Ik heb een Server met daarop Windows 2000 small business server 2000.
service pack4
daarin zit de isa server met sp1.
nu heb ik een adsl verbinding via een bridge, wanneer ik een werkstation rechtstreeks op die bridge hang krijg ik netjes een IP adres en werkt het internet goed.
ik heb op de server 2 netwerkkaarten, 1 voor intern netwerk 192.168.x.x
en een externe, daarop heb ik DHCP aanstaan.
wanneer ik nu een ipconfig /renew aanvraag geeft mijn ISA server de volgende melding: Event ID: 15108
"Isa server detected a spoof attack from internet protocol (IP) address 213.211.152.1 ..... enz enz"
nu weet ik dat 213.211.152.1 de DHCP server van de provider is.
dus ik wil deze pakketten gewoon doorlaten.
heb al overal gezocht en ook al van isaserver.org een artikel toegepast maar niets helpt.
ik heb een packet-filter draaien op de isa sever die dhcp pakketten doorlaat naar de isa server vanaf 213.211.152.1 en nog werkt het niet.....
service pack4
daarin zit de isa server met sp1.
nu heb ik een adsl verbinding via een bridge, wanneer ik een werkstation rechtstreeks op die bridge hang krijg ik netjes een IP adres en werkt het internet goed.
ik heb op de server 2 netwerkkaarten, 1 voor intern netwerk 192.168.x.x
en een externe, daarop heb ik DHCP aanstaan.
wanneer ik nu een ipconfig /renew aanvraag geeft mijn ISA server de volgende melding: Event ID: 15108
"Isa server detected a spoof attack from internet protocol (IP) address 213.211.152.1 ..... enz enz"
nu weet ik dat 213.211.152.1 de DHCP server van de provider is.
dus ik wil deze pakketten gewoon doorlaten.
heb al overal gezocht en ook al van isaserver.org een artikel toegepast maar niets helpt.
ik heb een packet-filter draaien op de isa sever die dhcp pakketten doorlaat naar de isa server vanaf 213.211.152.1 en nog werkt het niet.....