[Windows Server 2003] APC UPS

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:52
Ik heb nu Windows 2003 Server Enterprise draaien en daar heb ik een UPS van APC aanhangen: een Smart-UPS 700. Ik heb ook de seriele kabel nagemaakt volgens een schemaatje op de site van APC en aangesloten. Maar Windows herkent de UPS niet. Ook de software van APC (Powerchute Business Edition) kan niets vinden.

Teven heb ik gemerkt dat bij de properties van m'n desktop bij het tabje 'Screen saver' de optie 'Power' weg is. Ik weet niet zeker of dat al was voordat ik de UPS aansloot, maar ik heb het in ieder geval een keer daar zien staan. En nu dus niet meer.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

edit:

Windows herkent m'n systeem als een 'ACPI Multiprocessor PC', dus dat zou goed moeten zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door maikel op 04-08-2003 23:23 ]

• maikel
Helemaal niemand die hier ervaring mee heeft ?

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ligt je probleem niet bij de kabel ? Neem anders een originele kabel van APC...

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Je begint al met een zelf in elkaar gesoldeerde kabel.. ten 2e is de software al geschikt voor windows server 2003 family? Ik zou toch eerst beginnen met originele spullen en de UPS service ook eens op Enabled te zetten, deze staat namelijk MANUAL als default zet deze maar eens op automatic en kijk dan of hij wat detecteerd.

• maikel
mutsje schreef op 06 August 2003 @ 08:40:
Je begint al met een zelf in elkaar gesoldeerde kabel.. ten 2e is de software al geschikt voor windows server 2003 family? Ik zou toch eerst beginnen met originele spullen en de UPS service ook eens op Enabled te zetten, deze staat namelijk MANUAL als default zet deze maar eens op automatic en kijk dan of hij wat detecteerd.
Die kabel is gewoon goed. Die is doorgemeten en klopt precies volgens het schema van de site van APC. (btw. ook niet zelf in elkaar gesoldeerd :) )
En een originele APC-kabel heb ik geen bij de hand.

Punt 2: ik heb helemaal geen drivers of iets dergelijks kunnen vinden voor minj APC UPS. Die zou standaard door Windows herkend moeten worden.

Ik had inderdaad die UPS-service al gevonden, maar als ik die wil starten krijg ik een error:
ID: 2481

Maar waar kan ik dat configureren?

[ Voor 6% gewijzigd door maikel op 06-08-2003 16:09 ]

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 12:41
Control Panel > Power Options > UPS > Select

hier model en poort selecteren van UPS. heb je dat al geprobeerd?

• maikel
twiekert schreef op 06 augustus 2003 @ 16:32:
Control Panel > Power Options > UPS > Select

hier model en poort selecteren van UPS. heb je dat al geprobeerd?
Dat was het dus inderdaad. |:(
Ik had het vanmiddag zelf ook toevallig al ontdekt en nu werkt het inderdaad goed (zelfs met de 'zelf'-gesoldeerde kabel :) )
Maar toch bedankt nog !
Pagina: 1