Kent er iemand software die het mogelijk maakt om via de isdn kaart in de computer gesprekken op te nemen?
Verwijderd
Incorrect. Een van de beide partijen moeten op de hoogte zijn, dan mag het. Als een derde partij dus twee andere partijen opneemt, is verboden.Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 18:25:
Heb je gezocht?
En weet je dat je niet zomaar gesprekken mag opnemen?
Verwijderd
als je een gesprek naar je eigen huis opneemt is dat in principe toch dat een van beide partijen er vanaf weet?
je kan de isdn kanalen gewoon naar files dumpen, er zijn unix programmatjes om dat naar raw audio om te zetten.
je kan de isdn kanalen gewoon naar files dumpen, er zijn unix programmatjes om dat naar raw audio om te zetten.
Heb wel gezocht maar kwam alleen maar hardware tegen.
Het lijkt me dat je je eigen gesprekken wel mag opnemen. Of het ook rechtsgeldig is, is een ander verhaal.
Het lijkt me dat je je eigen gesprekken wel mag opnemen. Of het ook rechtsgeldig is, is een ander verhaal.
Verwijderd
Dus als ik op de hoogte ben dat ik wat opneem zelf (uiteraard), en de persoon aan de andere kant van de lijn die ik dus opneem niet, dan mag het .. lijkt me niet echt logischVerwijderd schreef op 04 August 2003 @ 18:28:
[...]
Incorrect. Een van de beide partijen moeten op de hoogte zijn, dan mag het. Als een derde partij dus twee andere partijen opneemt, is verboden.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 19:16 ]
misschien zit hier wat voor je tussen
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Incorrect ... Beide partijen moeten op de hoogte zijn ... Anders zou het voldoende zijn als alleen jij het weet ...Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 18:28:
[...]
Incorrect. Een van de beide partijen moeten op de hoogte zijn, dan mag het. Als een derde partij dus twee andere partijen opneemt, is verboden.
-
Verwijderd
en toch is het zo. met name journalisten maken daar veel gebruik van.Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 19:15:
[...]
Dus als ik op de hoogte ben dat ik wat opneem zelf (uiteraard), en de persoon aan de andere kant van de lijn die ik dus opneem niet, dan mag het .. lijkt me niet echt logisch
ik deed het ook wel eens als ik me moest melden bij de coordinator op de middelbare school. die man deugde niet, dus ik nam het gewoon op als het belangrijk was.
Verwijderd
nee hoorJuicy schreef op 04 August 2003 @ 19:47:
[...]
Incorrect ... Beide partijen moeten op de hoogte zijn ...
dat is idd voldoendeAnders zou het voldoende zijn als alleen jij het weet ...
misschien dat je je het beter kunt voorstellen als ik je zeg dat voor chat clients in principe dezelfde regel geldt. loggen mag altijd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 19:49 ]
Volgens mij is het nu niet zo relevant of het wel of niet mag (toch?) De vraag was of het mogelijk was.
Ja, het is mogelijk. Je hebt alleen wat extra hardware nodig. Zelf gebruik ik asterisk als locale pbx (telefooncentrale zeg maar). Deze kan o.a. binnengekomen gesprekken opslaan. (en nog een heleboel meer, denk aan VoIP, menu's achter je telefoonlijn, voicemail boxen)
Dit is echter niet echt software die je zomaar even kan configureren. Bereid je goed voor op ondoorzichtige fora, vol met telco-vaktaal (die voor een leek echt niet te volgen is). De documentatie van asterisk is geschreven door een stel ontzettende teckies (en daardoor niet meer te lezen voor een n00b) en het leerproces is enorm lang (in mijn geval wel tenminste, denk aan 2 maanden voordat ik een fatsoendelijk werkende config had).
Ben nu wel onwijs trots op mijn oude P2 400 Mhz met 256 MB die 2 externe lijnen beheerd en maximaal 60 concurrent gesprekken aan kan. (en dat alles op Debian met een load die zelden boven de 0.8 komt)
Ja, het is mogelijk. Je hebt alleen wat extra hardware nodig. Zelf gebruik ik asterisk als locale pbx (telefooncentrale zeg maar). Deze kan o.a. binnengekomen gesprekken opslaan. (en nog een heleboel meer, denk aan VoIP, menu's achter je telefoonlijn, voicemail boxen)
Dit is echter niet echt software die je zomaar even kan configureren. Bereid je goed voor op ondoorzichtige fora, vol met telco-vaktaal (die voor een leek echt niet te volgen is). De documentatie van asterisk is geschreven door een stel ontzettende teckies (en daardoor niet meer te lezen voor een n00b) en het leerproces is enorm lang (in mijn geval wel tenminste, denk aan 2 maanden voordat ik een fatsoendelijk werkende config had).
Ben nu wel onwijs trots op mijn oude P2 400 Mhz met 256 MB die 2 externe lijnen beheerd en maximaal 60 concurrent gesprekken aan kan. (en dat alles op Debian met een load die zelden boven de 0.8 komt)
edit:
een linkje is misschien wel handig: http://www.asterisk.org
een linkje is misschien wel handig: http://www.asterisk.org
[ Voor 5% gewijzigd door JaQ op 05-08-2003 03:20 ]
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Het is dus allemaal niet zo makkelijk als het lijkt....
Verwijderd
Het hoeft echt niet zo ingewikkelt hoor.
Kun je wel al gesprekken voeren met je pc?
Als dit het geval is dan is het opnemen nog maar een kleine stap.
Kun je wel al gesprekken voeren met je pc?
Als dit het geval is dan is het opnemen nog maar een kleine stap.
Gesprekken voeren via de pc vind ik eigenlijk niks.
Bel nu via een analoge isdn centrale en zou dit het liefste zo houden eigenlijk.
Bel nu via een analoge isdn centrale en zou dit het liefste zo houden eigenlijk.
Pagina: 1