Toon posts:

[virus]BackDoor-AMQ removal niet te vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
door wat gepruts ben ik geinfecteerd met dit virus (gechecked met online viruscan) dus ik ging zoeken op google naar removals maar ze zeggen allemaal dat je een bepaalde dat file moet hebben voor je virusscanner, maar hij schakelt mijn virusscanner steeds uit :( (gladiator)
amdq ook wel backdoor Beasty D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 17:43 ]

Verwijderd

GAV is al een paar maanden gediscontinued, niet handig om die nu nog te gebruiken..

Removal tools worden alleen gemaakt voor virussen die zich heel snel verspreiden, dus nu mag je eens zelf wat doen :P.

Het probleem is dat beastdoor nogal veel instellingen heeft..
Standaard heeft de server svchost.exe en zit die in de windowsdirectory.

Let op: Keylogger aanwezig.

Je zal dus eerst even zelf moeten kijken naar de processes en in de windows directory..
Kijk ook in je system(32) directory, in een van die _moet_ hij zitten, kijk desnoods naar de creation date e.d.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

www.iarsn.com -> Taskinfo grijpen en het virus-process killen (kans dat ie in de task manager niet voorkomt). Daarna de services lijst nakijken en de service op disabled zetten (indien er een is). Daarna virusscanner starten en slopen die hap.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:40
Zet je image van vorige week terug nadat je een backup gemaakt heb van je documenten...

Als je dat heb gedaan een goede virusscanner aanschaffen, immers zou zoiets niet mogen.

Handmatig verwijderen kan wel, maar als je er niet super veel vanaf weet blijft de helft hangen, en weet jij veel wat voor rotzooi die dingen achter laten.

Verwijderd

Wat een onzin, mensen geven veel te makkelijk op imho.
Als je gaat formatten nadat de helft van je systemfiles kwijt zijn ok, maar voor zoiets...

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 18:34:
Als je gaat formatten nadat de helft van je systemfiles kwijt zijn ok, maar voor zoiets...
waar lees jij dan dat ze zeggen dat ze moeten formatteren :?
ik zie dat niet B)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

chucky666 schreef op 04 August 2003 @ 18:36:
[...]

waar lees jij dan dat ze zeggen dat ze moeten formatteren :?
ik zie dat niet B)
Zet je image van vorige week terug nadat je een backup gemaakt heb van je documenten...
Dat komt op hetzelfde neer imo.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:40
Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 18:34:
Image terugzetten is niet formatteren hoor, het is gewoon je systeem een weekje terugzetten naar een moment dat alles prima werkte :)

Dat kost je minder tijd dan alles scannen, handmatig verwijderen en dan maar hopen dat er geen key-logger achter gebleven is...

Als ik al een virus krijg *nog nooit gehad in 6 jaar tijd, wat doe ik fout?* dan zou ik daarna mijn windows installatie nooit meer vertrouwen...
Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 18:38:
[...]

[...]

Dat komt op hetzelfde neer imo.
nee, een format kost je vel tijd, drivers, alles opnieuw installeren, al je tooltjes en office, instellingen en wat al niet meer... een image terugzetten kost je bijna geen tijd, enkel de documenten die tussentijds zijn veranderd moet je backuppen *en niet gelijk terugzetten, eerst scannen met een goede virusscanner voordat je alles terugzet.

[ Voor 28% gewijzigd door Icey op 04-08-2003 18:41 ]

Verwijderd

Ik weet wel wat een image terugzetten is hoor, maar ik vind het evengoed overdreven.

Zolang je niet door meerdere virussen geïnfecteerd bent is de schade, zeker in dit geval, te repareren.

Als ie nou door Gruel was geïnfecteerd dan zou ik het ook aanraden, maar nu niet.

Misschien is image restoren nu wel sneller, maar je leert meer als je eens de moeite neemt een virus te verwijderen, en je wil ook niet elke keer dat je een virus hebt opnieuw een image erop gooien.

Daarnaast is geen enkele AV heilig, dus het kan altijd nog eens voorkomen, zeker nu je ziet dat er een aantal virussen toch redelijk rap aan het verspreiden zijn en de helft van de AV's al detectie heeft..

Achja, het blijft een keuze.
Pagina: 1