Toon posts:

[DVD] Geen DTS geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de search al hiervoor gebruikt, maar ik kon niks vinden, er lopen over dts en surround zoveel topics, ik kon niks vinden.
Sorry als ik dit verkeerd plaats, maar dit leek me het beste subforum.

Ik heb een pc met een LiteOn DVD-Rom, in combinatie met een Terratec Sixpack 5.1 geluidskaart en de Logitech Z640 5.1 opstelling.
Ik gebruik WinDVD 4, standaard bij de kaart gelevert. Nu wil ik graag DTS geluid op een DVD afspelen.
Ik weet dat WinDVD 4 geen DTS ondersteunt. Dus ik ben op zoek gegaan naar een goede speler.
Raar genoeg gaat PowerDVD (wel DTS) raar doen, rare spikkels, en groene kleuren door het scherm.

Nou goed, andere player gezocht.. ik kwam bij BlazeDVD. DTS ondersteuning, goed.. ik installen, player doet het perfect... Maar als ik DTS aanzet, komt er dus geen geluid uit de boxen.

Dustman4U (hier op GoT) heeft ook de Terratec Sixpack, maar dan de Creative 5300 set. Hij speelt af met WinDVD en heeft wel DTS geluid.

Hoe zit dit nou ? ligt mijn probleem aan mijn hardware of ergens anders aan ?

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Mischien heb je hardware acceleratie in powerdvd aan staan dan had ik ook scrambled beeld

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Ik ga er vanuit dat je kaart met DTS signaal in principe niks doet.
Worst case krijg je dus ruis.

Dus zou de software (windvd/powerdvd/blazedvd) de decoding moeten doen
en naar je 5.1 channels gooien, dan wel SPDIF.

Nu is het de vraag of het fout gaat bij de aansturing van je 5.1 channels (eigenlijk
wordt dan je kaart niet goed aangesproken denk ik) Of het gaat fout bij de software die niet ziet dat er een DTS track is, of je select de DTS track niet, of de software kan gewoon niet
decoderen. BTW ik gebruik WIndvd 5 en voorheen een versie van PowerDVD 4 met DTS ondersteuning.
Mijn audio kaart is een philips PC706 ofzo, eehe acoustic edge dat was het.