[photoshop] Exporteren alle lagen naar aparte .jpg

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
Er zijn 2 topics over geweest maar daar stond geen antwoord in, was ook al uit 2001 dus even de vraag opnieuw stellen:

Ik heb een PSD in Photoshop versie 7.0 met 50 lagen. Ik wil deze lagen allemaal los als .jpg oid hebben. is daar een plugin voor want ik kan het niet vinden in photshop zelf deze functie (raar eigenlijk) ? wie o wie weet dit. Ik ga het dus niet handmatig doen he!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
maak een action? :)

Verwijderd

En in illustrator zit het volgens mij standaard (dus dat zou ook een optie zijn)

• BuG2FiX
action... hm idee maar dan moet ik nog steeds 50 keer uitvoeren.

• HunterPro
  • Niet online
BuG2FiX schreef op 04 August 2003 @ 23:38:
action... hm idee maar dan moet ik nog steeds 50 keer uitvoeren.
als jij een layer trasht in die action staat ie automagisch op de volgende... druk je simpelweg 50 x op play :) en je kan IMO ook binnen een action dupliceren enzo :)

[ Voor 10% gewijzigd door HunterPro op 04-08-2003 23:41 ]

• BuG2FiX
je hebt gelijk ik hoopt alleen dat het er standaard in zou zitten of dat er een plugin voor was. ik ga adobe wel even mailen voor een request in de nieuwe versie ;)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:28

alienfruit

the alien you never expected

Je zou een script kunnen maken die PhotoShop aanspraakt via COM en hem de action laten draaien. Moet je zoeken op de Adobe web-site for scripting reference. Moet vast lukken. Zowel onder de Mac (AppleScript) en Windows (via Windows Scripting Host)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

gewoon met normale actions kun je ook kiezen voor next layer enzo, dus het zal geheel te doen zijn :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Volgens mij kan het ook wel via ImageReady. Daar kun je toch ook ieder 'frame' los opslaan?

• HunterPro
  • Niet online
Bosmonster schreef op 05 August 2003 @ 09:28:
Volgens mij kan het ook wel via ImageReady. Daar kun je toch ook ieder 'frame' los opslaan?
klopt :) en wat photoshop als layer ziet, ziet ImageReady als frame :)

• BuG2FiX
hmm eens proberen als ik weer thuis ben. ik hoorde ook ergens dat er een apart progje voor is (maar dat zou alleen op pd 5.5 werken) ?
Pagina: 1