Sapphire Radeon 9500 icm Asus P3B-F werkt niet (goed)

Pagina: 1
Acties:

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:20

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Topicstarter
Ik heb een mooie nieuwe videokaart Sapphire Radeon 9500 en heb 'm in een oude pc gestopt met hierin een Asus P3B-F mobo (BX chipset, AGP 2x) en een Pentium 3 450 Mhz. processor.

Nu werkt het 2D prima, maar 3D alleen Quake 3. Aangezien de laatste met OpenGL werkt is mijn theorie dat al het OpenGL spul wel zal werken (Oei, gevaarlijke uitspraak!). Maar al het andere crasht al na een seconde of 10.

Wanneer ik een Ati demo of een spel als Postal 2 speel, dan gaat mijn monitor na 10 seconden op stand-by (oftewel, de videokaart geeft geen beeld meer) en ik kan de pc resetten.

Besturingssysteem: Windows XP Prof. US vers geinstalleerd met alleen maar de Ati videokaart drivers en DirectX 9.0b (end user) erop geinstalleerd.

Overige hardware: 300W voeding (een goede!) 576 MB geheugen, Promise Fasttrack RAID met hierop 2 hdd's in RAID 0, Soundblaster Live! Platinum, Pioneer DVD-ROM, Lite-On 40x cd-rw, AMDtec usb nic (gratis gekregen, vandaar;-), Sitecom 54Mb wireless nic, ik heb m'n 3Com nic al uit pci slot 1 gehaald vanwege bekende problemen AGP / pci slot 1, Firewire kaart, nog een oude hdd op 1e ide channel, Samsung 171P monitor op de DVI-I en een Iiyama op de analoge videopoort, nog wat usb spul dat wel/niet aan(gesloten) staat.

De videokaart zelf is niet kapot, ik heb 'm op mijn werk in een nieuwe pc gestopt en daar draaide die als een zonnetje (zelfs de nvidia dawn demo met n*de patch).

Ik heb al een mail naar ATI gestuurd, maar tot op heden (een week later) nog geen reactie gehad.

Ik heb alles wat op GOT staat al geprobeerd, zoals fastwrite uitschakelen, hardware acceleratie terugschroeven (tot 0 toe zelfs), windows opnieuw installeren, 1e pci slot leeg laten, voeding getest met motherboard monitor, etc. etc. etc.

Welke knappe jongen (/meid) heeft nog een suggestie?
Nee, niet een nieuwe pc, dat komt wel met een pc prive project ooit (ik hoop dit jaar).

Make music, not war

Verwijderd

\complimenten voor de openingspost. _/-\o_
(zulke zou ik wel vaker willen zien)

1) Treed het probleem ook op als je gebruik maakt van iets anders dan de DirectX 9.0b.
Het kan aan mij liggen, maar ik zie erg veel problemen langskomen met deze versie. :?

2) Ik denk het niet, maar heb je toevallig je FSB hoger dan standaard staan?

Misschien heb je trouwens wat aan het volgende stuk uit de FAQ.
http://gathering.tweakers...t_message/17919687#agppci

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 22:26 ]

• musiman

musiman

Topicstarter
Ik had eerst een Windows XP met DirectX 8 (meen ik). Maar daar was ervoor een GForce kaart in geweest, dus die drivers zaten (ook) in de weg.
Ik hoor juist van Ati klanten dat DirectX 9.0 geinstalleerd moet zijn om de kaart goed werkend te krijgen. Of dit nou ook zo is met de 9.0b versie is iets dat ik kan testen (en dus maar even ga doen).
Misschien heb je trouwens wat aan het volgende stuk uit de FAQ.
http://gathering.tweakers...t_message/17919687#agppci
Ik heb hier even gekeken en hieruit blijkt dat "het zou moeten werken". Ik heb een universal AGP 2x/4x videokaart en een AGP 3,3V (2x) slot op mijn moederbord.

[ Voor 33% gewijzigd door musiman op 06-08-2003 13:04 ]

Make music, not war

• musiman

musiman

Topicstarter
Ik heb de FSB netjes op 100,3 (de default) staan. En ik zal die FAQ even doornemen.

Make music, not war

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Het lijkt erop dat je PSU te weinig stroom levert.
Zeker gezien het feit je behoorlijk at hardware in die pc heb zitten.
Die 9500 trekt behoorlijk wat stroom (zit niet voor niks een 12V aansluiting op die kaart).
Ben zelf nu ook bezig met een nieuwe config en daar komt minimaal een 450W-PSU in (ga behoorlijk met Raid spelen en AMD Barton }) )

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• musiman

musiman

Topicstarter
Oke, maar het rare is dat met Motherboard Monitor 5 te zien is dat de spanningsniveau's van de voeding exact gelijk blijven bij inschakelen van 3D functies, waarbij de videokaart toch meer stroom naar zich toe trekt.
Ik kan wel even proberen of het op lost om een losse voeding te gebruiken voor de videokaart. Even kijken waar ik nog zo'n ding heb.

Make music, not war

Pagina: 1