De standaard Windows shell (explorer.exe) wordt niet geladen tijdens het opstarten, daarvoor is internet explorer (iexplore.exe) in de plaats gekomen. Zonder de explorer kan je dus niet meer de Windows toetsen gebruiken om bijv <win><r> (uitvoeren) te doen dus dat is het probleem niet. Via de taskmanager is het ook niet mogelijk door wat te rommelen met gpedit en krijg ik keurig netjes de melding dat ik niet gerechtigd ben om uitvoeren te gebruiken

. Verder is het niet meer mogelijk om de C: schijf te benaderen. De floppy en de CD speler zijn het probleem niet, daar zijn de kabels van los te gooien

.
Nu nog een oplossing om Internet Explorer opnieuw te starten oid. Heb al ingesteld dat er geen geschiedenis en tijdelijke internet bestanden worden vastgehouden maar ben nu op zoek naar iets waardoor het niet mogelijk is om de internet pagina's van vorige gebruikers te zien. Deze zullen het waarschijnlijk niet zo leuk vinden als ik een aantal keer op vorige klik en bv zijn mailbox kan zien...
Nu is het met de huidige NT bak mogelijk dat als je IE afsluit er na een seconde of 10 een nieuwe opstart met standaard instellingen...Het lijkt mij dat het met XP ook mogelijk moet zijn. Ik merk dat iedereen zn browser afsluit wanneer hij de pc verlaat... dus het zou mooi zijn als deze XP bak zn oude NT broertje kan vervangen...