• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
edit: owja, commentaar is welkom :)

Na een zoektocht waarin ook de thumdrive-flashspelers de revue passeerden, kocht ik een Diva3032w bij mp3spelers.nl. De Diva heeft als voordeel dat het een cf kaartlezer is dus je bent niet gebonden aan dat ene kaartje wat je erbij krijgt als je hem koopt (al neem je 20 cf kaartjes mee..), en dat er normale penlite-batterijen ingaan. Bovendien kan je er ook andere files opzetten. Je kan er echter geen andere bestanden mee afspelen, zoals wma. Veel digicams gebruiken CF (de mijne, ook) en ook daarom is CF een handige feature. Niet alle kaartjes kunnen er trouwens in, zie voor een overzicht de site van World is Digital

Bij de bestelling zat standaard een 256mb kaartje, zodat je 288mb opslagcapaciteit hebt, voor ongeveer 150 euro. De bestelling (van 3 stuks) bij mp3speler is prima afgehandeld en het was goed verpakt. Ik had er een hoesje bijbesteld. Het voldoet voor die 4 euro, en je kan zo het ding aan je riem hangen (doet er uberhaubt iemand dat??).

Afbeeldingslocatie: http://flerp.net/images/diva/alles.jpg
De speler komt keurig compleet met batterij en koptelefoon; de koptelefoon die erbij zat, heb ik na 2 minuten weer in de doos gedaan, er komt geen noemenswaardige bas uit. De speler is eenvoudig te bedienen, en net zo stevig als mijn Aiwa radiotje en die gaat al ruim een jaar mee zonder enig probleem. In de doos zit naast de speler en de koptelefoon ook een summiere handleiding, een stickertje voor achterop de Diva met uitleg over de shift-toets en een cd-rom met de volledige handleiding, drivers en dergelijke. Het scherm is van het calculator type en niet verlicht. Dit vind ik geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat een flitsend en hip scherm ook wat waard is.

Afbeeldingslocatie: http://flerp.net/images/diva/gaatje.jpg
Er zit wel een raar plekje op de bovenkant, dit doet niks en zal bedoeld zijn geweest voor een toekomstige uitbreiding. Afblijven, want als je erop drukt heb je een gat in je speler.

De toetsen hebben overigens allemaal dubbele functies, zo is de playtoets ook de stoptoets en de uittoets. Dit laatste is enigszins vervelend, maar als hij op stop staat, gaat hij ook uit. Formatteren doe je door fwd-bwd en play tegelijk in te drukken, bijvoorbeeld. Standaard staan er 2 liedjes in het het geheugen van de speler, als je het geheugen formatteert zijn ze weg. De liedjes ben je daarna trouwens definitief kwijt, ze hadden misschien op de cd kunnen staan. Het formatteren is nodig, anders doet de speler het niet echt snel.

Het aansluiten gaat prima zolang je een usb1 connectie gebruikt. Ook usb2.0 wil werken, maar niet altijd. Mijn usb hub van de Lidl ligt nu op mijn werk, en nu kan ik het apparaat ook daar uitlezen. Dat is handig, want ik wilde de Diva ook omdat deze andere files kan lezen en schrijven. Thuis heb ik ook usb2.0, en daar werkt het prima. Nadeel is de kabel, die niet standaard is/lijkt, ik kende deze kleine connector nog niet.

De problemen waarover je toch leest met splinternieuwe spelers zijn in de Diva reeds verholpen, de firmware is inmiddels op 2.22. Het apparaatje is dus niet het nieuwste van het nieuwste maar de kinderziektes zijn er wel uit. Ik heb na een week nog geen vastloper of iets wat hierop lijkt gehad.

Voordelen:
CF, penlite, compact.

Nadelen:
Scherm niet verlicht en 'rekenmachine'.
Koptelefoon model jaren nul.
Geen USBplug, maar een losse kabel; die ook nog eens niet standaard lijkt.

Conclusie:
Ik, en mijn twee medekopers, zijn er toch erg tevreden mee :). Het is een kleine speler, die met een behoorlijke capaciteit uit te rusten is.

ping 127.212.23.124

Verwijderd

als je dan toch niet in zit over de grote en zwaarte, dan had je beter de Nex Ia kunnen bestellen, beter scherm, betere geluidskwaliteit, mooier ( in mijn ogen) en slikt ook CF kaartjes.

Maar alsnog gefeliciteerd met je aankoop.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
deze is klein en licht, de NexIa heeft 2 batterijen die minder lang meegaan en is bovendien een stuk duurder. Wel is hij mooier, maar ook hier kan je de koptelefoon weggooien. Ik luister _veel_ muziek en vind de geluidskwaliteit van deze speler eigenlijk gewoon goed.

ping 127.212.23.124