Toon posts:

3com 3c905- tx werkt alleen goed op 10mbit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen 3 van deze 3c905- tx' en gehad en ze willen allemaal alleen op 10mbit fullduplex werken, daarom lijkt het me sterk dat de kaarten kapot zijn.

onder windows 2000:
*10mbit full duplex: geen prob alles werkt prima.
*de rest: netwerk kabel niet verbonden.

onder linux(slackware 9.0):
97% loss bij 50 packeteges.
ik weet nog niet hoe ik in linux in kan stellen dat ie 10 of 100 en half of full duplex moet draaien heb ik alleen met de standaard instellingen getest....

heeft iemand enig idee hoe dit komt want de kaarten zijn gewoon 10/100mbit dus waarom alleen 10mbit, ik heb ook een paar 3c905- txm's en die werken probleem loos.

oja ik heb een 10/100 full duplex switch van sweex...

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Om dingen uit te sluiten toch maar even: zijn je kabels 100% OK (gekocht of geknepen)?
|:( Ik moet beter lezen. Je schrijft dat het met andere NICs wel werkt.

[ Voor 33% gewijzigd door Velthuis op 05-08-2003 09:15 ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-08 07:30

BoAC

Memento mori

Velthuis schreef op 05 August 2003 @ 09:12:
Om dingen uit te sluiten toch maar even: zijn je kabels 100% OK (gekocht of geknepen)?
Je zou wel gelijk kunnen hebben als 3com kaarten een sterker/zuiverder ontvangst signaal moeten hebben en het anders gewoon vertikken.

Dus misschien toch ff je kabel nakijken ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Velthuis schreef op 05 August 2003 @ 09:12:
Misschien heeft ie nu een ander kabel gebruikt.

Dit lijkt iig het typische UTP kabel waarbij de getwiste paren niet meer juist zitten ...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Kabel is volgens mij goed, want met de realtec waar ik uit nood mee werk op dit moment geeft met de zelfde kabel geen probleem. En de 3c905txm die er eerst in zat gaf ook geen probleem alleen daar viel de aansluiting vanaf :( maar zal vanavond voor de zekerheid andere kabel testen

Verwijderd

Kapotte nic, zou ik haast zeggen....

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

Hé! Dat ken ik! Hebben we hier op kantoor gehad bij een oud (thans vervangen) NT4-servertje. Op 10 Mbit prima draaien met zo'n 3Com geval, maar op 100 Mbit was het niet goed te krijgen.

De bekabeling was recent, goed aangelegd én doorgemeten.

Het vreemde was dat het een tijdje goed kon draaien en vervolgens viel om de haverklap de netwerkverbinding weg. Herstarten was de enige mogelijkheid. Het irritante was dat het vervangen door een andere 3Com905 kaart (zelfde type) geen oplossing bracht. Vervangen door een Realtekje was wél een functionerende oplossing...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ook als ik niet drie verschillende 3c905tx'en had met allemaal het zelfde probleem.

Hmm ik ben bang dat jiffy gelijk :'( heeft ik zal nog ff de 3com help desk proberen misschien hebben ze daar nog een idee........

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 10:48 ]

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 10:18

Spoooky

Core temp 37°C

En drivers herinstalleren enzo werkt ook niet???

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

Topicstarter
Nee niet echt....

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:18
Van de 3com kaartjes weet ik dat ze normaal gesproken helemaal niet een supersterk signaal nodig hebben. Een echte oplossing voor het probleem heb ik ook dan niet. Ik kan je alleen adviseren (en als het mogelijk is) om de kaarten onderling te testen. Maak een cross en test ze op elkaar. als er dan nog geen 100Mbit verbinding kan ontstaan ben je in elk geval zeker van een defecte kaart.

Een standaard GoTter ;)

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 18:25
Met de drivers van 3Com (niet van Microsoft / XP zelf) kun je handmatig in de configuratie de snelheid instellen. Staat standaard op hardware default wat deze uitwerking kan geven. Op 100Mbit Half Duplex zetten en klaar.
Het vreemde was dat het een tijdje goed kon draaien en vervolgens viel om de haverklap de netwerkverbinding weg. Herstarten was de enige mogelijkheid. Het irritante was dat het vervangen door een andere 3Com905 kaart (zelfde type) geen oplossing bracht. Vervangen door een Realtekje was wél een functionerende oplossing...
Verhielp bij mij ook dit probleem izm. een NetGear DS104 hub.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Verwijderd

Topicstarter
Ook in windows is gewoon de senlheid wel in te stellen (waar tcp -ip enzo ook staan kun je de netwerk kaart configureren en dus de snelheid op 1 stand zetten)
Pagina: 1