[FX5600] TV-out werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik ben wat betreft nVidia een newbie, maar ik ben gewend dat het gewoon werkt, dus ik vroeg me af hoe het bij nVidia spullen werkt.

Ik heb dus een GF-FX5600 van Asus gekocht, en daarop heb ik een DVI-monitor en een TV via composiet aangesloten. Nu wil ik op mijn TV een film afspelen, gewoon met de mediaplayer. Dat werkt, maar op 1 ding na: Hij denkt dat m'n TV 4:3 is, terwijl het een breedbeeld is.

Waar vertel ik de driver dat ie een 16:9 signaal naar de TV moet pompen? (anamorphic heet dat geloof ik, maar jullie begrijpen het vast wel). Ik heb nu nml bij een 16:9 film twee extra zwarte balken en alles is dus horizontaal uitgerekt...

日本!🎌

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Is de film niet gewoon in 4:3 formaat opgenomen?

Verwijderd

probeer eens een verloopstuk s-video --> scart, das betere kwaliteit en je kunt er meer mee

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
thejoker80: Nee natuurlijk niet, dan moet ie twee zwarte balken links en rechten erbij verzinnen.

donkeytest: maakt niets uit, het beeld blijft horizontaal uitgerekt en bij 16:9 films blijft ie twee zwarte balken boven en onder erbij verzinnen...

Ik zal de driver gewoon moeten vertellen wat de verhouding van m'n TV is, een ander kabeltje kan dat niet, lijkt me.

/edit
Ohja, TVTool heb ik ook geprobeerd, maar die krijgt het voormekaar om het helemaal niet te laten werken. Dat is dus IMO ook geen goed prog. Zelfs niet na 8 versies.

[ Voor 20% gewijzigd door _Thanatos_ op 04-08-2003 18:40 ]

日本!🎌