ik heb het spel motocross madness nu al 2 jaar, en het heeft altijd goed gewerkt, ook onder windows xp. toen ik het vandaag weer installeerde kreeg ik een fout, wanneer het spel opstarte. je zag wel het microsoft en rainbox logo, en ook het opstartplaatje. daarna keert hij terug naar windows, zonder een foutmelding te geven. als je in de dir kijkt, word er wel een errolog.txt aangemaakt:
"MCM2 caused an Access Violation in module MCM2.EXE at 001b:0044c468.
Exception handler called in main thread.
Error occurred at 8/4/2003 15:29:56.
D:\Spellen\MM2\MCM2.EXE, run by Paul Rütter.
1 processor(s), type 586.
256 MBytes physical memory.
Read from location 00000000 caused an access violation."
ik weet dat dit een bekend probleem is, (in de got search staan 3 soortgelijke topics). Daarin staat dat het waarschijnlijk aan de video drivers ligt, wat naar mijn meing ook het geval is. maar de drivers die ik gebruikte toen het spel het nog wel goed deed onder xp, heb ik nu ook erop gezet, maar het werkt nog steeds niet.
de volgende video drivers heb ik gebruikt: (ik heb een asus riva tnt2 pro 32mb)
- native xp drivers
- detonater drivers (volgens mij fx kan dat?)
- oude asus drivers werkte niet meer (alleen op w98, rev 2.26)
- nieuwe asus drivers, van de site (31.40h)
ook heb ik vandaag de nieuwe directx 9.0b erop gezet, maar geen verschil.
ik heb ook in de windows KB gekeken, maar niets gevonden. de officiele site heeft ook niet geholpen. ik heb het spel bij een vriend geinstalleerd (in xp), daar deed ie het wel met een GF 2. het is dus puur een driver probleem.
ik zit erover te denken een dualboot met windows 98 te doen, omdat ik daar de oude drivers van asus kan gebruiken. maar dit alleen om een spel te kunnen spelen?
weet iemand waar/welke drivers ik zou kunnen downloaden zodat het misschien wel gaat werken? of heeft iemand hetzelfde probleem gehad?
specs:
amd 750
256 mbram
asus riva tnt2 pro 32mb
windows xp
bij voorbaat dank.
"MCM2 caused an Access Violation in module MCM2.EXE at 001b:0044c468.
Exception handler called in main thread.
Error occurred at 8/4/2003 15:29:56.
D:\Spellen\MM2\MCM2.EXE, run by Paul Rütter.
1 processor(s), type 586.
256 MBytes physical memory.
Read from location 00000000 caused an access violation."
ik weet dat dit een bekend probleem is, (in de got search staan 3 soortgelijke topics). Daarin staat dat het waarschijnlijk aan de video drivers ligt, wat naar mijn meing ook het geval is. maar de drivers die ik gebruikte toen het spel het nog wel goed deed onder xp, heb ik nu ook erop gezet, maar het werkt nog steeds niet.
de volgende video drivers heb ik gebruikt: (ik heb een asus riva tnt2 pro 32mb)
- native xp drivers
- detonater drivers (volgens mij fx kan dat?)
- oude asus drivers werkte niet meer (alleen op w98, rev 2.26)
- nieuwe asus drivers, van de site (31.40h)
ook heb ik vandaag de nieuwe directx 9.0b erop gezet, maar geen verschil.
ik heb ook in de windows KB gekeken, maar niets gevonden. de officiele site heeft ook niet geholpen. ik heb het spel bij een vriend geinstalleerd (in xp), daar deed ie het wel met een GF 2. het is dus puur een driver probleem.
ik zit erover te denken een dualboot met windows 98 te doen, omdat ik daar de oude drivers van asus kan gebruiken. maar dit alleen om een spel te kunnen spelen?
weet iemand waar/welke drivers ik zou kunnen downloaden zodat het misschien wel gaat werken? of heeft iemand hetzelfde probleem gehad?
specs:
amd 750
256 mbram
asus riva tnt2 pro 32mb
windows xp
bij voorbaat dank.