[PHP] SMTP kan mail niet relayen *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<html>
<head>
<title>OT_inschrijving_afhandeling.php</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>

<?php 
$formsent = mail("b.dhollander@worldonline.nl","inschrijving_open_toernooi_Nienhof_2004",
    "
    voornaam:         $_POST[voornaam]\n
    achternaam:       $_POST[achternaam]\n
    adres:            $_POST[straat] $_POST[huisnummer]\n
    postcode:         $_POST[postcode]\n
    telefoon:         $_POST[telefoon] ($_POST[tel_soort])\n
    geb.datum:        $_POST[geboorte_dag]-$_POST[geboorte_maand]-$_POST[geboorte_jaar]\n
    lid:              $_POST[lid_van_vereniging] te $_POST[vereniging_plaats]\n
    knltb-nr:         $_POST[knltb_nummer]\n
    sterkte:          single:$_POST[sterkte_single]      dubbel:$_POST[sterkte_dubbel]\n
    opmerking:        $_POST[opmerking]\n
    ");

if ($formsent==1)
{
    echo("gelukt");
}
else
{
    echo("mislukt...");
}
?>
</body>
</html>

en de volgende foutmelding:
code:
1
Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 550 5.7.1 Unable to relay for b.dhollander@worldonline.nl in c:\inetpub\wwwroot\nienhof\OT_inschr_afhandeling.php on line 23

Hij krijgt dus al die velden uit een formulier, en zou ze naar mij moeten mailen, maar wat doe ik fout?? Waarom die vage foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

pietje63

RTFM

1; het lijkt erop dat SMTP niet goed ingesteld is (even nakijken wat een 550 is...)
(of geef wat meer info over de server; eigen server, host, os, etc)
2; dit hoort in P&W

[ Voor 27% gewijzigd door pietje63 op 04-08-2003 22:44 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

W&G --> P&W :)

edit: sorry curry684, dacht dit dit meer een php.ini dingetje was ;)

[ Voor 72% gewijzigd door crisp op 05-08-2003 09:16 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb ook wel eens een 550 melding :
Warning: mail(): SMTP server response: 550 <asdf@breezer.dyndns.org>, Recipient unknown in e:\http\registratie\register.php on line 53
Is gewoon een beveiligingsinstellinkje van je mailserver die dan 'te hoog' staat om zo benaderd te worden. (Bovenstaande melding klopt wel maar ik heb ook wel es dat ik nog mail moet kijken voor hij stuurt enz enz)

[ Voor 6% gewijzigd door Dennahz op 04-08-2003 23:12 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Lees RFC 821 eens goed door (hint: search op 550). Dit heeft overigens geen k*nt met P&W van doen maar om topictennis te voorkomen mag ie hier nog even blijven ;)

Titel wel even veul bijgepoetst zodat ie de lading wel dekt :P

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Relay is een manier om te beschermen van welke IP en/of mailafzenders er gestuurd mag worden van uw SMTP server. worldonline.nl staat waarsch. niet in de relaylist van je mailserver. Dit kun je veranderen door oftwel het open te gooien voor worldonline.nl ( maar dan heb je in één keer een te grote onvertrouwde groep imho ) en/of het ip van de php server als trusted beschouwen (zorg dan wel dat je geen proxy draait!)

In ieder geval NOOIT open relay aan zetten. Anders wordt je server misbruikt om tonnen "Enlarge your penis today!" mails te versturen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 21:05

bloody

0.000 KB!!

Relay is een manier om te beschermen van welke IP en/of mailafzenders er gestuurd mag worden van uw SMTP server
Nee, niet helemaal. Relay is gewoon het doorsturen van mailtjes.
Om zorgen dat een mailtje gerelayed wordt naar een bepaald domein moet deze in je relaylist staan. Dus heeft relay niet direct iets met bescherming van ip/afzender te maken.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Is het niet beter om SMTP Authentication aan te zetten? Dat zal natuurlijk alleen lukken als de TS zelf een mailserver draait of mag configureren. Op die manier zet je de mailserver niet in 1 keer open voor elk willekeurig proces dat draait op de machine waar dit stukje PHP op draait.....

With the light in our eyes, it's hard to see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee hoe ik dat allemaal doe???Waar kan ik een relay-list vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 09:24:
Heeft iemand enig idee hoe ik dat allemaal doe???Waar kan ik een relay-list vinden??
Ik denk dat je alleen geholpen kan worden als je vertelt om welke mailserver (programma, that is)/OS/... het gaat. Eignelijk hoort dit topic nu weer eerder in PN&S thuis, maar ja...

Als je zelf geen instellling aan de mailserver kan wijzigen wordt het allemaal een beetje lastig, ben ik bang......

With the light in our eyes, it's hard to see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, dan denk ik dat het lastig wordt, ik gebruik namelijk gewoon Microsoft Outlook en heb niet een mailserver draaien ofzo...
WinXP-Prof , Outlook XP , ADSL-verbinding van Tiscali, IIS als webserver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

als je alleen maar naar dat email adres hoeft te mailen kan je natuurlijk ook de mailserver van worldonline gebruiken, die kan je eenvoudig opvragen via de MX records.
Pagina: 1