Domein forwarden met domein zichtbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• libralion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05-2005
Hallo,
Ik heb een com domein met een aantal pagina's. Nu heeft mijn hosting provider een nl domein aangevraagd voor me en dat wil ik naar een aantal van die pagina's laten wijzen, maar zo, dat de nl domeinnaam zichtbaar blijft en dan de subnaam van de pagina erachter. Dus bv. bla.com/blew.htm wordt dan kla.nl/blew.htm
Mijn provider heeft daar problemen mee. Ja hij weet niet hoe hij dat moet doen.
Volgens mij moet het toch niet zo moeilijk zijn.
Kan iemand me helder uitleggen hoe dat moet?
En liever geen flauwe grappen. Ik zit er maar mooi mee. :(

The real power behind whatever success I have now was something I found within myself -- something that's in all of us, I think, a little piece of God just waiting to be discovered. Tina Turner

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Als je hosting hebt bij je domeinenboer dan moet dat geen probleem zijn. Gewoon een virtualserver aanmaken voor je .com en de dns records van je .com laten verander zodat ie naar je hostingprovider verwijst.

/dev/null

Verwijderd

Mjah ten eerste een hoster met clue zoeken en ten tweede is dit echt onwijs basic Apache/IIS. Met apache hoeft ie alleen de documentroot van de betreffende virtualserver aan te passen....

Zeker Cobalt?

• libralion
Hallo,
Wat ik begrijp is, dat het forwarden geen probleem is, maar dat de forward niet op de indexpagina moet uitkomen van het com domein, maar op de indexpagina van die onderliggende pagina's, die dan dus de nl domeinnaam krijgen en ook zichtbaar zijn.
Dus www.libralion.com en www.libralion.com/sarah.htm en dan moet die laatste dus www.sarah-brightman.nl worden en daar ook naar verwijzen en ook zichtbaar zijn. Mijn provider zegt, dat hij niet weet, hoe hij dat moet doen. Als hij forward komt die uit op de indexpagina en dat is dan de www.libralion.com.
Hoe moet hij het nu doen om dus de www.sarah-brightman.nl te laten verwijzen naar: www.libralion.com/sarah.htm en dan ook nog zo, dat alleen www.sarah-brightman.nl zichtbaar is? En ook de mogelijkheid om de subpagina's zo te zien?
Dus dat www.libralion.com/sarahphotos.htm wordt: www.sarah-brightman.nl/sarahphotos.htm
Ik hoop dat iemand ons kan helpen.

[ Voor 26% gewijzigd door libralion op 04-08-2003 20:21 ]

The real power behind whatever success I have now was something I found within myself -- something that's in all of us, I think, a little piece of God just waiting to be discovered. Tina Turner

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:44
Dit is toch niet zo makkelijk als wat jullie voorstellen. Mijn eerste idee is mod_redirect bij Apache bekijken

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Het is inderdaad niet in een paar seconde te regelen. Maar het is niet onmogelijk.
Je kan een Vhost maken en daar bijvoorbeeld een php script inzetten die bij alle pagina's die opgeroepen worden geladen wordt.
Het is vrij simpel op te lossen door geen bestanden in je documentroot te zetten.
In de Vhost een 404 pagina in te stellen die uit komt op bijvoorbeeld een PHP-script die de _SERVER["REQUEST_URI"] (of referer, ik weet niet hoe de server reageert op een 404 in dit geval) achter het andere domein plakt en deze opent door header("Location: http://www.php.net/");

Dus je hebt bla.com/test.php?action=iets wat moet worden ploep.com/test.php?action=iets
Deze file bestaat niet in de Vhost van bla.com waardoor je een 404 krijgt.
De 404 pagina pakt vervolgens de request_uri of de referer en plakt die achter ploep.com.
De nieuwe URL wordt met header("Location: " . $new_URI"); geladen.

<EDIT>
Dit is alleen wanneer het niet op de zelfde server draait.
Anders kan je simpel een allias in je apache Vhost zetten.
</EDIT>

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 20:27 ]

• libralion
Ok ik geef dit door aan mijn provider. Ik begrijp, dat hij dan een soort script moet schrijven. Kan iemand me zeggen, waar ik zo'n script kan vinden of is er misschien iemand die me daarmee kan helpen? En dan bedoel ik die "rewrite rule". Hoe schrijven we die?
Mijn email is:
webmaster@libralion.com
En al hardstikke bedankt voor deze antwoorden!

[ Voor 11% gewijzigd door libralion op 04-08-2003 20:39 ]

• DiedX
hmmz. Heb je zelf al gezocht?

• libralion
Ja maar ik heb er geen verstand van. Ik vond deze pagina en daar moet volgens mij wel wat opstaan, maar hoe of wat?
http://uk.php.net/manual/nl/index.php

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

tja, maak het je hoster en jezelf makkelijker, en maak van je sarah pagina's (voorbeeld of niet maakt niet uit) gewoon normale pagina's in een subdir... dus ipc domein.com/sarah.htm gewoon domein.com/sarah/index.htm, dan kun je wel met mod_rewrite alle domein.com/sarah als sarah.nl ophalen...

• libralion
Hallo Kippenijzer, Ik denk dat dat nog de beste en eenvoudigste oplossing is. Hardstikke bedankt! Ik weet niet of ik daar veel voor moet veranderen, maar ik denk dat dat wel meevalt. Nogmaals allemaal bedankt!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Je kan ook je domainname naar de andere laten doorsturen via CNAME in de DNS

[hier stond onzin]

[ Voor 13% gewijzigd door I_stealth_I op 04-08-2003 22:06 ]

/dev/null

• DiedX
I_Stealth_I schreef op 04 August 2003 @ 22:01:
Je kan ook je domainname naar de andere laten doorsturen via CNAME in de DNS

[hier stond onzin]
Staat nog steeds onzin, want dat is de functie niet van een redirect.

Pagina: 1