NAD link tussen 501 CD en 705 versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 769 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Sinds vandaag ben ik de gelukkige eigenaar van een NAD 501 CD-speler en een 705 vesterker. Ondanks dat zowel de CD-speler als versterker bijna 10 jaar oud zijn, klinkt het nog perfect :)

Ik zit alleen even met die NAD link. Volgens de NAD site hebben beide apparaten een NAD link, waarmee ik dus via de afstandbediening van de versterker ook de CD-speler zou moeten kunnen bedienen.

zie NAD_501.pdf en NAD_705.pdf

Op de versterker zie ik hiervoor ook twee aanslutingen (line in/line out). Op de CD-speler zie ik deze aansluiting niet!

Zie ik iets over het hoofd of zijn er gewoon verschillende modellen in de 501 serie geweest?

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Verwijderd

effe bellen naar NAD (AND BENELUX) en je weet alles!

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Het zijn geen Lines, maar kleine phone-jacks die je met elkaar moet verbinden, denk dat je in de war bent met een tape-aansluiting

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Heideroosje schreef op 05 August 2003 @ 23:26:
Het zijn geen Lines, maar kleine phone-jacks die je met elkaar moet verbinden, denk dat je in de war bent met een tape-aansluiting
:Y) volkomen juist

Sony heeft die dingen ook, en nog een paar andere waar ik de merken even niet uit mijn hoofd weet. Algemeen bekend dus,... daar moet je meestal een aparte aansluiting dus voor hebben..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Bij mijn NAD set (NAD C320BEE en NAD C521i) werkt de afstandsbediening van de versterker gewoon zonder NAD link op de cd speler.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is dat tegenwoordig anders? Ik ga namelijk eind deze maand de C541i cd-speler en de C440 tuner kopen, deze ga ik aansluiten op mijn C370.

Heb ik die NAD-link nu nodig of niet? De optie zit er wel overal op.
Op de NAD-site stond wel dat je eerst maar moest proberen of het werkte... |:(
Als fabrikant weet je toch zelf ook wel of je eigen producten samenwerken of niet? :?

[ Voor 54% gewijzigd door TimMer op 06-08-2003 03:07 ]

• TimMer
  • Niet online
Niemand een complete NAD-set?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

EXX

EXtended eXchange

Heb een NAD C370 versterker / C420 Tuner / T562 DVD-player. Tuner/versterker hebben NAD link, werkt prima. De DVD player niet :( Waarschijnlijk omdat dat geen audio maar home-theatre component is (en dus onderdeel is van een andere serie). Dus daar heb ik een aparte afstandbediening voor.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• TimMer
  • Niet online
EXX schreef op 06 August 2003 @ 13:31:
Heb een NAD C370 versterker / C420 Tuner / T562 DVD-player. Tuner/versterker hebben NAD link, werkt prima. De DVD player niet :( Waarschijnlijk omdat dat geen audio maar home-theatre component is (en dus onderdeel is van een andere serie). Dus daar heb ik een aparte afstandbediening voor.
Ja okee, maar heb je ook daadwerkelijk gebruik gemaakt van de NAD-link door een kabel te lussen tussen de apparaten of reageerde de tuner gelijk op de remote van de C370?

Verwijderd

op mijn NAD cd speler en mijn NAD versterker zit bijde een aansluiting voor NAD link maar ik heb hem er niet tussen en het werkt perfect met alleen de afstansbediening van de versterker (NAD SR-4)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

EXX

EXtended eXchange

TimMer schreef op 07 August 2003 @ 00:54:
[...]

Ja okee, maar heb je ook daadwerkelijk gebruik gemaakt van de NAD-link door een kabel te lussen tussen de apparaten of reageerde de tuner gelijk op de remote van de C370?
Ik heb er direct (bij het aansluiten van alle apparaten) een kabeltje tussen gezet.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• -Marshal-
Heideroosje schreef op 05 August 2003 @ 23:26:
Op mijn receiver zitten twee aansluitingen voor de NAD link

Afbeeldingslocatie: http://www.powercow.org/upload/nadlink.jpg

Op de 501 CD-speler zitten deze aansluitingen niet, hoewel volgens de brochure de NAD 501 wel ondersteuning voor NAD-link zou hebben.

Het is nu dus jammer dat de CD-speler toch geen NAD-link blijkt te hebben. Ik heb erover nog een mail naar NAD gestuurd maar geen antwoord gehad.

• TimMer
  • Niet online
EXX schreef op 07 August 2003 @ 08:21:
[...]
Ik heb er direct (bij het aansluiten van alle apparaten) een kabeltje tussen gezet.
Dus dan weten we nog niks... ;(
Ik neem toch aan dat mijn set feilloos samen zal kunnen werken met de remote van C370, want de C370, C541i en C440 komen allemaal uit dezelfde serie.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
-Marshal- schreef op 07 augustus 2003 @ 19:49:
Het is nu dus jammer dat de CD-speler toch geen NAD-link blijkt te hebben. Ik heb erover nog een mail naar NAD gestuurd maar geen antwoord gehad.
Het kan natuurlijk heel goed zijn dat je cdspeler een eigen infrarood oogje heeft, dan hoeft hij geen nad-link ingang te hebben.

Ik heb hetzelfde met mijn pioneer apparatuur. Mijn cdspeler heeft zelf een IR-oogje en uit kostenbesparing (denk ik) hebben ze daar dus maar niet zo'n link aangezet.

Da's nu wel jammer, want mijn pioneerversterker gebruik ik nu niet meer, maar nog wel mijn cdspeler en tuner. En nu kan ik dus alleen de cdspeler op afstand bedienen. De tuner niet, die heeft geen IRoogje, maar wel een link-ingang (maar de cdspeler heeft dus geen link-uitgang :( )

• -Marshal-
Lampje schreef op 08 August 2003 @ 11:00:
[...]

Het kan natuurlijk heel goed zijn dat je cdspeler een eigen infrarood oogje heeft, dan hoeft hij geen nad-link ingang te hebben.

Ik heb hetzelfde met mijn pioneer apparatuur. Mijn cdspeler heeft zelf een IR-oogje en uit kostenbesparing (denk ik) hebben ze daar dus maar niet zo'n link aangezet.

Da's nu wel jammer, want mijn pioneerversterker gebruik ik nu niet meer, maar nog wel mijn cdspeler en tuner. En nu kan ik dus alleen de cdspeler op afstand bedienen. De tuner niet, die heeft geen IRoogje, maar wel een link-ingang (maar de cdspeler heeft dus geen link-uitgang :( )
Vandaag eindelijk antwoord van NAD gekregen. De NAD 501 CD-speler heeft geen NAD-link. Waarom in de brochure staat dat de 501 het wel zou hebben konden ze me niet uitleggen.

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Ik heb zelf hier een NAD 501 cd-speler staan bij mij zit er zowel een analoge uitgang als een nadlink en een digitale uitgang. niet dat je daar dan wel wat aan heb maar toch

Weet je wel zeker dat het een 501 cdspeler is?

Pak je rust!

Pagina: 1