• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
M'n PDA [Cassiopeia EM500] heeft sinds een poosje een mankement.
Zover ik weet is ie niet gevallen of andere gekke dingen mee gedaan, het enige wat gebeurt kan zijn is dat ie verdrukt in de tas heeft gezeten, echter dan wel met beschermhoes erom.

Afbeeldingslocatie: http://www.hpc.kiev.ua/photos/em500_border.jpg

Wat er kappot is is voornamelijk het touch screen.
Als ik met de stylus op de startknop druk dubbelklikt ie automatisch.
Harde reset helpt niet, opnieuw alignen van het scherm evenmin.

Ook de snel toetsen onderop funtioneren niet meer.
Als ik hem hard reset, moet alles opnieuw worden ingesteld, scherm align/ tijd. Als ik daarmee bezig is doet het scherm het wel goed. Dan dubbelklikt ie niet, kan je nl. horen aan de schermklikken.

Ik heb hem 2de hands gekocht ---> geen garantie dus. Zowiezoo ouder dan een jaar.

Heb met compaq gebeld, doet de service voor casio in nederland, daar kan ik hem heen sturen en gaan ze evt. repareren tót €80,-. Mocht het erboven komen dan nemen ze contact met me op.
Ik verwacht echter dat het duurder gaat worden, gezien de uurtarieven die tegenwoordig gelden.

Wat is een andere optie, aangezien de reparatie anders netzoveel wordt als de aanschaf.
Zijn er andere zaken die reparaties verrichten aan PDA's?

[ Voor 10% gewijzigd door buxx op 05-08-2003 01:25 . Reden: extra info ]

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Las op een PDA forum dat het goed mogelijk is dat er een kabeltje in de knel zit.
ZOu dit logisch zijn in dit geval?

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

buxx schreef op 08 August 2003 @ 17:45:
Las op een PDA forum dat het goed mogelijk is dat er een kabeltje in de knel zit.
ZOu dit logisch zijn in dit geval?
Als er niets mee is gebeurt lijkt mij niet dat er een kabeltje in de knel zit

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zelf openschroeven, kijken of er ergens wat gebroken is of los zit, en voorzichtig weer stevig in elkaar zetten. Tegelijkertijd goed schoon maken. Dan is er best kans dat ie het weer doet.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:54

Shuriken

Life is all about priorities

Kijk even goed of de behuizing niet toevallig het scherm raakt. Heb ik ook gehad met mijn Dell Axim. Een stukje verhogen van de behuizing door wat tape verhielp het probleem.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Shuriken schreef op 08 augustus 2003 @ 22:57:
Kijk even goed of de behuizing niet toevallig het scherm raakt. Heb ik ook gehad met mijn Dell Axim. Een stukje verhogen van de behuizing door wat tape verhielp het probleem.
Lijkt wel op het Nokia8210-displayproleem :P

Maar zelf uit elkaar halen is misschien wel een goed id. Mijn Casio E-125 heb k ook een paar keer open gehad om over te klokken etc. en dat was prima te doen. Er zijn op internet vast wel handleidingen te vinden hoe je je EM-500 kan open maken :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Pagina: 1