Toon posts:

[DivX] Gordian Knot en OGG Vorbis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit natuurlijk eerst zelf geprobeerd op te lossen, vervolgens wat sites op het web bezocht, maar nog steeds kom ik er niet uit. Ik hoop dat iemand van jullie een oplossing heeft! :Y)

Met behulp van programma's als robot4rip en Gordian Knot wil ik een DVD'tje als DivX opslaan met Ogg Vorbis als audio-codec. Ik kom er echter niet helemaal uit. Als ik tweemaal Save & Encode heb gedaan in Gordian, kom ik uit bij het DivX Encoding Control Panel. Onderin zie ik de tabbladen DivX 5, Audio 1 en Audio 2. Bij Audio 2 staat geen bestand geselecteerd omdat ik maar 1 stream nodig heb. Bij Audio 1 staat het ogg-bestand geselecteerd dat via robot4rip werd gemaakt door BeSweet.

Nou staat er dus overal op het web dat ik de optie Just Mux moet activeren. Als ik dat doe, wordt het Audio 1-tabje echter blauw en volgens mij betekent dat dat er iets niet goed is (het tabblad waarop je opgeeft waar bepaalde externe programma's staan wordt immers ook blauw als Gordian ze niet kan vinden :)).

Maar welke optie ik ook kies: er zit geen geluid bij de film. Wie helpt me?

Thanks! :D

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Kijk eens op www.doom9.org. Daar staat heeeeeeeel veel over rippen en converteren uitgelegd. B)

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
Agent, daar ben ik natuurlijk geweest, maar daar staat dus alleen dat ik Just Mux moet aanzetten. Hoe en waarom wordt niet uitgelegd, evenals niet waarom het niet werkt! :)

Wie helpt me...? ;)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:41

Wildfire

Joy to the world!

"Just Mux" betekent dat het audiobestand zonder verdere postprocessing gewoon in de AVI wordt gezet. En dat wil je toch?

En als het niet werkt dan mix je achteraf toch gewoon met Nandub of AVIMux GUI de audio in de AVI?

[ Voor 33% gewijzigd door Wildfire op 04-08-2003 18:34 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Ik denk dat 't niet wil omdat Vorbis in AVI geen goed idee is. En Ogg Vorbis in AVI kan ongetwijfeld, maar is niet de bedoeling. :P. Ogg is een container, net als AVI. Als je die in AVI gooit dan ben je dus dubbelop bezig. Vandaar dat dat niet de bedoeling is. Vorbis, echter, is een audio codec, en dat zou theoretisch kunnen, ware het niet dat Vorbis altijd VBR audio is en de AVI container alleen CBR audio aankan (anders kun je nl. geen time via bitrate naar byteposition en dus AVI segment berekenen, en kun je dus niet exact seeken in je stream).

Kortom, je zult 't bij CBR mp3, AC3 of een andere CBR audio codec moeten houden... :).

Verwijderd

Als je ogg geluid en video wilt samenvoegen kan je idd moelijk gebruik gaan maken van .AVI bestanden maar hiervoor is ook iets speciaals ontwikkeld namelijk .OGM, zoek daar maar eens op bij google, zul je wel een hele boel over kunnen vinden.

Verder kan ik je vertellen dat je die .OGM bestanden heel makkelijk kan maken met VitrualDubMod dit is een aangepaste versie van het bekende programma VirtualDub met een hele boel extra features. OGM bestanden werken zoals .AVI dus dat is waarschijnlijk niets nieuws voor jou maar OGM bestanden kunnen ook subtitles en hoofdstukken enzo bevatten en natuurlijk ook zeer belangrijk, ze werken perfect samen met .OGG files dus het is zeker iets zeer handig en ik gebruik het nu ook ipv van .AVI en ik heb er geen slecht woord over te zeggen.

Ja kan het hier downloaden:

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=65889

En verder moet je enkel zien dat je de OGG voribs directshow filter hebt geinstaleerd en alles is in orde en je zou dan het bestand moeten kunnen afspelen.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm

Als ik een DivX maak dan kan ik gewoon OGG gebruiken hoor..werkt perfect! ( zit nu mijn Akira probeer rip te bekijken...en.....er zit geluid in. Oh je, ik maak gebruik van XviD

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/x.ligtvoet/Gspot.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door swampy op 13-08-2003 21:41 ]

There is no place like ::1

Pagina: 1