Toon posts:

[DOS] PCTCP Netwerk opbouwen, packet driver probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een laptop mod(laptop als fotolijstje), dit doe ik met een 386.

Ik heb een "Ethernet Pocket LAN" netwerkkaart, dit is een netwerkkaart voor aan je printerpoort.
Ik heb een probleem met het draaien van de drivers, de drivers zouden moetten werken want ik heb 2 offischele floppy's, en er staat vedder nergens een merkje of serienummer dus kan niet op internet zoeken naar het kaartje.

Ik moet 2 dingen doen om het kaartje werkend te krijgen(hij werkt, 100% zeker van):
• Driver installeren, zodat hij de netwerkkaart kan zien
• NE2000 Driver installeren

Ik krijg de 1e driver niet aan de praat, er zitten verschillende drivers op die floppy, o.a. deze:
code:
1
2
3
NDIS
NETWARE
PKTDRV

In de pktdrv dir staat een readme file, oa dit staat er in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
December 1992
FTP PC/TCP Installation
for
Ethernet Pocket LAN Adapter

Files:
EPLAPD.SYS
EPLAPD.COM (doen bijde het zelfde, 1 voor config.sys andere 
kan je via commandline laden)

[knip]
METHOD 2:
If you use trhe EPLAPD.COM program, follow the procedure below:

1. Execute the EPLAPD.COM as follows:
    >EPLAPD <packet_int_no>

2. Execute ETHDRV.EXE device driver program (proviced by FTP)

You are now ready yo use FTP's PC/TCP.

Notes:

<packet_int_no> is the software interrupt vector number used by the 
                 packed driver program, witch can be from 96 to 128.

Ik las ergens in een andere readme(van netware) dat standaard 98 wordt gebruikt. Dus ik start het progje via dat commando, krijg ik een fout als:
code:
1
2
Packet Driver for Pocket LAN Adapter, V3,36
Adapter not found, or AC adapter power is off.

Dus ik ga naar de PCTCP dir op de 2e floppy, daar staat een peapd.com, zelfde readme(bijna dan), krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Packet driver for General Advanced Ethernet LAN V2.00 (940621)
Conforming to PC/FTP Packet Driver Spec. v1.08

Packet driver loaded at segment 1172

General Advanced Ethernet Pocket Driver Initializing ..... Fail.

PEA HARDWARE FAILS TO RESPOND
*** Packet driver failed to initialize the board ***

Zo zijn er nog een paar andere programmatjes, maar ik blijf de fout krijgen dat het niet werkt, of het geheugen buffer op de pocketlan niet leeg is.

Ter informatie:
• Er staat zowel buitenop als binnenin(ja ik heb hem open gehad) de PocketLAN geen FCC id of iets waardat je info mee kan opzoeken op internet.

• In alle readme's staat GEEN info over hoe het merk zou moetten heten. Ze hebben het wel veel over FTP, en PCTCP, is er een kans dat de merknaam FTP is? Omdat ik ergens zag .......u can use FTP's........, dus het zou een merk kunnen zijn. Alleen dat zoekt zo moeilijk, FTP = File Transfer Protocol, dus google kent alleen dat :(

• Pocket LAN is ongeveer uit einde 1992, dus meer dan 12 jaar oud.

• Ik heb een plaatje voor als iemand het ding _mischien_ kent.
Afbeeldingslocatie: http://zooi.kingofdos.com/got/pocket-lan-pic01.jpg

• de PockerLAN vraagt 12v @ 500mA, ik heb een voeding van 12v @ 500mA er aan gehangen, ik zal wel even zoeken naar de offischele voeding, maar mijn voedinkje werkt(is van mijn plasmabol, en die doet het nogsteeds).

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:59

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Misschien is 'ie wel kaduuk ?

Heb je de Paralelle poort wel op Standaard (dus geen EPP/ECP) staan? Die oude meuk kent meestal nog geen bi-directionele poorten (gebruikt de Status lijnen voor retourdata). Anders denk ik toch einde oefening....

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
DaRealRenzel schreef op 04 augustus 2003 @ 17:36:
Misschien is 'ie wel kaduuk ?

Heb je de Paralelle poort wel op Standaard (dus geen EPP/ECP) staan? Die oude meuk kent meestal nog geen bi-directionele poorten (gebruikt de Status lijnen voor retourdata). Anders denk ik toch einde oefening....
Het is op een oude(1992 -> Toshiba T1850C) laptop, in de bios(hoeverre je het bios wil noemen) kan ik kiezen voor "Output" en "Bi-Directioneel".

Ik weet zeker dat hij werkt, was nooit gebruikt nieuw uit doos(ook merkloos), alleen doos ben ik al 2 jaar kwijt. En ik wou heb vandaag voor het eerst gaan gebruiken.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
en als je nou die eplapd.sys file laad vanuit je config.sys i.p.v. vanaf de command line? werkt het dan wel of moet je bij die eplapd.sys ook packet_int_no>. als ik het zo lees niet, dus dat zou kunnen betekenen dat hij die zelf wel invult neem ik aan... en hij zal wel op bi-directioneel moeten toch?

• ElbY
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-05 18:38
Eej je heb wel mooi een packet driver, maar zover als ik lees heb je geen tcp/ip stack.
Deze moet je voor de DOS-omgeving kopen. Vanaf Windows3.1 heeft MickeySoft deze gratis erbij gedaan, maar voor DOS moet je echt gaan kijken bij derden (dus niet MickeySoft), en dat kost dus geld.

Wil je kijken of de adapter echt werkt, gebruik dan oude sniffer tools die vast nog wel op internet te bespeuren zijn (zijn FTPs van diverse universiteiten)
Deze maken dikwijls gebruik van de packetdriver (en die kosten nada).

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ElbY schreef op 04 augustus 2003 @ 21:44:
Eej je heb wel mooi een packet driver, maar zover als ik lees heb je geen tcp/ip stack.
Deze moet je voor de DOS-omgeving kopen. Vanaf Windows3.1 heeft MickeySoft deze gratis erbij gedaan, maar voor DOS moet je echt gaan kijken bij derden (dus niet MickeySoft), en dat kost dus geld.

Wil je kijken of de adapter echt werkt, gebruik dan oude sniffer tools die vast nog wel op internet te bespeuren zijn (zijn FTPs van diverse universiteiten)
Deze maken dikwijls gebruik van de packetdriver (en die kosten nada).
de tcp/ip stack voor dos is gratis, jawel gratis en legaal, te downloaden vanaf de microsoft ftp server als ik me niet vergis.

* Erkens gaat ff linkjes zoeken :P

edit:
op deze site staan instructies en links naar de files:
http://www.wown.com/j_helmig/doscltcp.htm

[ Voor 8% gewijzigd door Erkens op 04-08-2003 21:51 ]

• ElbY
en dat is gebaseerd op packet driver?

Volgens mij is dat gebaseerd op NDIS, maar ik kan het verkeerd hebben.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ElbY schreef op 04 August 2003 @ 21:50:
en dat is gebaseerd op packet driver?

Volgens mij is dat gebaseerd op NDIS, maar ik kan het verkeerd hebben.
shit, das waar ook :X

maar zijn er geen NDIS drivers dan?

wellicht dat je ze van deze kunt proberen :)
of deze: http://www.network-drivers.com/drivers/56/56960.htm

[ Voor 31% gewijzigd door Erkens op 04-08-2003 22:01 ]

• ElbY
true,
kheb vroeger met zulke devices van D-Link moeten werken.
Qua karkas zijn zijn idem aan D-Link, qua binnenwerk misschien ook.

Vaak worden zulke producten geOEMd.

direct link: ftp://ftp.dlink.co.uk/pub/adapters/

kijk voor de DE-600 en de DE-620

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, is al een stapje vedder DENK ik.

Ik zie een X aantal directory's, een NDIS dir, om NDIS te installeren moet ik kiezen op wat ik het wil installeren, WAT moet ik daar kiezen? MS Lan Manager? Of iets anders?
Het is de bedoeling dat het uiteindelijk draait in een Windows netwerk, en dat hij daarnaartoe kan verbinden. Ik wil een connectie kunnen leggen naar een andere pc met b.v. een FTP Server. Ik moet namelijk iedere minut ofzo een bestand gaan downloaden.

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 10:01

hbokh

Unox: the worst OS!

Probeer Bart's Network Boot Disk eens

http://www.nu2.nu/bootdisk/network/

met de D-Link DE-620CT Ethernet Pocket LAN Adapter (de620.cab (10KB)) als driver en vertel hoever je er mee komt...
Extreem toffe tool!!

This is my sick nature.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als ik het zo lees dan moet je eerst eens drivers laden om uberhaupt die netwerkkaart aan te kunnen spreken. Pas daarna kun je met packet drivers, NDIS, TCP/IP of wat je maar wilt aan de gang...
Dus heb je ook een driver diskette bij dat ding want anders wordt het echt puzzelen...

Verwijderd

Topicstarter
blender schreef op 04 August 2003 @ 23:51:
Als ik het zo lees dan moet je eerst eens drivers laden om uberhaupt die netwerkkaart aan te kunnen spreken. Pas daarna kun je met packet drivers, NDIS, TCP/IP of wat je maar wilt aan de gang...
Dus heb je ook een driver diskette bij dat ding want anders wordt het echt puzzelen...
Dat zijn die D-Link drivers dus, daarbij zitten de drivers, die kan ik niet connecten omdat hij altijd fout geeft dat hij de PocketLAN niet kan vinden.
hbokh schreef op 04 August 2003 @ 23:39:
Probeer Bart's Network Boot Disk eens

http://www.nu2.nu/bootdisk/network/

met de D-Link DE-620CT Ethernet Pocket LAN Adapter (de620.cab (10KB)) als driver en vertel hoever je er mee komt...
Extreem toffe tool!!
Gelijk proberen, zo meer.

[edit1]
Bootdisk created, loading.....

Op de ramdrive(Q:) is nog 2mb vrij. En hij blijft problemen geven bij het uitpaken van modboot.cab in de \bin\ dir.
Na het geheel starten ZONDER emm386 werkt het al iets beter, krijg de vraag om netwerk te starten.

code:
1
2
3
4
ERROR: Error creating destinatio file q:\net\net.exe from cabinet file msclient.cab
UNPACK: Error while unpacking "a:\lib\msclient.cab"
MSNET: aborted...
Druk op een toets om vedder te gaan . . .

Nog 2mb vrij, dus ik even msclient opnieuw gedownload, en getest maar dat mag geen verschil maken.

Wat kan ik vedder proberen om dit draaiend te krijgen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 01:30 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 August 2003 @ 00:49:
Wat kan ik vedder proberen om dit draaiend te krijgen?
http://www.wown.com/j_helmig/dosclien.htm

je moet echt TCP/IP hebben? wat dat trekt namelijk behoorlijk wat geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
je moet echt TCP/IP hebben? wat dat trekt namelijk behoorlijk wat geheugen.
nee dat hoeft niet persee, netbeui is ook goed, of iets anders. Zolang ik maar verbinding kan maken met een andere Windows computer zonder veel software op de Windows pc te zetten.
Ik wil namelijk wat stats enzo laten zien op de laptop, daarvoor moet ik wel een connectie hebben. De stats zijn b.v. een data get van mijn router(snelheden, hoeveel traffic), en een get vanaf mijn pc, hoeveel ik download enzo.
Ook wou ik gameserver stats maken, dat ik zie hoeveel man online op een gameserver.
Al deze informatie kan ook vanaf mijn webservertje komen, deze heeft php en ftp, hier zou ik ook een connectie naartoe kunnen maken, dat is voldoende.

Zolang ik maar met QBasic op de andere pc kan komen, dus b.v. een schijf mounten(alla subst een schijf mount aan een dir). Dan is het voldoende om een txt in te lezen.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Dan zou het moeten kunnen via de netbeui zooi zoals die op die site staan, mits je NDIS driver het doet uiteraard :)

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 05 August 2003 @ 11:45:
Dan zou het moeten kunnen via de netbeui zooi zoals die op die site staan, mits je NDIS driver het doet uiteraard :)
Oke, andere adapter doet wonderen :)
Nu kijken of ik die floppy werkend krijg, dat is namelijk wel zo makkelijk :)
Ik heb de offischele floppy gebruikt voor installatie, daarop staat ook een NDIS, maar om die te installeren, weet niet eens hoe :+
Maar ik ga die floppy even op hdd installeren, dan test ik wel via die weg.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt er nou wel erg gek van, ik heb een halve driverfloppy, vedder heb ik niet veel. Ik heb vanaf deze site dus alles gehaald, en dan mijn driverfloppy. Hij kent mijn driverfloppy dus niet. Nou heb ik hem geinstalleerd als 3Com Etherlink 3, alleen nou moet ik de config.sys en protocol.ini weer goed krijgen voor die kaart, alleen dat wil niet echt.

Overigens wordt de Packet Driver voor Pocket LAN wel goed geladen nou.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 17:16 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 augustus 2003 @ 17:15:
Ik wordt er nou wel erg gek van, ik heb een halve driverfloppy, vedder heb ik niet veel. Ik heb vanaf deze site dus alles gehaald, en dan mijn driverfloppy. Hij kent mijn driverfloppy dus niet. Nou heb ik hem geinstalleerd als 3Com Etherlink 3, alleen nou moet ik de config.sys en protocol.ini weer goed krijgen voor die kaart, alleen dat wil niet echt.

Overigens wordt de Packet Driver voor Pocket LAN wel goed geladen nou.
je hebt die packet driver NIET nodig, je moet de NDIS driver pakken als ik me niet vergis :)

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 05 augustus 2003 @ 17:17:
[...]

je hebt die packet driver NIET nodig, je moet de NDIS driver pakken als ik me niet vergis :)
Ahh, kijk dat scheelt, nu werkt hij :)
Is wel even ge!@#$, maar dan heb ik nou NetBEUI draaien op mijn laptop, vedder hangt hij nog alleen aan een andere pc(Win98 bak), maar binnekort even een routertje kopen, dan de server en mn laptop er aan hangen.

Bedankt alle! 8)
Pagina: 1