Ik ben bezig met een laptop mod(laptop als fotolijstje), dit doe ik met een 386.
Ik heb een "Ethernet Pocket LAN" netwerkkaart, dit is een netwerkkaart voor aan je printerpoort.
Ik heb een probleem met het draaien van de drivers, de drivers zouden moetten werken want ik heb 2 offischele floppy's, en er staat vedder nergens een merkje of serienummer dus kan niet op internet zoeken naar het kaartje.
Ik moet 2 dingen doen om het kaartje werkend te krijgen(hij werkt, 100% zeker van):
• Driver installeren, zodat hij de netwerkkaart kan zien
• NE2000 Driver installeren
Ik krijg de 1e driver niet aan de praat, er zitten verschillende drivers op die floppy, o.a. deze:
In de pktdrv dir staat een readme file, oa dit staat er in:
Ik las ergens in een andere readme(van netware) dat standaard 98 wordt gebruikt. Dus ik start het progje via dat commando, krijg ik een fout als:
Dus ik ga naar de PCTCP dir op de 2e floppy, daar staat een peapd.com, zelfde readme(bijna dan), krijg ik dit:
Zo zijn er nog een paar andere programmatjes, maar ik blijf de fout krijgen dat het niet werkt, of het geheugen buffer op de pocketlan niet leeg is.
Ter informatie:
• Er staat zowel buitenop als binnenin(ja ik heb hem open gehad) de PocketLAN geen FCC id of iets waardat je info mee kan opzoeken op internet.
• In alle readme's staat GEEN info over hoe het merk zou moetten heten. Ze hebben het wel veel over FTP, en PCTCP, is er een kans dat de merknaam FTP is? Omdat ik ergens zag .......u can use FTP's........, dus het zou een merk kunnen zijn. Alleen dat zoekt zo moeilijk, FTP = File Transfer Protocol, dus google kent alleen dat
• Pocket LAN is ongeveer uit einde 1992, dus meer dan 12 jaar oud.
• Ik heb een plaatje voor als iemand het ding _mischien_ kent.

• de PockerLAN vraagt 12v @ 500mA, ik heb een voeding van 12v @ 500mA er aan gehangen, ik zal wel even zoeken naar de offischele voeding, maar mijn voedinkje werkt(is van mijn plasmabol, en die doet het nogsteeds).
Ik heb een "Ethernet Pocket LAN" netwerkkaart, dit is een netwerkkaart voor aan je printerpoort.
Ik heb een probleem met het draaien van de drivers, de drivers zouden moetten werken want ik heb 2 offischele floppy's, en er staat vedder nergens een merkje of serienummer dus kan niet op internet zoeken naar het kaartje.
Ik moet 2 dingen doen om het kaartje werkend te krijgen(hij werkt, 100% zeker van):
• Driver installeren, zodat hij de netwerkkaart kan zien
• NE2000 Driver installeren
Ik krijg de 1e driver niet aan de praat, er zitten verschillende drivers op die floppy, o.a. deze:
code:
1
2
3
| NDIS NETWARE PKTDRV |
In de pktdrv dir staat een readme file, oa dit staat er in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| December 1992
FTP PC/TCP Installation
for
Ethernet Pocket LAN Adapter
Files:
EPLAPD.SYS
EPLAPD.COM (doen bijde het zelfde, 1 voor config.sys andere
kan je via commandline laden)
[knip]
METHOD 2:
If you use trhe EPLAPD.COM program, follow the procedure below:
1. Execute the EPLAPD.COM as follows:
>EPLAPD <packet_int_no>
2. Execute ETHDRV.EXE device driver program (proviced by FTP)
You are now ready yo use FTP's PC/TCP.
Notes:
<packet_int_no> is the software interrupt vector number used by the
packed driver program, witch can be from 96 to 128. |
Ik las ergens in een andere readme(van netware) dat standaard 98 wordt gebruikt. Dus ik start het progje via dat commando, krijg ik een fout als:
code:
1
2
| Packet Driver for Pocket LAN Adapter, V3,36 Adapter not found, or AC adapter power is off. |
Dus ik ga naar de PCTCP dir op de 2e floppy, daar staat een peapd.com, zelfde readme(bijna dan), krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Packet driver for General Advanced Ethernet LAN V2.00 (940621) Conforming to PC/FTP Packet Driver Spec. v1.08 Packet driver loaded at segment 1172 General Advanced Ethernet Pocket Driver Initializing ..... Fail. PEA HARDWARE FAILS TO RESPOND *** Packet driver failed to initialize the board *** |
Zo zijn er nog een paar andere programmatjes, maar ik blijf de fout krijgen dat het niet werkt, of het geheugen buffer op de pocketlan niet leeg is.
Ter informatie:
• Er staat zowel buitenop als binnenin(ja ik heb hem open gehad) de PocketLAN geen FCC id of iets waardat je info mee kan opzoeken op internet.
• In alle readme's staat GEEN info over hoe het merk zou moetten heten. Ze hebben het wel veel over FTP, en PCTCP, is er een kans dat de merknaam FTP is? Omdat ik ergens zag .......u can use FTP's........, dus het zou een merk kunnen zijn. Alleen dat zoekt zo moeilijk, FTP = File Transfer Protocol, dus google kent alleen dat
• Pocket LAN is ongeveer uit einde 1992, dus meer dan 12 jaar oud.
• Ik heb een plaatje voor als iemand het ding _mischien_ kent.

• de PockerLAN vraagt 12v @ 500mA, ik heb een voeding van 12v @ 500mA er aan gehangen, ik zal wel even zoeken naar de offischele voeding, maar mijn voedinkje werkt(is van mijn plasmabol, en die doet het nogsteeds).