Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe FinePix S5000 met het uiterlijk van een reflex camera is uit met de 4e generatie Super CCD HR technologie
Wie heeft hem al met eigen ogen gezien ????
zie http://www.dpreview.com/news/0307/finepixs5000-001.jpg

Ik ben op zoek naar een 1e gebruikerstest.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:41
av>gt

Verwijderd

Topicstarter
:7 Bedankt... Ik stond per ongeluk verkeert geparkeerd

Verwijderd

http://www.dpreview.com/articles/fujifilms5000/

Erg mooi dingetje, ik zal ook eens zoeken naar wat reviews. Keb weinig te doen atm.

Helaas ben ik geen tweakert met zo'n ding. Ik leen meestal een Dimage 5, en bevalt ook wel goed, na firmware update danwel. Focus was een beetje geflipt. :+

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 17:14 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Niet echt veel verbeteringen ten opzichte van de S602z

Hier kun je wat voorbeeldfoto's vinden: http://www.finepix.com/lineup/s5000/sample.html
Ik vind ze van ongelofelijk slechte kwaliteit met veel te veel ruis en paarse randen. En dat nog wel op de finepix.com website! (waarvan we er wel mogen uitgaan dat ze niet de slechtste foto's neerzetten)

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze ook eens bekeken....
Nu weet ik niet of de desbetreffende foto's daadwerkelijk van deze camera afkomstig zijn.
Het is net een reisgids... de palmboom kan zo ergens anders staan dan op de aangegeven plek.
De HR technologie is ook maar een reclame item, wat alleen maar aangepraat wordt.

De nieuwe Nikon Coolpix 5400 heeft ook een nieuwe CCD met natuurlijk het erg mooie ED glas.
Voor Macro is het zoeker lcd te kantelen, wat niet met de Finepix mogelijk is.
Met de 5400 heb ik al wat ervaring mogen opdoen, en voor het reportage werk is het een dijk van een camera.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 17:03
Johnny schreef op 04 August 2003 @ 17:23:
Ik vind ze van ongelofelijk slechte kwaliteit met veel te veel ruis en paarse randen. En dat nog wel op de finepix.com website! (waarvan we er wel mogen uitgaan dat ze niet de slechtste foto's neerzetten)
Overdrijven is ook een vak.

Maar ik had wel een beetje meer vooruitgang verwacht tov de S602Z...

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 19:01
Jaded schreef op 04 August 2003 @ 19:25:
[...]

Ik denk niet dat ie overdrijft, mijn A40 schiet met nog minder ruis dan deze.....echt te erg.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:37
Jaded schreef op 04 August 2003 @ 19:25:
[...]

Tis ook niet de opvolger van de S602Z, meer een "lite-versie" hiervan. DE opvolger van de S602Z wordt de S7000, en die zal zeker verbeteringen t.o.v. de S602Z laten zien (o.a. met echte 6 MP chip!) :9~

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Topicstarter
:+ De Super CCD HR beeldsensor van de FinePix S7000 produceert een hoge 6 Megapixel resolutie en een _/-\o_ 12 Megapixel _/-\o_ opgenomen aantal pixels
Vulcan750 schreef op 04 August 2003 @ 20:07:
[...]

Tis ook niet de opvolger van de S602Z, meer een "lite-versie" hiervan. DE opvolger van de S602Z wordt de S7000, en die zal zeker verbeteringen t.o.v. de S602Z laten zien (o.a. met echte 6 MP chip!) :9~

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

enne... wat kost dat hier in harde euro's ??

Deze plek is te koop.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De s7000 kost ongeveer 750 euro geloof ik bij introductie, maar dat zal ongetwijfeld hard dalen. De s5000 kostte geloof ik ergens in de 500 euro. Dat van die paarse randen kan kloppen, maar vergeet niet dat iedere 10x zoom cam daar last van heeft, zelfs objectieven van Sigma en Tamron voor op DSLR's hebben daar last van, en die objectieven kosten per stuk net zoveel als een s5000 :P Ligt gewoon aan dat enorme zoombereik. Of je dat nodig hebt? Tsja, dat moet je zelf weten, maar je kunt de cams niet zomaar vergelijken met een A40 :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Wat ik wel raar vind is het prijsverschil tussen camera's van Fujifilm en Canon of Nikon bijvoorbeeld de S7000 (6x opt. 6MP) voor 750,- in vergelijking met de G5 (4x opt. 5MP) nu 760,-

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 04 August 2003 @ 23:35:
De s7000 kost ongeveer 750 euro geloof ik bij introductie, maar dat zal ongetwijfeld hard dalen. De s5000 kostte geloof ik ergens in de 500 euro. Dat van die paarse randen kan kloppen, maar vergeet niet dat iedere 10x zoom cam daar last van heeft, zelfs objectieven van Sigma en Tamron voor op DSLR's hebben daar last van, en die objectieven kosten per stuk net zoveel als een s5000 :P Ligt gewoon aan dat enorme zoombereik. Of je dat nodig hebt? Tsja, dat moet je zelf weten, maar je kunt de cams niet zomaar vergelijken met een A40 :D
Mag ik vragen waar je deze informatie vandaan haalt? Niet als kritiek maar als serieuze vraag. Ik heb nu namelijk een Fuji s304 en ben daar best tevreden mee maar ik mis toch 4 dingen aan deze camera.

1) Geen externe flitser mogelijk
2) Geen 'echt' instelbare sluitertijden
3) Slechte nachtfoto's
4) 100 iso only

Ik zit er dus aan te denken om een nieuwe camera te kopen. Nou heb ik deze niet zo lang dus wacht ik nog even rustig af, maar ik ben mezelf al wel aan het orienteren.
De s602z leek me wel aardig, veel instelmogelijkheden enzo, maar als ik een nieuwe investering doe, wil ik natuurlijk ook een betere fotokwaliteit en ik denk niet dat de s602z en de s304 nou zoveel scheelt. Vandaar dat de s7000 me zeker wel wat lijkt. En met 10x zoom, 6mp, exterene flitser mogelijkheid en een dijk extra instelmogelijkheden ga ik er denk ik wel een heel stuk op vooruit. :) (spiegelreflex te duur voor mij, al had ik het geld hehb ik er dat nog niet voor over) en 750 vind ik een lekker prijskaartje. Helemaal omdat die prijzen wel snel zullen dalen.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Grrrrrene schreef op 04 augustus 2003 @ 23:35:
Dan hadden zeer geen 10x optische zoom op moeten doen 8)7

Ik vind het in dit geval toch vrij nutteloos. Een groothoek van 37 mm is een ramp en zoveel zoom zonder gestabiliseerde lens is onder de meeste omstandigheden onbruikbaar omdat je heel erg veel licht nodig hebt.

Maar ja, er zullen toch wel weer genoeg mensen zijn die denken: "10x optische zoom!!! :9~ :9~ :9~ "

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Arjan B
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12-2023
In het grote Fuji Digicam topic is er al veel aandacht aan besteed.

Loeibaar.nl

Verwijderd

De Super CCD van Fujifilm geeft altijd veel ruis, vooral bij hogere ISO waarden.
In hun documentatie klinkt het allemaal fantastisch maar als je de voorbeeldfoto's bekijkt (www.finepix.de of home.fujifilm.com) schrik je je te pletter. De foto's zijn ook niet scherp (kan het weten want heb zelf een S2 pro). En van die hogere output moet je ook niet veel voorstellen: de algoritmes van fujifilm zijn dan wel geavanceerd en de super ccd is wel een origineel ontwerp, maar ik kan niemand aanraden een fuji camera te kopen.

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

de 'ruis' op de voorbeeldfoto's... is dat niet gewoon het gevolg van dergelijke jpeg foto's ?? Of bekijk ik dat nu verkeerd...

Deze plek is te koop.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
Johnny schreef op 05 August 2003 @ 13:48:
[...]

Dan hadden zeer geen 10x optische zoom op moeten doen 8)7

Ik vind het in dit geval toch vrij nutteloos. Een groothoek van 37 mm is een ramp en zoveel zoom zonder gestabiliseerde lens is onder de meeste omstandigheden onbruikbaar omdat je heel erg veel licht nodig hebt.

Maar ja, er zullen toch wel weer genoeg mensen zijn die denken: "10x optische zoom!!! :9~ :9~ :9~ "
Dat valt reuze mee, ik heb een 602Z met 1.5x teleconverter.
Das zo'n 9x zoom (+/- 300mm) maar dat is makkelijk te doen.
370mm is dan ook nog wel te doen...

En wat ruis betreft, Fuji's hebben hier gewoon last van.
Dit zal temaken hebben met de SuperCCD sensor(met afwijkende pixel structuur) en interpolatie.
Op sommige foto's zie je het niet op andere weer wel, bij rechte lijnen zie je het vrij duidelijk (zoals die bloemen foto(3e) op de Fuji site)
Mijn Nikon 880 was altijd smooth, mooie egale vlakken, bij de Fuji is het soms een beetje een wazige pixel brei bij kleur overgangen.

[ Voor 27% gewijzigd door Redje op 06-08-2003 09:33 ]

Pagina: 1