Temps uitlezen... PC-probe pakt andere sensor dan eerst

Pagina: 1
Acties:

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ok, ik heb veel topics gezien over temperaturen en Asus Probe... maar wat er nu aan de hand is snap ik niet geheel:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ataraxia/images/aidaVSpcprobe.gif
in plaats van dat Probe de sensor gemarkeerd als "CPU" pakt zoals die voor de update wel deed, pakt die dus nu "CPU diode"... ik zit nu zelf ook te twijfelen welke wat is...

is "CPU" nu de sensor van het mobo of "CPU diode"? dit antwoord kon ik niet vinden...

offtopic:
en nu ik toch bezig ben, over die "AUX" sensor ben ik nog steeds niet uit wat et is of waar die zit of welke aansluiting ik ervoor moet hebben... en of ik uberhaupt die sensor kan aansluiten...

Verwijderd

dat moet je ook maar gokken volgens mij. Even je cpu fan uitzetten en kijken welke er omhoog gaat. Persoonlijk geef ik mn voorkeur aan Speedfan, een klein programma, niet zo'n grote met zo'n enorme interface met leuke plaatjes

• Fludizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 20:16:
dat moet je ook maar gokken volgens mij. Even je cpu fan uitzetten en kijken welke er omhoog gaat. Persoonlijk geef ik mn voorkeur aan Speedfan, een klein programma, niet zo'n grote met zo'n enorme interface met leuke plaatjes
CPUfan ? op waterkoeling? :P
maar het omhooggaan deden ze met luchtkoeling beide wel... ze beginnen beide ook op dezelfde temperatuur: 28graden zodra ik in windows zit, en het klimt door tot 32 en dan houd de een op met stijgen en de andere gaat door... niet spontaan stop, maar gelijdelijk aan... zowals je verwachten zou van een tempstijging

ik weet in ieder geval wel dat CPU en CPU diode vrijwel gelijk aan elkaar waren toen ie nog luchtgekoeld was, hooguit 3 graden afwijking...

Sinds de waterkoeling is dit verschil er altijd al geweest, maar omdat Probe de hoogste waarde altijd pakte vond ik het geen probleem, maar nu die de lagere waarde heeft gepakt heb ik geen zekerheid meer... (als in, liever de geregistreerde temp te hoog...)

[ Voor 19% gewijzigd door Fludizz op 05-08-2003 10:01 ]

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:01

GreyGhost

Het is een spook

Recentelijk een bios update gedaan? Vanaf 1009 en hoger is asus aan het goochelen met het uitlezen van de sensors, ze gebruiken nu voor de cpu sensor een andere "formule".

For I am grey, between the darkness and the light

• Fludizz
  • Niet online
GreyGhost schreef op 05 augustus 2003 @ 11:27:
Recentelijk een bios update gedaan? Vanaf 1009 en hoger is asus aan het goochelen met het uitlezen van de sensors, ze gebruiken nu voor de cpu sensor een andere "formule".
heb de BIOS 1016 er al lang voor de waterkoeling opzitten... waarom met luchtkoeling wel gelijke waardes met dezelfde BIOS ?

ik vind het neit erg dat ze afwijken, maar ik vraag me af waarom Probe ineens een andere sensor uitleest voor CPU temps... dit lijkt mij niet te kloppen :? zeker omdat er niet duidelijk op te maken is welke CPUsensor nu die van het moederbord is en welke die van de processor zelf...