Asus a7v start niet op met grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik heb van wat oude onderdelen mijn computer weer in elkaar geflanst.

Er zit in:
- een Asus a7v mobo met onboard UDMA 100 controller
- diskette station
- 48 x cd-rom speler
- 448 mb intern geheugen
- 10.2 gb hardeschijf
- hercules 3d prophet 4500

Het rare is nu dat mijn pc niet wil opstarten met de grafische kaart. Ik krijg dan een lange piep en daarna 3 korte piepjes.
Ik heb de grafische kaart omgewisseld met een 2 mb Trident grafische kaart PCI en dan doet alles het wel, maar om windows XP te gaan installeren met zo'n kaart lijkt me niet verstandig.

Ik heb ook nog een oude Voodoo 3 AGP kaart erin gehad maar helaas hetzelfde probleem. Terwijl ik zeker weet dat die voodoo kaart goed is...

Ik heb mijn bios gereset maar niks helpt... terwijl ik ik dit mobo en zelfde processor (amd-750) en zelfde geheugen gebruikte. Dit was met een Asus V7100 GF2 MX grafische kaart, maar die heb ik helaas uitgeleend... :'(

Kan iemand mij helpen :'( ?
Waar kan het aan liggen?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb je al in de handleiding van de MoBo gekeken, wat die piepjes betekenen?? Het lijkt mij, dat je agp slot het heeft opgegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 04-08-2003 22:35 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Binnetie
ja ik heb gekeken die piepjes betekenen, of slechte graf. kaart of slecht geheugen van graf. kaart...

• Notna

Notna

Where are you?®

Dan zul je het vrees ik toch in de richting moeten zoeken van je agp kaart/slot. Als je echt zeker weet dat je agp kaart in orde is, dan zal je toch een andere mobo moeten zoeken in mijn opinie.

• Binnetie
Verdorrie... is er geen progje die kan checken of je agp poort goed is? Of dat ik XP installeer met die 2 mb pci kaart (ik gebruik hem toch maar voor inet en af en toe wat tikken, en dat mijn vriendin zo af en toe met de webcam kan spelen) en dat ik dan in XP kan kijken of de AGP poort het doet?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Binnetie schreef op 04 August 2003 @ 22:46:
Verdorrie... is er geen progje die kan checken of je agp poort goed is? Of dat ik XP installeer met die 2 mb pci kaart (ik gebruik hem toch maar voor inet en af en toe wat tikken, en dat mijn vriendin zo af en toe met de webcam kan spelen) en dat ik dan in XP kan kijken of de AGP poort het doet?
als ie zo niet opstart zal ie dat ook niet doen als windows erop staat ;)
hij moet toch door de bios heenkomen.

ik had een probleem met de a7v en een tnt2 ultra :(
ati erin gegooid en hij deed het toen wel.
volgens mij zijn ze nog wel een selectief als het om videokaarten gaat :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Notna

Notna

Where are you?®

chucky666 schreef op 04 August 2003 @ 22:50:
[...]

als ie zo niet opstart zal ie dat ook niet doen als windows erop staat ;)
hij moet toch door de bios heenkomen.

ik had een probleem met de a7v en een tnt2 ultra :(
ati erin gegooid en hij deed het toen wel.
volgens mij zijn ze nog wel een selectief als het om videokaarten gaat :?
Als dat zo is, dan kan je misschien proberen je bios te flashen. Ik weet niet welk versie nummer je hebt, maar hier staat best wel iets bij :)

EDIT:

Dit is een directe link naar een A7V BIOS : http://www.asus.com.tw/su...d/item.aspx?ModelName=A7V

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 04-08-2003 22:58 ]

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 17:24
uh oh, daar hebben we die 3d profeet weer
ik heb er net nog naar lopen zoeken omdat bij mijn buurman een vergelijkbaar probleem zich voordeed
de conclusie: vergeet het maar waarschijnlijk is het voltage 3.3v ondanks dat ie wel agp4x is, iets dergelijks stond tenminste in een topic op tweakers
ik ben vergeten waar ik op zocht maar probeer de search maar eens.
die piepjes krijg je trouwens als je videokaart niet goed vast zit, maar ik betwijfel of hij het zowieso kan doen, proberen kan nooit kwaad dus douw hem nog eens stevig in dat slot

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Binnetie
Ik heb de laatste versie van de bios al zie ik net....

Hebben de voodoo 3 en de hercules geen andere voltage dan de asus gf 2?

[ Voor 41% gewijzigd door Binnetie op 04-08-2003 23:36 ]

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Binnetie schreef op 04 August 2003 @ 23:35:
Ik heb de laatste versie van de bios al zie ik net....

Hebben de voodoo 3 en de hercules geen andere voltage dan de asus gf 2?
Ik heb in mijn K7M nu een Gforce 2mx400, hiervoor een Voodoo3-3000, en beide werken, mijn mobo ondersteunt max agp2x :( Hoop dat je er wat aan hebt

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Binnetie
Ja ik heb ook een Voodoo3-3000 2xAGP meende ik. En die zal het dus ook normaal moeten doen!

• Weng
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Ik denk dat je videokaart gewoon niet goed vastzat net als Schaapje_BlaaT al zei. Kijk nog even goed of je em wel goed erin hebt gedrukt.

Als dat niet werkt vrees ik toch dat je AGP slot kapot is.

[ Voor 19% gewijzigd door Weng op 05-08-2003 21:22 ]

Aye aye captain

• Binnetie
Ik heb net eens flink kracht op de Hercules gezet en wanneer ik nu de comp aanzet dan piept hij gewoon 1 keer (wat normaal is), maar geeft verder geen beeld.......

• Weng

Weng

Are y'all ready kids

Of je monitorstekker zit nu niet goed vast :P of het is misschien toch een voltage probleem :(

Aye aye captain

• Binnetie
Ik zal het niet weten... ik zal eens op de site van asus kijken wat de voltage van de AGP poort is...

...nee staat er dus niet...

[ Voor 15% gewijzigd door Binnetie op 05-08-2003 21:36 ]

• Weng

Weng

Are y'all ready kids

Ik heb zelf ook een A7V en het zou moet rond de 3,5 volt zitten. Die voltage kan je als het goed is ook via een jumpertje instellen, maar ik denk niet dat dat zo'n goed idee is. Zoek anders even rond op internet of er vaker dezelfde problemen zijn met jouw videokaart.

Aye aye captain

Pagina: 1