[WinXP] Alleen als gast inloggen over Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 11:55
Ik heb een netwerk met 6 Windows XP Pro computers, en heb ook wat folders geshared. 5 van deze kan ik gewoon benaderen, en dan vraagt hij om de gebruikersnaam en wachtwoord, en dan kan ik alles bekijken. Echter bij eentje is het gebruikersnaam veld grijs, en staat er "Guest" in, en kan ik dus geen andere gebruiker invullen.
Nou weet ik wel dat ik door het gast account aan te zetten die shares werkend kan krijgen, maar ik heb meerdere gebruikers en die wil ik verschillende rechten op de shares geven, en met alleen het gast account schiet dat dus niet op.
Zelfs als ik op die computer onder de Command Prompt met "net use \\192.168.0.3\c$ /user:administrator" probeer in te loggen zegt hij toegang geweigerd.

Ik neem aan dat ik ergens een instelling fout heb staan, maar ik heb vanalles vergeleken, en ik kan niet vinden wat het is. Op alle computers staat "simple sharing" uit trouwens.

Het is misschien een beetje vaag verhaal, maar ik hoop dat iemand toch weet hoe ik het op kan lossen...

Verwijderd

Je moet op de andere PC een account aanmaken met dezelfde naam en wachtwoord, of aanmelden met een account van de PC waarop je wilt aanloggen.

• Twilight Burn
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, maar het lijkt me sterk dat het dat is. Mijn PC (die overigens niet die fout heeft) heeft andere accountnamen en zelfs een ander administrator wachtwoord dan de anderen, en daar heb ik geen problemen mee.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

weet je zeker dat op de foute computer Pro geinstalleerd is dit hoord namelijk als een Home edition foutmelding met simple file sharing enabled. Staat ook File and Printsharing aan op die machine?

wat ook handig is om te gaan troubleshooten is audit eens aan te zetten account logon succes/failure. Dit kun je in je local policies instellen.

[ Voor 28% gewijzigd door mutsje op 05-08-2003 08:41 ]

• Twilight Burn
Er staat Pro op, dat weet ik zeker. Voor zover ik weet staat File and Printsharing toch standaard aan op windows XP?
Het Audit ding zal ik straks even proberen. Ik neem aan dat foutmeldingen dan gewoon in de Event Viewer komen te staan?