Toon posts:

Internet everywhere of o2/T-mobile + gratis ISP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

hier even mijn 1e post op dit zeer leerzame forum:

binnenkort ga ik in R'dam op kamers, maar ik heb daar geen beschikking over een vaste telefoon: ik dacht erover om nu via GPRS (via evt. bluetooth) te gaan internetten, daarmee bedoel ik vooral msn'en, surfen íets minder, maar niet veel minder dan msn'en..

Nu zag ik dat ik met 't Internet everywhere pakket van KPN eigenlijk zo goed als "klaar" ben, klopt dit? Is KPN hierbij 'n soort ISP, die je ook 'n mailadres enzo aanbiedt, want dat lijkt me sterk !
want bij xs4all hebben ze 'n abonnement dat alleen icm Internet Everywhere werkt, hoe zit dit dan?

nu zie ik dat bij o2 (m'n huidige gsm provider) en t-mobile eveneens een interessant GPRS tarief wordt gevoerd, maar dan zit er ook een aantrekkelijker GSM-abo bij (lees: goedkopere, mooie telefoons en lagere kosten)

als ik nu bij o2 blijf, of overstap naar T-mobile.. kan ik dan gewoon 'n gratis Internet account (zonnet/hccnet of heeft iemand 'n betere suggestie??) aanvragen en dan via GPRS internetten??

alvast heeel erg bedankt voor jullie hulp 8)7

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ben wel benieuwd hoeveel jij MSNt/surft dan... GPRS wordt wel goedkoper maar in vergelijking met surfen via ADSL of kabel betaal je je helemaal scheel natuurlijk.

(om over de snelheid nog maar te zwijgen..., vind het net acceptabel om soms ff wat email te lezen maar surfen, no way, maar goed, misschien ben ik wel verwend :))

Verwijderd

Topicstarter
ik moet waarschijnlijk (....) m'n surfgedrag aanpassen aan de "nieuwe" middelen, dus het 24/7 gedrag zal eruit moeten....
denk aan 2 à 3 uur msn'en en gem. 2 uur surfen per dag (4 à 5 dagen/week), dus het is niet zo heel veel blijkbaar..... ik las nl. dat GPRS voor msn een hele verbetering is tov mobiel inbellen...

• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
ik zou toch eerder voor een kabel of adsl aansluiting gaan, volgens mij is dat gprs veel duurder (helemaal als je uren per dag achter je pc zit). En de snelheid is ook nog eens bagger!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:40

Stewie!

Keen must die!

Lol, maar 2 tot 3 uur via gprs op inet
Je betaald flink per kilobyte he :)
Neem dan adsl lite (25 euro) stukkkkkken goedkoper

btw, frankkanse, t-mobile is geen hel, werken hele aardige mensen (als je je contract wilt verlengen)

Verwijderd

Topicstarter
"Lol, maar 2 tot 3 uur via gprs op inet
Je betaald flink per kilobyte he "

dat snap ik in veel advertenties niet "je betaald niet voor je verbinding met internet, maar voor de data die je binnenhaalt", is 't dus echt gewoon "site laden (betalen)-site geladen/bekijken (niet betalen?)"

adsl is niet echt 'n optie, daar volgens mij de telefoonlijn bij m'n huisbazen zit en ik eigenlijk in de garage van 'n drive-in woning zit....

dit is wel een van de fora waar mensen snel (en ook zinnig :-D ) reply's posten (dit is dus GEEN oproep tot allemaal "bumps", voor de duidelijkheid)

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:26
Mijn ervaring met GPRS zijn goed, maar duur!!
Zo'n 2 keer in de week ben ik zo'n half uur tot een uur via GPRS on-line
Gemiddeld haal ik dan per keer zo'n 2 a 3 MB aan data binnen. (ja +verzenden)

En dan hou ik zeer zeker rekening met het data verbruik.
Zo zit ik regelmatig bij de "stop knop" om niet alle niet belangrijke plaatjes te laden, pop-ups (dure data via GPRS) worden allemaal geblokt.

Ik zit nu nog bij Orange (wat ik een goede provider vind) en betaal daar 3 euro per MB. (de eerste 2 mb zijn gratis)
2,5Mb * 3 euro = 7,5 euro per sessie van om en na bij een half uur

[VOORBEELD, getallen kunnen heel goed anders uitvallen]
Als jij zo'n 3 uur per dag wilt internetten met bijvoorbeeld O2 GPRS (=1,5euro per Mb) gaat het je ongeveer dit kosten:
6Mb per uur * 1,5 euro = 9 euro per uur (waarschijnlijk hoger data verbruik!!!)
2,5 uur per 5 dagen in de week = 12,5 uur per week
toch gouw zo'n 100 euro per week

Als ik jou was zou ik een andere mannier zoeken!!
Pagina: 1