A7N8X BootProbleem (niet dood na save!!)

Pagina: 1
Acties:

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

Topicstarter
ik vind verder niemand met zo'n boot probleem, dus op hoop van zegen nieuw topic hierover.

ik zit met het probleem dat pc niet wil opstarten als deze heel even uit stond.
normaliter start ie altijd gewoon op, zet ik hem dan uit en bijv. 5 minuten later weer een gebeurt er helemaal niets (wel fans en harddisk etc., echter geen beeld of piepjes)
dan zet ik de voeding even (5 secs. is genoeg) helemaal uit (stroom eraf)
en hij start meteen weer, helaas wel met processor op 1100mhz en geheugen op 100.

specs: a7n8x deluxe 2.0 bios=1005
geheugen=corsair value pc3200 (@206)
cpu=thoroughbred-a (1751@206)

enige idee wat ik heb is dat de cpu die 206 mischien niet al te prettig vind
vreemd genoeg draait systeem voor de rest wel stabiel (temps en volt. zijn ook prima)

Verwijderd

Denk dat je vooeding defect is

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

helaas wel met processor op 1100mhz en geheugen op 100
Dit hoort niet te gebeuren wanneer je enkel de voeding uit/inschakelt ..
BIOS batterijtje leeg? CMOS clear jumpertje op de verkeerde stand?

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Kan ook liggen aan je instellingen van je mem timings als deze te agressief ingesteld staan kan je ook dit soort probl verwachten

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:45
Ik heb dit ook zo'n beetje. Is bij mij gekomen nadat ik van 1003 naar 1005 bios(a7n8x non deluxe) ben gegaan. Kan helaas niet terugflashen, omdat m'n FDD is overleden. Weet dus niet zeker dat het aan het bios ligt. Ik draaide overigens 12,5x170@1,9v.

iRacing Profiel

• Losha

Losha

Topicstarter
@balusc: het mobo is net een maand oud, cmos batterij hoop ik dus niet (en lijkt me dan ook niet waarschijnlijk) jumper heb ik nog niet aangeraakt, dit doet ie alleen als ie eerst niet wou, en dan voeding uit. als ik gewoon de stroom eraf gooi (zonder probleem) en dan uren later aanzet doet ie het gewoon.

@stamp667: zoiets zou kunnen, draait grappig genoeg wel verder stabiel, heel enkele keer krijg ik ook wel een melding "memory check failed" of wat dat mokkel ook zegt.
ik zal eens proberen wat ie op spd doet. (maar niet vandaag, we gaan zo lekker varen enzwemmen :))

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
dat klinkt als een kapotte BIOS chip in mijn oren...
ik zou maar ff voor garantie gaan ofzo bij de PCtoko waar je hem vandaan hebt...

• zuigzoen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 09:43
Ik heb zelf ook dit bord, en ben niet echt blij met het 1005 bios, hierdoor kon ik ineens niet meer zo hoog met mijn fsb als met het 1004 bios. Ik denk dus dat je eens moet kijken wat ie doet als je je fsb normaal zet. Ik zit dus ook met smart te wachten op een nieuwer bios. Dan kan ik ook weer omhoog met me FSB hoop ik ;)

[ Voor 2% gewijzigd door zuigzoen op 05-08-2003 11:46 . Reden: typo's ]

A.k.a. basjes

• xentar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09-2025
Ik heb hier ook een zeer gelijkaardig probleem. Ben net een andere pc aan het instellen met een A7N8X deluxe rev2 met bios 1005. De helft van de tijd wil hij niet booten en als hij boot dan is het met een fsb van 100 ( t is een nieuwe 2600+ dus moet op 166) Als ik exit & save neem bij het bios dan start hij dus nooit op, zowel na default settings gekozen te hebben, of zelf de settings ingesteld te hebben.

Alle onderdelen zijn nieuw van gisteren dus daar kan het al zeker niet aanliggen. Ik heb al met de fsb jumper geprobeerd, maar dat leverde niets op. Ook al de latjes ram (apacer PC2700) in de verschillende banken geplaatst en dit draait wel op 166mhz.

http://www.zelan.be

• zuigzoen
Xentar, probeer eens de latjes geheugen om en om. Het kan zijn dat een van de geheugen reepjes niet in orde is. Had ik ook de eerste keer en ze waren allebei gloedje nieuw :?
Shit happens.

A.k.a. basjes

• xentar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09-2025
Ik heb nu zowat alle mogelijkheden geprobeerd met het ram, maar geen resultaat :( Het is me nu 1 x gelukt om als 2600+ op te starten met 1 lat ram in slot 3. Maar toen ik de pc uitzette en terug wou opstarten gaf hij weer nix. Aantal keren reset en hij start weer op met 100 fsb :( Thuis heb ik een non deluxe en heb ik dit nog nooit gehad :(

http://www.zelan.be

• zuigzoen
Het schijnt dat de deluxe versie erg kieskeurig is met zijn geheugen,maar ik meen wel dat ie perfect zou moeten werken met apacer. Hoe dan ook ik houdt het voor een deel op het bios, bij de vorige bios versie liep het allemaal wel op een hogere fsb en nu lukt me dat niet meer. :(

A.k.a. basjes

Verwijderd

heb exact hetzelfde probleem. gebeurde bij mij nadat ik de bios heb geflashed naar versie 1005. erg vreemd. Als ik boot dan sosm niet, ff voeding uit dan weer wel, maar met standaard bios instellingen (fsb 100) als ik vervolgens reboot pakt hij wel de ingestelde 133 fsb. erg vreemd. zal anders eens proberen terug te flashen....

• Losha

Losha

Topicstarter
offtopic: zo lekker verbrand weer thuis :( stomme zon

ontopic: K@rl, ben benieuwd of dat met andere bios niet zo is..maar ben in ieder geval dus niet de enige met dit probleem

Verwijderd

Zal eens ff kijken vanavond laat of het helpt terugflashen. je hoort nog. nu weer ff de hobby-bob uithangen in mijn nieuwe stulpje. lekker verbouwen met 30 graadjes 8)7 8)7

Verwijderd

Ok, heb hem nu teruggeflashed naar bios 1004. Zo te zien is het probleem verdwenen. er wordt wer gewoon geboor nadat de pc uit is geweest. Heb hem alleen nog niet langer dan vijf minuten uit gehad. Zal later nog ff een update doen als de pc een paar uurtjes uit heeft gestaan.

• Losha

Losha

Topicstarter
bij mij ist juist als ie "ff" uit stond..na uren wil ie altijd gewoon.. lijkt biosfout dus
hopelijk wordt dat gauw gefixt

Verwijderd

Razkin zei: Kan helaas niet terugflashen, omdat m'n FDD is overleden.

Als je goed op de bijgeleverde cd van asus had gekeken heb je gezien dat daar een update programmaatje bijzit. Hiermee kan je een bios downloaden en flashen of een bios van de harde schijf in windows flashen.
Werkte bij mij probleemloos
Pagina: 1