Toon posts:

Netwerk IP

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit in een thuis netwerk achter een HUB waarin totaal 4 computer zitten waarvan er 3 clients zijn en 1 server, ik probeer nu een port te forwarden zodat in iedergeval 1 van de clienten het internet IP heeft, ik gebruik winroute maar ik kan geen goede tutorial of uitleg vinden en krijg iedere keer een 'Connection Refused' error, hoe los ik dit op en dus hoe forward ik een port? :)

Verwijderd

Wat bedoel je precies met het "internet" ip?

Je ip adres van je provider blijft gewoon hetzelfde op alle computers. Behalve dan bij sommige kabelproviders.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 18:25 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Laat nou jouw vraag toevallig aardig wat keren vaker voorkomen....

Laat naar aanleiding daarvan nou toevallig ook nog eens Het Grote Poortmappingsverhaal te zijn geschreven....

Leesze dus....

Overigens kunnen wij geen barst als jij geen info geeft over gebruikte besturingssytemen en eventuele routersoftware. Bovendien hoort indien je routersoftware gebruikt, dit in je handleiding te staan

Verder:

[search=internet delen welke software]

[ Voor 6% gewijzigd door WFvN op 04-08-2003 18:26 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

yup, traag :P

[ Voor 93% gewijzigd door Remy op 04-08-2003 18:26 ]

LinkedIn
Instagram

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Port forwarding heeft niet direct iets met internet delen te maken...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ddc schreef op 04 August 2003 @ 18:28:
Port forwarding heeft niet direct iets met internet delen te maken...
Ach nee, maar hij vraagt naar portforwarding.... hij heeft die FAQ blijkbaar niet gelezen.....

Ik geef hem dus ook de tip hoe je WEL internet kan delen....

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
wfvn schreef op 04 augustus 2003 @ 18:29:
Ik geef hem dus ook de tip hoe je WEL internet kan delen....
Het was niet naar jou bedoeld, maar naar de TS.

Dusse: je kunt geen portwarden om dan een client te laten internetten met het internet-ip. Als je dat van plan bent kun je beter eerst de principes van internet delen lezen.

Verwijderd

de PC die direct met internet verbonden is heeft het internet IP, als je een andere machine dat IP wilt laten hebben moet je de NIC/modem overzetten. Als het slechts om 1 port gaat kan je deze gewoon forwarden, zo kan je workstation1:80 overeen laten komen met server:80, dan mag er natuurlijk geen service op port 80 op de server draaien.

Verwijderd

Topicstarter
oke wat info, alle comps in het netwerk hebben win xp en hebben allemaal een Realtek RTL8029(AS) netwerk kaart en we zitten achter een sitecome sitehub LN-107 en we hebben een Alcatal Speed Touch home modem, ik heb al wat met winroute lopen klooien maar verder gebruik ik geen echte software....

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 19:16:
oke wat info, alle comps in het netwerk hebben win xp en hebben allemaal een Realtek RTL8029(AS) netwerk kaart en we zitten achter een sitecome sitehub LN-107 en we hebben een Alcatal Speed Touch home modem, ik heb al wat met winroute lopen klooien maar verder gebruik ik geen echte software....
En nu ga je eerst zelf aan de slag. Lees het volgende FAQje eens goed door en ga daar eerst eens mee aan de slag:

Hoe deel ik Internet ?

Verwijderd

Topicstarter
kk bedankt nu kom ik wel een eind verder :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie dus de 2 genoemde FAQ links ;)

Hoe deel ik Internet ?
Het Grote Poortmappingsverhaal
(lees ff de intro over portmappen, dan snap je dat dat nog helemaal niet van toepassing is. Eerst zorgen dat je uberhaupt inet op de PC's hebt :P ).

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.