10:
Probeer eens een andere muis, misschien is je muisconnector op je mobo een beetje dood.
Heb een andere muis geprobeerd van me andere pc ook ps2 en die werkt ook niet dus het ligt aan me mobo :?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 13:21:
[...]

Heb een andere muis geprobeerd van me andere pc ook ps2 en die werkt ook niet dus het ligt aan me mobo :?
ik zeg net ook, usb...

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

KarreMania schreef op 05 August 2003 @ 13:27:
[...]

ik zeg net ook, usb...
idd, als je niet de moeite neemt om dingen van mensen hier uit te poberen, waarom vraag je dit dan op een forum.. nofi hoor.. maar goed ;)
dreeke schreef op 05 August 2003 @ 12:44:

DeMoN schreef op 05 August 2003 @ 12:46:
[...]

Ik bedoel het ook andersom... mouseware is ZO brak dat ik dat maar eens zou uninstallen en in Windows je muis ff uit apparaat-beheer zou gooien..

Vervolgens rebooten, muis laten detecteren en idd, ff met die knoppies spelen :)
En??

Verwijderd

Topicstarter
KarreMania schreef op 05 August 2003 @ 13:27:
[...]

ik zeg net ook, usb...
Hij kan niet op usb het heeft aleen een ps2 aansluiting ;(

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 19:09
Misschien zijn er PS/2 naar USB adapters? Dus andersom dan die groene adapters die bij veel muizen geleverd worden. Ik weet alleen niet of die wel bestaan.

Ik heb net even gekeken in de manual van de IC7-G en ik kan ook geen PS/2 aan/uit setting vinden. Er wordt wel vermeld dat je een PS/2 muis kan gebruiken om het systeem op te starten dus we mogen aannemen dat de PS/2 muispoort standaard aanstaat. In jouw geval zou de poort kapot kunnen zijn en dan gaat alleen een nieuw bord of een nieuwe USB muis helpen.

[ Voor 54% gewijzigd door Kapitein Prozac op 05-08-2003 13:57 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ah kom er net achter dat ik de non-navigator heb
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/834.gif
(die heeft dus die knoppen links van het keyboard niet)

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/1091_mouseover.jpg
die dus

Ik heb een ps2 aansluiten voor het keyboard (anders kom je je bios nooit in :P) maar een usb aansluiting voor mijn muis, met zo'n groene converter voor evt ps2.

maar:
Pakketinhoud:
Logitech® Cordless Desktop® Navigator™ Keyboard
Logitech® Cordless Optical Mouse
Compacte RF-ontvanger
USB naar PS/2-adapter
4 AA-batterijen
Cd met software en documentatie
Gids voor snelle installatie
Volledige productondersteuning
5 jaar garantie
Systeemvereisten:
IBM® of compatibel systeem
Volledige functionaliteit in Windows® 98, NT 4, 2000, Me, XP
Beschikbare USB- of PS/2-toetsenbordpoort en PS/2-muispoort
Windows® 98 of later voor USB

Betekent dus ECHT dat jij voor je muis een USB aansluiting hebt. Of logitech zou liegen? Of heeft bij jou het keyboard de usb?

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 05-08-2003 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn toetsenbord is usb en muis ps2

Verwijderd

gooi de ps2 poort eens uit system-hardware en laat die eens opnieuw detecteren?
en
Heeft je mobo een vaste ps2 of een via een kabel, anders effe kabel nakijken.
Soms zit er nog een extra ps2 op het mobo, die nog niet aangelsoten is, kun je die nog gebruiken?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles geprobeerd niets helpt.
Ik denk dat ik een nieuwe ga halen is er geen setje van logitech met een usb muis?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:51

Robtimus

me Robtimus no like you

Een andere muis op de PS2 werkte ook niet? Als dat zo is ligt het eerder aan je mobo (aangezien je setje het wel op je ouwe PC deed), en zou ik eerder die vervangen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13

w0w

Een ps2 naar USB zal nooit gaan.. je kunt een verouderde techniek niet omzetten naar een nieuwere (andersom natuurlijk wel)

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 19:09
Als het nog kan het moederbord omruilen bij de winkel, anders wordt het een RMA geval wat dan wat langer duurt. De andere snelle oplossing is inderdaad de muis vervangen door bijvoorbeeld een van de muizen van Logitech's MX serie.
Pagina: 1