Ik ga 18 aug 4 weken naar Florida. Is er daar ook zoiets als Prepay sims voor je mobiele telefoon? Aangezien het bellen daar via een Nederlandse Provider erg duur is.
Je kunt inderdaad een pre-paid telefoon kopen, maar geen pre-paid SIM voor GSM netwerken. Men werkt hier met een ander systeem (CDMA) en GSM wordt al wel veel meer gebruikt, maar meestal nog niet voor pre-paid telefoons.
Je dient dus hier een telefoon te kopen, en daar kun je dan hier ook weer belkaarten voor kopen, maar je kunt de belkaarten dus niet zonder meer in je huidige telefoon gebruiken. Verder is het zo dat de meeste prepaid phones niet beschikken over SMS mogelijkheden omdat het "textmessaging" pas dit jaar echt goed geintroduceerd is. Tis maar dat je het weet
De VS lopen wat dat betrefd nog enigzins achter op de EU. GSM wordt steeds populairder trouwens, en de laatste jaren zijn de netwerken echt gigantisch uitgebreid! Echter de meeste pre-paid telefoontjes zijn nog steeds CDMA.
Je hebt al pre-paid telefoons vanaf een dollar of 50. Als je niet zoveel verwacht te bellen is het mischien goedkoper om je eigen telefoon te gebruiken, of een van de vele pay-phones waar nog echt onvervalste oude kwartjes in gaan!
Als je trouwens veel naar Nederland verwacht te bellen dan zou ik helemaal met je eigen telefoon en sim bellen, want naar Nederland bellen met een pre-paid telefoon kost je een fortuin.
Verder moet je eigen telefoon natuurlijk wel GSM1900 aankunnen.
Je dient dus hier een telefoon te kopen, en daar kun je dan hier ook weer belkaarten voor kopen, maar je kunt de belkaarten dus niet zonder meer in je huidige telefoon gebruiken. Verder is het zo dat de meeste prepaid phones niet beschikken over SMS mogelijkheden omdat het "textmessaging" pas dit jaar echt goed geintroduceerd is. Tis maar dat je het weet
De VS lopen wat dat betrefd nog enigzins achter op de EU. GSM wordt steeds populairder trouwens, en de laatste jaren zijn de netwerken echt gigantisch uitgebreid! Echter de meeste pre-paid telefoontjes zijn nog steeds CDMA.
Je hebt al pre-paid telefoons vanaf een dollar of 50. Als je niet zoveel verwacht te bellen is het mischien goedkoper om je eigen telefoon te gebruiken, of een van de vele pay-phones waar nog echt onvervalste oude kwartjes in gaan!
Als je trouwens veel naar Nederland verwacht te bellen dan zou ik helemaal met je eigen telefoon en sim bellen, want naar Nederland bellen met een pre-paid telefoon kost je een fortuin.
Verder moet je eigen telefoon natuurlijk wel GSM1900 aankunnen.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
Ik denk eerlijk gezegd dat je ook beter een kaart kan kopen en dan gewoon bellen via de telefoon cel. Wat je ook kan doen ik collect-call. Hiermee is het volgens mij ook niet zo duur...
Maartena:
Onvervalste, oude kwartjes...
Hebben ze in de US of A dan ook nieuwe, vervalste kwartjes?!?
Geintje hoor...
Je lijkt aardig op de hoogte, zal ongetwijfeld goede info zijn...
@ TS:
Let er wel op dat je eigen phone voor de GSM netwerken het zgn. Tri-band moet ondersteunen, d.w.z. het 1900 netwerk. Als je een dualphone hebt, de meeste zijn dat tegenwoordig hier in Nederland, heb je alleen 900/1800, en mis je de 1900.
Dan kan je dus sowieso NIET bellen in Amerika.
(De meeste Nokia's bijv. zijn dualband, geen Tri-band (op de 9210, 8850 en nog wat topmodellen na wel, maar op de 7650, 3310, 3510 etc. zit de ondersteuning niet).
Onvervalste, oude kwartjes...
Hebben ze in de US of A dan ook nieuwe, vervalste kwartjes?!?
@ TS:
Let er wel op dat je eigen phone voor de GSM netwerken het zgn. Tri-band moet ondersteunen, d.w.z. het 1900 netwerk. Als je een dualphone hebt, de meeste zijn dat tegenwoordig hier in Nederland, heb je alleen 900/1800, en mis je de 1900.
Dan kan je dus sowieso NIET bellen in Amerika.
(De meeste Nokia's bijv. zijn dualband, geen Tri-band (op de 9210, 8850 en nog wat topmodellen na wel, maar op de 7650, 3310, 3510 etc. zit de ondersteuning niet).
Verwijderd
Of gewoon de eerste de beste Walmart/K-mart binnenduiken en ff rondkijken daar, gegarandeerd dat ze daar een telefoontje voor een zacht prijsje hebben. Het viel mij op dat de Amerikanen wel goedkoper kunnen SMSen en bellen dan wij hier in Europa, toen ik daar was vorig jaar. Maar ze lopen wel iets achter met dekking en technieken, inderdaad. Ook logisch, gezien de grootte van het land, maar goed.
In de USA kan je een kaart kopen voor een x-aantal minuten en niet eentje met een vast bedrag. Daar krijg je zelfs voor een paar dollar een reserve-accu die het ongeveer tien+ minuten uithoudt
. Daarnaast gebruiken ze daar een ander netwerk, waardoor je alleen met Europese-toestellen kunt bellen die uitgerust zijn met tri-band. Loop daar gewoon de eerste de beste kleine winkel binnen en je kan een goedkope GSM kopen
.
Mag ook wel he, als hij er woont.BredeP schreef op 05 August 2003 @ 22:54:
Geintje hoor...
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
in florida is het gsm netwerk niet echt geweldig... buiten de grote steden valt het vies tegen en zelfs binnen de grote steden is het soms nog moeizaam. dit was tenminste afgelopen najaar (motorola L7089 timeport met vodafone).
new york city werkte overigens perfect (t68i met t-mobile) afgelopen januari.
new york city werkte overigens perfect (t68i met t-mobile) afgelopen januari.
Pagina: 1