Grrrrrene schreef op 04 August 2003 @ 23:35:
De s7000 kost ongeveer 750 euro geloof ik bij introductie, maar dat zal ongetwijfeld hard dalen. De s5000 kostte geloof ik ergens in de 500 euro. Dat van die paarse randen kan kloppen, maar vergeet niet dat iedere 10x zoom cam daar last van heeft, zelfs objectieven van Sigma en Tamron voor op DSLR's hebben daar last van, en die objectieven kosten per stuk net zoveel als een s5000

Ligt gewoon aan dat enorme zoombereik. Of je dat nodig hebt? Tsja, dat moet je zelf weten, maar je kunt de cams niet zomaar vergelijken met een A40

Mag ik vragen waar je deze informatie vandaan haalt? Niet als kritiek maar als serieuze vraag. Ik heb nu namelijk een Fuji s304 en ben daar best tevreden mee maar ik mis toch 4 dingen aan deze camera.
1) Geen externe flitser mogelijk
2) Geen 'echt' instelbare sluitertijden
3) Slechte nachtfoto's
4) 100 iso only
Ik zit er dus aan te denken om een nieuwe camera te kopen. Nou heb ik deze niet zo lang dus wacht ik nog even rustig af, maar ik ben mezelf al wel aan het orienteren.
De s602z leek me wel aardig, veel instelmogelijkheden enzo, maar als ik een nieuwe investering doe, wil ik natuurlijk ook een betere fotokwaliteit en ik denk niet dat de s602z en de s304 nou zoveel scheelt. Vandaar dat de s7000 me zeker wel wat lijkt. En met 10x zoom, 6mp, exterene flitser mogelijkheid en een dijk extra instelmogelijkheden ga ik er denk ik wel een heel stuk op vooruit.

(spiegelreflex te duur voor mij, al had ik het geld hehb ik er dat nog niet voor over) en 750 vind ik een lekker prijskaartje. Helemaal omdat die prijzen wel snel zullen dalen.