Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 00:27:
De
Soltek 75FRN2-RL 'golden flame' beschikt ook over ATA raid icm. een nforce 2. Daarnaast is SATA raid alvast aanwezig, mocht je in de toekomst besluiten over te stappen.
[afbeelding]
clickable/specs
Deze foto klopt overigens niet, althans die van mij had een actief gekoelde northbridge. Ik zeg had, want het cheapass fannetje wat ze erop gegooid hebben is inmiddels naar z'n grootje. Zonder fan doet hij het prima, en die koeler ga ik sowieso vervangen.
Voor de rest is het een prima bordje, geen rare fratsen zien uithalen. Ik persoonlijk vind die goudkleur lelijk, maar smaken verschillen.
Voordeel van dit bord is dat het betaalbaar is. De
laatste BIOS update stamt van 2003/06/24, redelijk recent dus. De soltek site werkt prima, maar is langzaam.
Frappant, na het lezen van de eerste post dacht ik gelijk aan dit bordje

Inderdaad werkt RAID niet bij 1 kanaal, dus useless
Wellicht dat Chaintech je blij kan maken? Ik heb eens wat gelezen over de 7NJS Zenith die boordevol opties zit, of daar een RAID mee te doen is weet ik echter niet meer... Er zit in ieder geval een Promise RAID controller onboard, welke ik ook gebuikt als losse pci-extensie. Die werkt perfect, zover ik weet... bordje kost iets van 139 excl. of zo.
-edit-
even specs erbij gezet:
nVidia nForce 2 chipset, 333MHz, ATA 133, 8x AGP, 6channel pci sound 5.1. dolby digital, optisch spdif in & uit, 5x pci, 1x agp, 3x 184p dual ddr-400, 6x usb, 3x ieee1394, 1x lan, 1x pci voor meegeleverde ieee1394 kaart,
Promise RAID controller, 2x serieel ata poorten, temp meter + usb + audio + firewire in 5,25" frontpanel inclusief roundcable.
plaatje:
http://www.chaintechusa.c...ts/Motherboard/7NJS_L.jpg
[
Voor 17% gewijzigd door
Verwijderd op 06-08-2003 10:28
. Reden: specs ]