[Pricewatch] Waarom land-indeling bij postorderbedrijven?

Pagina: 1
Acties:

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 14:33
Had net wat leuke prijsjes ingevoerd voor PlayStation-accessoires. De betreffende artikelen zijn zo te bestellen bij play.com, een welbekend en respectabel postorderbedrijf.

Nu blijkt alleen dat vrijwel niemand deze prijzen gaat zien, omdat het bedrijf in Engeland gevestigd is. Het is puur een postorderbedrijf, zelfs zonder verzendkosten, dus waarom dit onderscheid? Moet ik de landvermelding "Nederland" maken?? Is de PW-software verouderd? Ik begrijp het even niet.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-03 14:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nou, zo moeilijk is dat niet te begrijpen. Bij bestellingen in het buitenland treden er vaak allerlei complicaties op of ontstaan er extra kosten met betrekking tot de betaling, verzending en de garantieafhandeling. Vandaar dat we mogelijkheid bieden om prijzen te filteren op het land of de regio waarin de shop is gevestigd.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:24
Er zijn ook veel shops die niet naar het buitenland versturen, dus is het handig ze per land in te delen vind ik.

• Ettepet
Femme schreef op 05 augustus 2003 @ 08:17:
Bij bestellingen in het buitenland treden er vaak allerlei complicaties op of ontstaan er extra kosten met betrekking tot de betaling, verzending en de garantieafhandeling. Vandaar dat we mogelijkheid bieden om prijzen te filteren op het land of de regio waarin de shop is gevestigd.
Alleen zet je zo effectief buitenlandse leveranciers buitenspel. Niet veel mensen zullen die land-instellingen ruimer zetten dan "Benelux", voorzover ze al beseffen dat de filtering bestaat. Gezien de (prijs)voordelen die er zijn is dat niet zo handig (van Tweakers).

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ettepet schreef op 05 augustus 2003 @ 08:58:
[...]

Alleen zet je zo effectief buitenlandse leveranciers buitenspel. Niet veel mensen zullen die land-instellingen ruimer zetten dan "Benelux", voorzover ze al beseffen dat de filtering bestaat. Gezien de (prijs)voordelen die er zijn is dat niet zo handig (van Tweakers).
Maar willen tweakers dan wel naar ndere landen kijken? Ik persoonlijk niet hoor. Als er iets mis gaat wil ik gewoon in het nederlands communiceren, en het liefst ook nog via het nederlands recht mijn gelijk kunnen halen als het echt fout gaat.
Dus ik ben heel blij met de standaard instelling.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:16

samo

yo/wassup

Femme schreef op 05 augustus 2003 @ 08:17:
Nou, zo moeilijk is dat niet te begrijpen. Bij bestellingen in het buitenland treden er vaak allerlei complicaties op of ontstaan er extra kosten met betrekking tot de betaling, verzending en de garantieafhandeling. Vandaar dat we mogelijkheid bieden om prijzen te filteren op het land of de regio waarin de shop is gevestigd.
Dat is binnen europa niet helemaal waar. Binnen de EU mag je alles versturen zonder tussenkomst van overheid.
Maar bedenk wel dat de gemiddelde prijzen voor bepaalde goederen per land verschilt. In de UK zijn vele dingen duurder, en voor die prijs krijg je het niet verkocht op het continent...
De vervoerskosten kunnen per land ook goedkoper/duurder zijn, afhankelijk van de afzet in die regio...
belastingen verschillen ook per land.
betalingsregelingen...
genoeg redenen dus...
Misschien is de website opzet voor de invoering van de euro gemaakt. En de UK rekent nog niet in euro's.

(kijk eens in de HEMA, daar verschillen de prijzen ook per land)

plus... Dan weet je van te voren in welke landen je kan rekenen op de diensten van dit bedrijf. Mocht de regelgeving in Duitsland zo moeilijk zijn dat ze daar geen service leveren, dan vermelden ze geen duitse prijzen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-03 14:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ettepet schreef op 05 augustus 2003 @ 08:58:
[...]

Eerst was er geen landfilter en dat werd door veel mensen als onhandig ervaren. Als Klaasje, Pietje en Keesje liever alleen Nederlandse prijzen zien en Jantje het liefst alle prijzen zetten we de standaard instelling op NL en krijg Jantje een optie voor andere landen. Dat is hier dus gebeurd.
Dat is binnen europa niet helemaal waar. Binnen de EU mag je alles versturen zonder tussenkomst van overheid.
Daar gaat het niet zozeer om. Als je in het buitenland iets wilt bestellen is het vaak moeilijker om te betalen (rembours en credit-card betalingen zijn niet altijd mogelijk, overboekingen naar het buitenland kosten meer tijd om te regelen, zijn duurder en risicovoller). De verzendkosten zijn vaak hoger en als iets stuk gaat moet je het artikel terugsturen naar het buitenland (als direct RMA'en bij de fabrikant in Nederland niet mogelijk is), wat ook extra geld en moeite kost. Dat zijn allemaal redenen waarom veel mensen alleen in Nederland willen bestellen.

• Ettepet
Femme schreef op 05 August 2003 @ 09:23:
Eerst was er geen landfilter en dat werd door veel mensen als onhandig ervaren. Als Klaasje, Pietje en Keesje liever alleen Nederlandse prijzen zien en Jantje het liefst alle prijzen zetten we de standaard instelling op NL en krijg Jantje een optie voor andere landen. Dat is hier dus gebeurd.
Vrijwel niemand die dan ook buitenlandse prijzen invoerd, ze worden toch niet gelezen.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ettepet schreef op 05 August 2003 @ 09:31:
[...]

Vrijwel niemand die dan ook buitenlandse prijzen invoerd, ze worden toch niet gelezen.
Omdat er dus geen belang in is voor veel users....

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Pagina: 1