nforce 2 mobo met ata raid, bestaan die?

Pagina: 1
Acties:

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 13:28
Ik ben op zoek naar een nieuw socket-A mobo, maar voorwaarde hieraan is dat hij beschikt over een parallele ATA raid controller. Bij die nforce 2 mobo's zie ik alleen maar S-ATA raid.
Besteen die wel met P-ATA raid? :?

Verwijderd

ik heb er tot nu toe (nog) geen gezien.... maar je kan altijd een SATA ---> PATA converter ertussen zetten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de nieuwe gigabytes hbben het erop zitten (naast S-ATA raid overigens).
en zijn nog eens ubermegageweldige bordjes.

Verwijderd

ja die nieuwe gigabytes zijn de enige. zowel sata als pata raid. maar daarom zijn ze ook een stuk duurder dan de andere nforce2.. oh ja de DFI Lanparty Ultra heeft ook ATA-raid ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 21:18:
ja die nieuwe gigabytes zijn de enige. zowel sata als pata raid. maar daarom zijn ze ook een stuk duurder dan de andere nforce2.. oh ja de DFI Lanparty Ultra heeft ook ATA-raid ;)
ach, ze zijn best betaalbaar.
als je net als mij de GA7n400 pro neemt ben je nu iets van 120-130 euro kwijt. En dan heb je een mooi bordje (zie ook het gigabyte/nforce 2 ervaringen topic.

• gabberjoost
Dat gigabyte bordje ziet er idd zeer goed uit, maar wat ziet mijn oog: Ze zijn de vier gaten rond de socket vergeten!!! :(
Hoe gaan ik dan ooit m'n waterkoeling vastmaken :?
Dit board gaat dus helaas niet door... :'(

Verwijderd

Dan mail je gbt en vraag je of ze een oplossing voor je hebben :D

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 16:44
neem gewoon een asus a7n8x deluxe rev 2.0
en gebruik zon dongle om sata naar pata te converten
dat moet lukken en je hebt een uberbord

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 21:56
gabberjoost schreef op 04 August 2003 @ 22:07:
Dat gigabyte bordje ziet er idd zeer goed uit, maar wat ziet mijn oog: Ze zijn de vier gaten rond de socket vergeten!!! :(
Hoe gaan ik dan ooit m'n waterkoeling vastmaken :?
Dit board gaat dus helaas niet door... :'(
die gaten komen volgens mij bij de volgende revisie :)
stond eens ergens op de site

Verwijderd

Wanneer komt de nForce3 mobo uit? Heb er laatst iets over gelezen dat er een 2 varianten komen een nForce 3 pro en nog een. Zal ff googlen.
Greetz
A.I.

Verwijderd

The 150nm (0.15 micron) nForce 3 Pro chip provides AGP 8x; Serial ATA support with RAID levels 0, 1 and 0+1; ATA 133 support; 10/100 Ethernet with network boot, wake on LAN and hardware firewall; and USB 2.0.

Asustek is the first mobo maker to offer nForce 3 Pro-based boards, Nvidia said, using the nForce 3 Pro 150 chip. Asustek's mobo, the SK8N, will begin shipping to system builders and distributors in early July, with systems based on the board arriving later in the month. ®

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 22:25:
The 150nm (0.15 micron) nForce 3 Pro chip provides AGP 8x; Serial ATA support with RAID levels 0, 1 and 0+1; ATA 133 support; 10/100 Ethernet with network boot, wake on LAN and hardware firewall; and USB 2.0.

Asustek is the first mobo maker to offer nForce 3 Pro-based boards, Nvidia said, using the nForce 3 Pro 150 chip. Asustek's mobo, the SK8N, will begin shipping to system builders and distributors in early July, with systems based on the board arriving later in the month. ®
ja dus :?
nog steeds geen gewone raid ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 22:21:
Wanneer komt de nForce3 mobo uit? Heb er laatst iets over gelezen dat er een 2 varianten komen een nForce 3 pro en nog een. Zal ff googlen.
Greetz
A.I.
Als ik mij niet vergis zijn de NF3 borden voor de 64-bit cpu's van amd.

Verwijderd

Klopt dat is de opteron processor.

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

draai hier ook met een GA-N700 pro (Gigabyte)
zit P-ATA Raid en S-ATA Raid op.
de 4 gaten... tja
draai hier met een El-Cheapo Spire Whisperrock IV(13 euro) 32 graden stressed
(2800XP@3000+)

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

BadMotha schreef op 04 augustus 2003 @ 22:41:
draai hier ook met een GA-N700 pro (Gigabyte)
zit P-ATA Raid en S-ATA Raid op.
de 4 gaten... tja
draai hier met een El-Cheapo Spire Whisperrock IV(13 euro) 32 graden stressed
(2800XP@3000+)
das de temperatuur van je mobo ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• BadMotha

BadMotha

be creative!

chucky666 schreef op 04 augustus 2003 @ 22:42:
[...]

das de temperatuur van je mobo ;)
:) de BIOS zegt wat anders... zal ook ff een screenshot van EasyTune maken
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/nednederlander/untitled.jpg

RESPECT voor die koeler, wat die Easytune betreft (CPU-A,CPU-B)
schijnt dat die niet goed werkt voor de NFORCE2 chipset,
maar die waarden kloppen, ik vindt ze ook in de BIOS terug.

[ Voor 38% gewijzigd door BadMotha op 04-08-2003 22:55 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

BadMotha schreef op 04 augustus 2003 @ 22:46:
[...]

[afbeelding]

Die waarden kloppen voor geen ene ruk :P
heb het na gemeten met een los thermometertje van abbadon, en die geeft ineens heel andere waarden ). mijn proc was na iets van 12 uur aangestaan te hebben in een te hete kamer (4 comps, 3 CRT monitoren, 1 TFTje (wat overigens totaal geen breedbeeld is :+) en 4 tweakertjes nog maar 36C volgens de bios, maar kon hem geeneens aanraken (en dan is hij toch echt warmer dan 36C, gezien je lichaamstemp rond de 37C is).

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Terw_Dan schreef op 04 August 2003 @ 23:12:
[...]

Die waarden kloppen voor geen ene ruk :P
heb het na gemeten met een los thermometertje van abbadon, en die geeft ineens heel andere waarden ). mijn proc was na iets van 12 uur aangestaan te hebben in een te hete kamer (4 comps, 3 CRT monitoren, 1 TFTje (wat overigens totaal geen breedbeeld is :+) en 4 tweakertjes nog maar 36C volgens de bios, maar kon hem geeneens aanraken (en dan is hij toch echt warmer dan 36C, gezien je lichaamstemp rond de 37C is).
ja, maar waar ik nu zit is het niet heet!
dus die waarden zullen misschien 1 a 2 graden afwijken,
maar ik zit hier niet op een zolderkamertje!
vindt het hier zelfs nogal fris, nu ik er over begin... :P

Verwijderd

De Soltek 75FRN2-RL 'golden flame' beschikt ook over ATA raid icm. een nforce 2. Daarnaast is SATA raid alvast aanwezig, mocht je in de toekomst besluiten over te stappen.

Afbeeldingslocatie: http://www.soltek.de/moboimage/75frn2.jpg clickable/specs

Deze foto klopt overigens niet, althans die van mij had een actief gekoelde northbridge. Ik zeg had, want het cheapass fannetje wat ze erop gegooid hebben is inmiddels naar z'n grootje. Zonder fan doet hij het prima, en die koeler ga ik sowieso vervangen.

Voor de rest is het een prima bordje, geen rare fratsen zien uithalen. Ik persoonlijk vind die goudkleur lelijk, maar smaken verschillen.

Voordeel van dit bord is dat het betaalbaar is. De laatste BIOS update stamt van 2003/06/24, redelijk recent dus. De soltek site werkt prima, maar is langzaam.

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02-2025
Op die Soltek 75FRN2-RL zit maar 1 poort ata raid.
aangezien raid op 2 poorten moet, en iedere HD op master.
zal bij dit board geen snelheids winst te behalen zijn.

IdieAloth

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 12:40
BadMotha schreef op 04 augustus 2003 @ 22:46:
[...]

[afbeelding]

Vind ik aardig knap, hoe krijg je de CPU-temp lager dan de System-temp? :)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
steven2 schreef op 06 August 2003 @ 00:36:
[...]

da's niet moeilijk, heb ik ook wel eens.
ik vraag me ook altijd af waar die system temp sensor dan zit....

en als de topic starter niet gaat overclocken zou ik die whisperrock 4 gaan overwegen. zijn echt geweldige dingen voor 10eurie

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 23:13
Case temp wordt altijd gemeten op de northbridge voor zover ik weet, dus als dat ding lekker aan het werk is, zal het best kunnen dat ie heter wordt dan je proc.

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 14:06
erg goede vraag, ik zoek zelf dus ook zo'n bord. Ik heb nu 2x2 hardeschijven in raid0 hangen, en ook mijn 4 normale connectors in gebruik (in totaal dus 6 hardeschijven). Kan ik met zo'n SATA->PATA converter op de SATA RAID ook 2x2 hardeschijven aansluiten of kan ik er dan maar 1x2 aansluiten?

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 23:13
Moriaty schreef op 06 August 2003 @ 10:16:
erg goede vraag, ik zoek zelf dus ook zo'n bord. Ik heb nu 2x2 hardeschijven in raid0 hangen, en ook mijn 4 normale connectors in gebruik (in totaal dus 6 hardeschijven). Kan ik met zo'n SATA->PATA converter op de SATA RAID ook 2x2 hardeschijven aansluiten of kan ik er dan maar 1x2 aansluiten?
1 converter aan 1 schijf. dus 1 schijf voor iedere sata aansluiting.

ik zeg er wel bij dat die converters niet goedkoop zijn, dus dan kan je misschien beter opzoek gaan naar een pata bord.
die krengen worden steeds schaarser....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 00:27:
De Soltek 75FRN2-RL 'golden flame' beschikt ook over ATA raid icm. een nforce 2. Daarnaast is SATA raid alvast aanwezig, mocht je in de toekomst besluiten over te stappen.

[afbeelding] clickable/specs

Deze foto klopt overigens niet, althans die van mij had een actief gekoelde northbridge. Ik zeg had, want het cheapass fannetje wat ze erop gegooid hebben is inmiddels naar z'n grootje. Zonder fan doet hij het prima, en die koeler ga ik sowieso vervangen.

Voor de rest is het een prima bordje, geen rare fratsen zien uithalen. Ik persoonlijk vind die goudkleur lelijk, maar smaken verschillen.

Voordeel van dit bord is dat het betaalbaar is. De laatste BIOS update stamt van 2003/06/24, redelijk recent dus. De soltek site werkt prima, maar is langzaam.
Frappant, na het lezen van de eerste post dacht ik gelijk aan dit bordje :)
Inderdaad werkt RAID niet bij 1 kanaal, dus useless :|

Wellicht dat Chaintech je blij kan maken? Ik heb eens wat gelezen over de 7NJS Zenith die boordevol opties zit, of daar een RAID mee te doen is weet ik echter niet meer... Er zit in ieder geval een Promise RAID controller onboard, welke ik ook gebuikt als losse pci-extensie. Die werkt perfect, zover ik weet... bordje kost iets van 139 excl. of zo.

-edit-

even specs erbij gezet:
nVidia nForce 2 chipset, 333MHz, ATA 133, 8x AGP, 6channel pci sound 5.1. dolby digital, optisch spdif in & uit, 5x pci, 1x agp, 3x 184p dual ddr-400, 6x usb, 3x ieee1394, 1x lan, 1x pci voor meegeleverde ieee1394 kaart, Promise RAID controller, 2x serieel ata poorten, temp meter + usb + audio + firewire in 5,25" frontpanel inclusief roundcable.

plaatje:
http://www.chaintechusa.c...ts/Motherboard/7NJS_L.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 10:28 . Reden: specs ]

• gabberjoost
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 10:20:
[...]

Frappant, na het lezen van de eerste post dacht ik gelijk aan dit bordje :)
Inderdaad werkt RAID niet bij 1 kanaal, dus useless :|

Wellicht dat Chaintech je blij kan maken? Ik heb eens wat gelezen over de 7NJS Zenith die boordevol opties zit, of daar een RAID mee te doen is weet ik echter niet meer... Er zit in ieder geval een Promise RAID controller onboard, welke ik ook gebuikt als losse pci-extensie. Die werkt perfect, zover ik weet... bordje kost iets van 139 excl. of zo.

-edit-

even specs erbij gezet:
nVidia nForce 2 chipset, 333MHz, ATA 133, 8x AGP, 6channel pci sound 5.1. dolby digital, optisch spdif in & uit, 5x pci, 1x agp, 3x 184p dual ddr-400, 6x usb, 3x ieee1394, 1x lan, 1x pci voor meegeleverde ieee1394 kaart, Promise RAID controller, 2x serieel ata poorten, temp meter + usb + audio + firewire in 5,25" frontpanel inclusief roundcable.

plaatje:
http://www.chaintechusa.c...ts/Motherboard/7NJS_L.jpg
Ziet er leuk uit, maar zo te zien ook maar 1 PATA raid poort... :{

• BadMotha

BadMotha

be creative!

steven2 schreef op 06 August 2003 @ 00:36:
[...]

Beats me, maar het is niet anders, blok voelt ook nog redelijk koel aan.
In de BIOS (PC health status) hetzelfde verhaal,
dus de waarden worden niet door elkaar gehaald.

Verwijderd

NakedOne_NL30 schreef op 06 augustus 2003 @ 00:35:
Op die Soltek 75FRN2-RL zit maar 1 poort ata raid.
aangezien raid op 2 poorten moet, en iedere HD op master.
zal bij dit board geen snelheids winst te behalen zijn.
Dus niet, er zitten gewoon 2 ATA poorten op voor raid. Er zit idd 1 PATA poort op die specifiek alleen daarvoor gebruikt wordt, echter voor je Array kun je dan de 1e IDE van de 'andere set' pakken.

Je kunt dus in principe de volgende setup maken:

1x RAID van 2 SATA schijven (elk eigen poort)
1x RAID van 2 PATA schijven (elk eigen poort)
1x ATA 133 schijf

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 22:00 ]

Pagina: 1