Embedded 855 GM internal GFX?

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:21
Goedendag,

Een vriend van mij zit te denken om een laptop te kopen die hij hoofdzakelijk voor school wil gebruiken. Werkstukken enzo. Hij wil geen bakbeest van 3KG maar een lichte compacte laptop.

Bij een ASUS laptop zit een "Embedded 855 GM internal GFX" videochip/kaart
Vanwege het eventueel kunnen spelen van 3D spellen, zou ik graag willen weten of iemand weet hoe snel zo'n chip/kaart is
Met welke kaart/snelheid (FPS in Quake Arena) is deze kaart/chip te vergelijken.

Het hoeft geen supersneller 3D kaart te zijn, maar ik wil graag weten of het mogelijk is om 3D spelletjes te spelen, of dat het absoluut voor geen meter gaat

rsnel

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm
voor een leuke laptop grafische chipset zou ik gaan voor een GF4 uit de GO series of een Ati Radeon M series!

Die hebben beide dedicated geheugen en leveren voor een laptop prima prestaties!

Mijd de SIS chipsets..die hebben bijna altijd shared memory en ...leveren dus heel slechte prestaties!

Over die embedded...ik zou het niet weten hoe snel hij is maar ik vrees het ergste waarschijnlijk ook weer shared memory dus belachelijk lage prestaties!

Ga voor een GF4 GO serie of een Ati Radeon M serie!

There is no place like ::1

Verwijderd

"Embedded 855 GM internal GFX" >> dat is de standaard grafische chip van het centrino platform. een discussie daarover loopt wel in een paar topics, maar iig in [rml][ TU/e notebook 2003] NEC P520[/rml]

het komt er grofweg op neer dat je hem mag vergelijken met een gf4mx of een gf2 niet dus

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 07:24 ]

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:21
bedankt

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
grofweg vergelijken? Ik heb benchmarks gezien van dat ding...
tot ongeveer 2.000 punten in 3dmark 2001...
No way vergelijken met een 4MX.... net aan een 2MX..
Leuk voor quake, daar houdt et op :)

Verwijderd

Gehaktbal schreef op 04 augustus 2003 @ 22:02:
grofweg vergelijken? Ik heb benchmarks gezien van dat ding...
tot ongeveer 2.000 punten in 3dmark 2001...
No way vergelijken met een 4MX.... net aan een 2MX..
Leuk voor quake, daar houdt et op :)
hmmz, je hebt gelijk. ik dacht dat dat ergens in het tu/e notebook topic stond, maar kan het ook niet terugvinden. oops
Pagina: 1