[XP PRO] met alleen internet explorer instellen

Pagina: 1
Acties:

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 16:35
Moet voor mn werk een pc installeren waarmee het alleen mogelijk is internet explorer te openen en daarmee dus te kunnen internetten, zonder dat er verder iets van Windows geopend kan worden of verandert. Heb al t een en ander geprobeerd via verschillende gebruikers enzo maar nog niet echt iets gevonden van wat de bedoeling was. De huidige NT 4 bak moet vervangen worden door 2000 of xp, iemand suggesties?

Whoop!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
start -> run -> gpedit.msc en dan systeem dichttimmeren. Maar let op, dit geldt iirc voor elke gebruiker. Dit is wel weer te omzeilen, de policy alleen leesbaar maken voor de users die deze policy behoren te krijgen.
Wat je bijv kan doen is alleen iexplore.exe toe laten staan om uit te voeren, alle desktopiconen weg, startmenu leeghalen etc.

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=307882

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• marccom
De oude NT bak was idd zo ingesteld dat internet explorer als enige opgestart kon worden, verder niks. Ook de start balk weg en geen <win> <R> (uitvoeren), in IE geen menu's, alleen de standaard knoppen. Bij afsluiten starte deze automatisch na een seconde of 10 weer op. Heb ook al zitten denken aan powertools, weet niet of het dan nog via via mogelijk is om wat te kloten aan het systeem?

Whoop!

• marccom
Heb een image gemaakt van de standaard xp installatie... makkelijk tijdens het kloten met die policy's... Het systeem is nu redelijk dicht, ik kan de C schijf iig al niet meer benaderen via IE. Ook zijn de meeste instellingen weg maar ik zoek nu iets hoe ik alleen de Vorige knop, de volgende knop, de stop knop, de refresh knop en de home knop kan enablen, meer is in principe niet nodig. Iemand een ideetje? heb al wat programma's geprobeerd maar veel werkt niet meer ivm veranderde settings/policys. Kan geen registry key vinden met deze instelling oid

Whoop!

Verwijderd

neem eens een kijkke op:
http://www.winguides.com/registry/tweaks.php/WindowsXP/
en vul in de search:explorer in. Daarna zie je hoe je restricties instelt.

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 20:36

radial

Watch out

Ik heb het heel simpel gedaan (moest het dus ook voor het werk inrichten), gewoon internet explorer als shell laten lopen kan je verder niks bijzonders meer doen.

En om het helemaal af te maken kan je "ctrl alt del", en de windows toets ook nog blokkeren zodat alleen IE te gebruiken is.

20xSF170s - ozo

• marccom
radial2000 schreef op 07 augustus 2003 @ 21:38:
Ik heb het heel simpel gedaan (moest het dus ook voor het werk inrichten), gewoon internet explorer als shell laten lopen kan je verder niks bijzonders meer doen.

En om het helemaal af te maken kan je "ctrl alt del", en de windows toets ook nog blokkeren zodat alleen IE te gebruiken is.
Zodra ik de internet explorer (iexplore) als shell instel wordt de windows explorer niet meer geladen en werken de windows toetsen automatisch niet meer. Als ik het ctrl-alt-del venster (taskmgr) disable is dit ook weg wanneer ik ben ingelogd als Administrator, dit vind ik niet zo geweldig... En als je de shell als internet explorer laat lopen is het nog wel mogelijk om sommige mappen op je C schijf te benaderen...

Whoop!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:41

WPN

je kan je disks met bijv. tweakUI verbergen en geen standaard directory benamingen geven
bijvoorbeeld.....

kunnen ze nog wel met standaard typen directories benaderen maar die directories kan je weer NTFS rechten op toepassen

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• marccom
Is het niet mogelijk om specifiek per gebruiker ipv voor het hele systeem die policys toe te kennen, ik heb er naar zitten zoeken maar het niet echt gevonden. De schijf verbergen is op zich niet echt het probleem, de hele C schijf dichtzetten en internet explorer en een temp map openzetten is daarvoor wel genoeg. De mappen die nog wel te openen waren (best vreemd eigenlijk omdat de user daar geeneens rechten voor had :S ) zijn read only, niet mogelijk om te wijzigen of toe te voegen oid, dus dat is ook nog niet echt het probleem

Whoop!

• blackd
  • Niet online
marccom schreef op 07 August 2003 @ 23:23:
Is het niet mogelijk om specifiek per gebruiker ipv voor het hele systeem die policys toe te kennen, ik heb er naar zitten zoeken maar het niet echt gevonden.
Jawel hoor, moet je een domain controller hebben.

• marccom
Tja... als die er was was t allemaal veel simpeler geweest... het is een pc die in de kantine staat waar klanten zomaar ff wat kunnen internetten maar niet het systeem naar de gallemoer mogen helpen... Krijgt internet via de proxy, geen DC in het netwerk

Whoop!

• blackd
  • Niet online
Zoals ik al in mijn eerste post zei is er wel een mogelijkheid om de group policies enigszins te verdelen in groepen.
http://support.microsoft....3/6/55.ASP&NoWebContent=1
Dikke kans dat dit ook wel in XP werkt?

[ Voor 11% gewijzigd door blackd op 07-08-2003 23:46 ]

• marccom
met het instellen gaat het nu goed. er is zo goed als niks meer in te stellen :) nu nog 1 ding. ivm de privacy is het de bedoeling dat zodra IE afgesloten wordt er een nieuw IE venster opent. Is dit bv mogelijk door de shell opnieuw te starten, zoja hoe moet ik dit doen of een andere oplossing?

Whoop!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Zorg er wel voor dat je de "command prompt" (CMD.EXE) uitschakeld. Als je deze hebt opgestart kun je om heel veen policies heen.

http://www.hroling.nl

• marccom
De standaard Windows shell (explorer.exe) wordt niet geladen tijdens het opstarten, daarvoor is internet explorer (iexplore.exe) in de plaats gekomen. Zonder de explorer kan je dus niet meer de Windows toetsen gebruiken om bijv <win><r> (uitvoeren) te doen dus dat is het probleem niet. Via de taskmanager is het ook niet mogelijk door wat te rommelen met gpedit en krijg ik keurig netjes de melding dat ik niet gerechtigd ben om uitvoeren te gebruiken :). Verder is het niet meer mogelijk om de C: schijf te benaderen. De floppy en de CD speler zijn het probleem niet, daar zijn de kabels van los te gooien :p.

Nu nog een oplossing om Internet Explorer opnieuw te starten oid. Heb al ingesteld dat er geen geschiedenis en tijdelijke internet bestanden worden vastgehouden maar ben nu op zoek naar iets waardoor het niet mogelijk is om de internet pagina's van vorige gebruikers te zien. Deze zullen het waarschijnlijk niet zo leuk vinden als ik een aantal keer op vorige klik en bv zijn mailbox kan zien...

Nu is het met de huidige NT bak mogelijk dat als je IE afsluit er na een seconde of 10 een nieuwe opstart met standaard instellingen...Het lijkt mij dat het met XP ook mogelijk moet zijn. Ik merk dat iedereen zn browser afsluit wanneer hij de pc verlaat... dus het zou mooi zijn als deze XP bak zn oude NT broertje kan vervangen... ;)

Whoop!

• marccom
niemand?

Whoop!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Je zou volgens mij dan het beste een Embedded versie moeten nemen? (Zie Microsoft voor meer info)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Pagina: 1