Ik had een raar probleem met fwrite. Ik zal eerst een stukje code geven en dan uitleggen wat ik niet snqp
Zoals jullie kunnen zien is dit een stukje code dat ik gebruikte om data uit een mysql database te halen en in een csv te zetten. Hij werkt nu goed.
Maar, het rare is dat als ik achter de 2e keer fwrite (waar de data wordt weggeschreven) ook \n zet, wat ik dacht dat nodig was om zo op een nieuwe regel te beginnen, gaat hij lege regels invoegen...
Het lijkt er dus op dat als je fwrite aanroept hij sowieso al op een nieuwe regel begint. Maar, als ik de \n in de eerste keer fwrite weg laat dan schrijft hij bij die regel wel gewoon verder...
Van de ene kant ben ik blij dat mijn script nu goed werkt
van de andere kant heb ik het idee dat het toch niet helemaal goed gecode is... Kan iemand verklaren wat er gebeurt?
(het gaat om een linux server)
PHP:
1
2
3
4
5
6
| $handle = fopen ("data/backup/$datum.csv", "a+"); fwrite ($handle, "voornaam;tussenvoegsel;achternaam\n"); [.. data die uit mysql database wordt gehaald..] while data niet op is { fwrite ($handle, "$voornaam;$tussenvoegsel;$achternaam"); } |
Zoals jullie kunnen zien is dit een stukje code dat ik gebruikte om data uit een mysql database te halen en in een csv te zetten. Hij werkt nu goed.
Maar, het rare is dat als ik achter de 2e keer fwrite (waar de data wordt weggeschreven) ook \n zet, wat ik dacht dat nodig was om zo op een nieuwe regel te beginnen, gaat hij lege regels invoegen...
Het lijkt er dus op dat als je fwrite aanroept hij sowieso al op een nieuwe regel begint. Maar, als ik de \n in de eerste keer fwrite weg laat dan schrijft hij bij die regel wel gewoon verder...
Van de ene kant ben ik blij dat mijn script nu goed werkt
(het gaat om een linux server)
edit:
layout
layout
[ Voor 23% gewijzigd door pietje63 op 04-08-2003 21:36 . Reden: fwrite wat korter gemaakt voor layout ]
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!