Eurodocsis en Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:47

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Topicstarter
Ik heb gezocht in de search maar niets gevonden wat op mijn probje lijkt.
Hetvolgende, na mijn verhuizing kreeg ik ipv Com21 een Motorola Eurodocsis modem in mijn maag gesplitst. Mijn Netwerkje (1 pc extra) wat perfectemundo werkte met Com21 deed nu nada.
Als ik probeer de internet verbinding te sharen dan krijg ik geen verbinding met internet meer met de foutmelding 678 als ik het goed heb. Helpdesk van Casema kan ik niet benaderen omdat ze netwerken niet ondersteunen.

In mijn pc zit een Faralon nic Intelbased
voor het netwerk een Realtekje

Op de client ook een Realtekje

PC 1 P3 500 256 G4 128 tv out Win XP pro (servertje)

PC 2 P3 600 128 Win XP pro

Ik heb alles nagelopen, maar ik zie het niet meer zitten. Alles begint toch met je internetverbindingsharen of zie ik het verkeerd? Als dat niet werkt wat is dan de oplossing?

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Verwijderd

Werkt Motorola niet vanuit je MAC adres? en heb je nu een andere netwerkkaart dan in het begin van je modem in gebruik?

Gooi anders even je hele netwerk er af en probeer te internetten vanaf je server, als dit werkt even netwerk herstellen, ik gebruik nooit verbinding delen, dus daarover kan ik niet veel zeggen.
Kan je even een ipadres toekennen aan de 2e pc, en de 2e nic in 1e pc ook, kijken of je hem kan pingen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
PC1-NIC naar PC2:
IP: 192.168.1.1
Subnet: 255.255.255.0

PC2:
IP: 192.168.1.2
Subnet: 255.255.255

en dan de pingen vanaf de ene naar de andere pc, lukt dit dan zit het toch in de internetverbindingsharen van microsoft.

Teminste zoals ik het lees draait het vanaf modem naar pc1 dan van pc1 naar pc2. Dus inet op pc1 moet werken of je gebruikt mischien verkeerde nic(naar pc2) om naar inet te gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 17:45 ]

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kijk eens op http://192.168.100.1 daar kan je info vinden over je instellingen enzo.

• Viking Kvinne

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Topicstarter
Als ik de share eraf gooi kan ik wel verbinden (VPN verbinding) Met share noppes

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Viking Kvinne

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Topicstarter
Raar maar waar , het werkt nu ! _/-\o_ Nadat ik vele combi's had uitgeprobeerd met de netwerkbridge aan en uit is dit de confi zoals het nu draait:

PC1 192.168.0.1
PC2 192 168.0.2

Netwerkbridge enabled

PC2 Netsetup gedraaid en voila !!!

Vraag mij niet waarom ik nu met gesharede internetverbinding nu ineens wel kan connecten :?

[ Voor 9% gewijzigd door Viking Kvinne op 05-08-2003 06:57 ]

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• Viking Kvinne

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Topicstarter
Toch ff een vraagje, hoe kan het dat je sommige pagina's niet te zien krijgt op de client-pc?
Voorbeeldje is www.adformatie.nl , die krijg ik/mijn vrouw niet te zien. Op de server (mijn pc) no problem, alles werkt daar naar behoren. Iedere site werkt goed maar op de client |:(
Het netwerk werkt naar behoren, de pc's zien elkaar en bestanden beheren op de client en server is geen probleem.

Dit is een oude vraag want ik had dat probleem al in de oude situatie. Daar had ik alles op auto ip verkrijgen en nu heb ik vaste ip en DNS adressen en werkt het nog niet. :?

Nic 1 > wanadoo/shared

Nic 2 IP 192.168.0.1
255.255.255.0
DNS 195.96.96.97
195.96.96.33

Client nic IP 192.168.0.2
255.255.255.0
Gateway 192.168.0.1
DNS 195.96.96.97
195.96.96.33

Of zit hier de fout ergens verscholen ? :?

BTW Dit was ook onder PC1 XP pro en Client Win98se (oude sit voor verhuizing met auto instellingen)

[ Voor 38% gewijzigd door Viking Kvinne op 05-08-2003 14:05 ]

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• Viking Kvinne

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Topicstarter
Klein Schopje 8)

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Verwijderd

Zet pakketgrootte eens op klein / MTU kleiner?
Zet de verbinding van het modem op 10mbps?

Site doet het hier ongeshared met EuroDocSis.

• Viking Kvinne

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Topicstarter
Het modem staat op 10mbps. maar het probleem deed zich ook voor met Com21 voor de verhuizing. Het werkt prima maar een enkele site wil gewoon niet werken op de client-pc. Ik zie geen activiteit bij het laadvenstertje maar de browser laat dan zien dat er 'DONE' staat linksonder met een blank scherm of het scherm van de vorige site.

Het is op zich geen ramp want dan kijkt ze ff op mijn bak naar die site maar ik vind het gewoon maf dat dit probje zich voordoet.

Waar stel ik de pakketgrootte in?

[ Voor 50% gewijzigd door Viking Kvinne op 06-08-2003 08:26 ]

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Verwijderd

MTU -> http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe

zie ook: Het grote 'Welke MTU heb jij?' topic

Pakketgrootte is de Win9x wijze van instellen van TCP/IP MTU pakketjes dacht ik uit mijn hoofd te weten... Voor NT/W2K/XP/2K+3 gebruik je bijv. TCP-Optimizer of direct de registry.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 18:28 ]

• Viking Kvinne

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Topicstarter
Ik kijk wel ff. dank in ieder geval. 8)

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Verwijderd

Hallo
ik heb Eurodocsis Motorola Cablemodemop mijn DC-202 xDSL / Cablerouter aangesloten. PC 1 kan wel naar Internet gaan, maar PC2 niet. Wie heeft daar een oplossing voor mij?

Mvgr, JetLi

• Viking Kvinne

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Topicstarter
Ik zie dat je nieuw bent dus ff wat richtlijnen. Gebruik de search en lees de FAQ. BTW Welkom en ik lijk nu op een MODje maar goed . Ik heb geen ervaring met routers al weet ik wel ongeveer wat ze doen. Stel je vraag duidelijk met welk OS je werkt en wat je al geprobeerd hebt. We zijn namelijk niet helderziend hier op GoT, maar we zullen proberen om je te helpen. :)
Probeer of pc2 via een nic 2 van pc1 op internet kan.(zonder Router)Zoals bij mij dus. Wel internet maar probjes met site's op pc 2 niet zo erg trouwens want het leeuwendeel gaat goed. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Viking Kvinne op 07-08-2003 18:17 ]

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Verwijderd

draai ff een update voor explorer dat hielp bij mij. Ik het het hier precies hetzelfde hier alleen meer pc's en het werkte meteen.

Verwijderd

Hallo
het is gelukt, ik heb dns server verkeerd ingevuld.

Mvgr, JetLi

• Viking Kvinne

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 22:08:
draai ff een update voor explorer dat hielp bij mij. Ik het het hier precies hetzelfde hier alleen meer pc's en het werkte meteen.
Is dat voor mij bedoeld of Jetli? 8)

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• Viking Kvinne

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Topicstarter
*Kick*

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• Viking Kvinne